بهترین وکیل رابطه نامشروع در مشهد | 09155129243

بهترین وکیل رابطه نامشروع در مشهد

بهترین وکیل رابطه نامشروع در مشهد | 09155129243

بازدیدها : 4383 بازدید

بهترین وکیل رابطه نامشروع در مشهد

بهترین وکیل رابطه نامشروع در مشهد ، وکیل رابطه نامشروع در مشهد ، 09155129243 ، وکیل مشهد

ویدئوی جرایم منافی عفت با بیان وکیل پایه یک دادگستری عباس شیروی 

 

 

ماده 638 قانون مجازات اسلامی :

هر کس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر ، تظاهر به عمل حرامی نماید علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه و یا شلاق تا 74 ضربه محکوم می گردد .و در صورتیکه مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی باشد ولی عفت عمومی را جریحه دار نماید، فقط به حبس از ده روز تا دو ماه و یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد .

تبصره :

زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر  شوند به حبس از ده روز تا دو ماه یا از پنجاه هزارر تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد .در این ماده مقنن ، نوع فعل حرام را مشخص نکرده است .و در واقع  به قضات اجازه داده تا هر چه را خودشان حرام می دانند مورد حکم محکومیت قرار دهند. بین بد حجابی و بی حجابی باید قایل به تفکیک شد .بد حجابی فاقد جنبه کیفری است. سرکشی و نگاه کردن عمدی از روی بام و دیوار و امثال آن به خانه همسایه از مصادیق تظاهر به فعل یا عمل حرام است .

بهترین وکیل رابطه نامشروع در مشهد 

 وکیل در مشهد

بهترین وکیل رابطه نامشروع در مشهد
بهترین وکیل رابطه نامشروع در مشهد

برخی از آراء دیوان عالی کشور :

رای شماره 413 – 1316/2/31 – اصول قضایی عبده – قسمت جزایی -ص 223 مقصود از ارتکاب عمل منافی عفت به طور علنی اعم از اینکه : عمل در مرعی و منظر عمومی واقع شود . و یا در مکانی که مستعد برای عموم باشد و قصد مرتکب به پنهان نمودن عمل و احتراز از علنی بودن و آشکار شدن آن تاثیری در کار نخواهد داشت . بنابراین ارتکاب عمل منافی عفت در پس کوچه و تاریکی شب  ، مشمول ارتکاب عمل در علن خواهد بود

رای شعبه 2 دیوان عالی کشور شماره 1627 – 1328/12/8 :

اتوبوس شهری که از مسیر خود خارج شده و مسافر قبول نمی کند از صورت عمومی بودن خارج شده است . بنابراین ارتکاب عمل منافی عفت در داخل آن علنی محسوب نمی شود .

بهترین وکیل رابطه نامشروع در مشهد

قویترین وکیل پرونده های کیفری در مشهد

وکیل جرایم منافی عفت در مشهد ، بهترین وکیل رابطه نامشروع در مشهد . بهترین وکیل مشهد

رای شعبه 2 دیوان عالی کشور شماره : 1627 -1328/12/8 :

اطاق خصوصی در مهمانخانه محل عمومی نیست ، بنابراین ارتکاب عمل منافی عفت در چنین محلی علنی محسوب نمی شود .

نظریه حقوقی دکتر ایرج گلدوزیان :

این ماده خلاف نص صریح اصل قانونی بودن جرایم و مجازاتهاست ،زیرا با ذکر عنوان مبهم فعل حرام ، به قاضی اختیار داده تا هرعملی را که حرام دانست به میل و تشخیص خودش تعقیب کند ،یعنی در حقیقت به قاضی قدرت جرم انگاری داده است . ( دکتر ایرج گلدوزیان –  محشای قانون مجازات اسلامی ، انتشارات مجد ص 371 )

بهترین وکیل رابطه نامشروع در مشهد

قویترین وکیل در مشهد

سوال 1:

آیا پخش صدای نوار مبتذل از اتومبیلها و مغازه ها دارای جنبه جزایی است ؟

جواب :

با تشخیص مبتذل بودن نوار و پخش آن از اتومبیلها و یا معازه ها به طوری که رهگذران متوجه صدای نوار شوند ، موضوع جرم است . و از مصادیق صدر ماده 638 قانون مجازات اسلامی است . ( نشست قضایی دادگستری گلپایگان ، فروردین 1383 )

تماس با وکیل پایه یک دادگستری 09155129243 و 09306924956 
تماس با وکیل پایه یک دادگستری 09155129243 و 09306924956

بهترین وکیل رابطه نامشروع در مشهد

قویترین وکیل مشهد

توضیحاتی در باره جرایم منافی عفت :

در اسلام به حیثیت افراد اهمیت خاصی داده شده است به هیمن جهت است که گناهانی مثل غیبت و تهمت و … از جمله گناهان بزرگ شمرده شده است . آنچه در قوانین کیفری مشاهده می شود پوشیدن اسرار مرتکبین جرایم منافی عفت است که تاکید زیادی نیز در این مورد شده است به طوری که قانون گذار ایران برابر ماده 191 قانون آیین دادرسی کیفری تحقیق در جرایم منافی عفت را ممنوع اعلام داشته است و در صورت وقوع جرم مشهود یا دارای شاکی خصوصی حتی به قضات دادسرا اجازه رسیدگی نداده است و فقط باید توسط قاضی دادگاه از متهم استنطاق گردد.

اگر چه در عمل برخی از مامورین بدون توجه به اهمیت این جرایم خود وارد عمل شده و تحقیقاتی را هم ممکن است انجام دهند اما این تحقیقات وجاهت شرعی و قانونی ندارد وقتی قانونگذار ایران مقام قضایی مانند دادستان محترم و بازپرس را از انجام تحقیق منع کرده است به طریق اولی مامور ضابط در هر شرایطی هم که باشد حق مداخله در این موضوعات را ندارد که در رویه قضایی به این موارد توسط قضات محترم توجه خاصی می شود

بهترین وکیل رابطه نامشروع در مشهد

وکیل خوب کیفری در مشهد

ورود به سایت مقالات کیقری در زمینه رابطه نامشروع

سئوال 2:

جرم قوادی که از جمله حدود شرعی است آیا از جمله جرایم منافی عفا که تحقیقات در آن ممنوع اعلام شده می باشد یا خیر ؟

پاسخ :

جرم قوادی یعنی جمع و مرتبط کردن دو یا چند نفر برای انجام عمل شنیع لواط و زنا است و از جرایم منافی عفت که تحقیق در آن ممنوع الام شده نمی باشد بنابراین دادسرا می تواند به این جرم رسیدگی نماید

قابل گذشت بودن یا نبودن جرم رابطه نامشروع :

جرم رابطه نامشروع یکی از جرایم علیه عفت عمومی است و جرمی غیر قابل گذشت است ، اما گذشت شاکی میتواند موجبات تخفیف مجازات را داشته باشد

سئوال از وکیل :

شکایت از جرم رابطه نامشروع به چه طریق ممکن است و مدت زمان شکایت از جرم رابطه نامشروع چقدر است؟

پاسخ 
شکایت از جرم رابطه نامشروع با تنظیم شکوائیه و تقدیم آن به مراجع قضایی است و مدت زمان شکایت از جرم رابطه نامشروع 5 سال پس از وقوع جرم است.

 

بهترین وکل رابطه نامشروع در مشهد ، وکیل مشهد ، وکیل در مشهد ، وکیل کیفری در مشهد

گروه وکلای توانا ، بهترین وکلا را در زمینه حقوقی ، کیفری ، خانواده ، کلاهبرداری ، سرقت ، نفقه را در اختیار دارد .

جهت وکالت و مشاوره با ما تماس بگیرید .

تماس با وکیل پایه یک دادگستری 09155129243 و 09306924956

زنا چگونه اثبات می شود؟

عمل زنا تنها از یکی از راه‌های زیر قابل اثبات می‌باشد:

۱- اقرار

در مورد اثبات با اقرار علاوه بر شرایط عمومی (بلوغ، عقل و اختیار) لازم است تا چهار بار اقرار در نزد قاضی (و نه مثلا پلیس یا هر فرد دیگری) صورت پذیرد.

۲- شهادت شهود

راه دوم اثبات زنا، شهادت چهار نفر مرد عادل به دیدن عمل است اگر زنا موجب مجازات شلاق، تراشیدن موی سر و تبعید باشد شهادت دو مرد و چهار زن عادل نیز کافی خواهد بود زمانی که مجازات غیر از موارد مذکور باشد سه مرد و دو زن عادل هم شهادت دهند کافی است لازم به ذکر است که هرگاه دو مرد و چهار زن عادل شهادت دهند تنها مجازات شلاق ثابت می‌گردد.

۳- علم قاضی

به موجب ماده ۲۱۱ قانون مجازات اسلامی یکی از شرایط اثبات این جرم، علم قاضی است که از طریق متعارف حاصل شده باشد به عنوان مثال در صورتی که زنا با فیلمبرداری یا نظریه پزشکی قانونی اثبات شود و قاضی یقین به زنا پیدا کند نیز حکم به مجازات صادر می‌شود.

حوادث مختلفی می‌ تواند در رابطه نامشروع رخ دهد. برخی از این حوادث عبارتند از :

حاملگی ناخواسته: رابطه نامشروع می‌ تواند منجر به حاملگی ناخواسته شود. در این صورت، زن می‌ تواند برای سقط جنین اقدام کند یا فرزند خود را به دنیا بیاورد.

انتقال بیماری‌ های مقاربتی: رابطه نامشروع می‌ تواند منجر به انتقال بیماری‌ های مقاربتی مانند ایدز، سوزاک و سفلیس شود.

آسیب‌ های جسمی و روانی: رابطه نامشروع می‌ تواند منجر به آسیب‌ های جسمی و روانی مانند افسردگی، اضطراب و اختلالات  شود.

شکستگی اعتماد: رابطه نامشروع می‌ تواند منجر به شکستگی اعتماد بین دو نفر شود. این امر می‌ تواند به مشکلات جدی در روابط عاطفی و زناشویی منجر شود

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 3 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =