وکیل ارث مشهد | 09155129243

وکیل ارث مشهد

وکیل ارث مشهد | 09155129243

بازدیدها : 4593 بازدید

وکیل ارث مشهد 

تماس مستقیم با وکیل ارث در مشهد – وکیل مشهد – وکیل در مشهد – وکیل ارث مشهد 09155129243 , 09306924956

ویدئوی ارث و تقسیم ترکه با بیان عباس شیروی وکیل پایه یک دادگستری 

 

استفاده و مشاوره گرفتن از یک وکیل خوب ، هزینه نیست بلکه یک سرمایه‌گذاریست تا شما را از مشکلات حقوقی و کیفری خلاص کند

می‌توانید برای وکیل منتخبتان حد و مرزی مشخص کنید که در چه زمینه‌ای اجازه وکالت از طرف شما را دارد و در چه زمینه‌ای خودتان باید برای آن کار حضور داشته باشید

از دیگر وظایف وکیل در قبال موکل آن است که موکل را از انتخاب بیراهه باز دارد نه آنکه به طمع حق الوکاله، موکل را وارد راههای غیر ضروری نماید. به گفتاری دیگر مهم‌ترین ویژگی یک وکیل صداقت و راستگویی او در برخورد با موضوعاتی است که موکل به آنها دچار شده و چاره کار را از وکیل خود می‌خواهد. یک وکیل مجرب به جهت احاطه بیشتر روی مسائل حقوقی طبیعتاً بهتر از موکل خود قادراست مسیر درست را انتخاب کند

اما همیشه این سوال پیش می‌آید که چگونه به وکیل اعتماد کنیم؟

شما با خواندن مقالات حقوقی موجود در سایت میتوانید به تبحر و تجربه وکلای ما پی ببرید

وکیل ارث مشهد – وکیل درمشهد – وکیل خوب مشهد – وکیل ارث در مشهد .

وکیل ارث مشهد

وکیل مشهد

ارث 

ارث از اسباب تملک است و نتیجه ی آن انتقال مالکیت می باشد .

مهم ترین اقدام در باب ارث تشخیص ورثه است

و در مرحله ی بعدی تعیین و تشخیص نوع وراثت اهمیت دارد

و در آخرین مرحله بحث تقسیم ماترک مطرح میشود .

برای تشخیص ورثه سه موضوع باید احراز گردد 

1 – آیا موجبات ارث میان این افراد وجود دارد ؟

2 – آیا شرایط تحقق ارث وجود دارد یا خیر ؟

3 – فقدان موانع ارث .

موجبات ارث

موجبات ارث یعنی چه رابطه ای بین متوفی و شخص در حال حیات وجود دارد ؟ خویشاوند یا نسبی است و یا سببی. خویشاوند نسبی یعنی خویشاوند خونی که ارتباط یا از طریق ولادت است . و یا به طور غیر مسقیم می باشد . و خویشاوند نسبی یا طولی است و یا عرضی . مقصود از نسب پیوستگی طبیعی بین افراد است که نتیجه تولد انسانی از انسان دیگر است . به خویشاوندی نسبی خویشاوندی خونی هم گفته میشود .

خویشاوندی نسبی به دو گونه خویشاوندی طولی یا عمودی و خویشاوندی عرضی یا در خط اطراف گفته میشود . خویشاوندی طولی صعودی یا عمودی صعودی آن خویشاوندی است که پدر و مادر و اجداد ، نسبت به اولاد و اولاد اولاد خود دارند . مثلا پدر و مادر خویشاوندی طولی صعودی فرزند خود هستند . خویشاوندی طولی نزولی یا عمودی نزولی آن خویشاوندی است که اولاد یا اولاد اولاد ، نسبت به پدر و مادر و اجداد خود دارند . مثلا فرزند خویشاوند عمودی نزولی پدر و مادر خود است .

وکیل ارث جنین در مشهد

وکیل ارث مشهد

قویترین وکیل در مشهد

خویشاوندی عرضی ، یا در خط اطراف 

این خویشاوندی بین دو شخصی که از شخص دیگر با واسطه یا بدون واسطه متولد شده است ، برقرار میشود . مانند خویشاوندی بین برادر و خواهر که هر دو از یک پدر یا یک مادر ، یا یک پدر و مادر متولد شده اند . بین این خویشاوندان هر کدام که نزدیک ترند ارث می برند .

معیار تشخیص خویشاوند

و معیار تشخیص خویشاوند نزدیک تر ، 3 معیار می باشد . به ترتیب این معیارها عبارتند از :

1 – معیار طبقه ای

2 – معیار درجه ای

3 – معیار تعداد نسب

وکیل ارث مشهد

وکیل ارث مشهد ، وکیل ارث در مشهد ، وکبل تقسیم ترکه در مشهد

گروه وکلای توانا ، وکیل ارث مشهد را معرفی می کند .

برای موفقیت در پرونده های ارث ، از وکیل ارث مشهد کمک بخواهید .

وکیل ارث مشهد

وکیل خوب در مشهد

معیار طبقه ای 

در این ضابطه ابتدا خویشاوندان نسبی به سه طبقه تقسیم میشوند و سپس نزدیکی خویشاوندان داخل در هر طبقه به درجات مختلف مشخص میشود  .

1 – طبقه اول : پدر و مادر متوفی ، اولاد متوفی ، اولاد اولاد . …

2 – طبقه دوم : اجداد متوفی ، برادر و خواهر متوفی و اولاد برادر و خواهر و …

3 – طبقه سوم : عمو عمه خاله دایی و فرزندان آنها .

به همین ترتیب اعمام و اخوال هر نسل و اولا ایشان مقدم بر اعمام و اخوال و اولاد ایشان برای نسل بالاترند .

تماس با وکیل ارث مشهد  09155129243 و 09306924956

برترین وکیل در مشهد

استثناء اصل وراثت بر اساس نزدیکتر بودن در درجه 

اصل وراثت نزدیمتر در درجه هیچ استثنایی ندارد . و همیشه هر خویشاوند طبقه مقدم ، خویشاوند طبقه مؤخر را از ارث محروم می کند . ولی اصل وراثت نزدیکتر در درجه دو استثنا دارد . که یک استثنای آن در خویشاوندان طبقه اول و دوم و استثنای دیگر در خویشاوندان طبقه سوم قرار دارد . استثنای اول در خویشاوندان طبقه اول و دوم یا استثنای مربوط به وراثت قائم مقامی است . وراثت به عنوان قائم مقامی به این معنی است که در داخل هر طبقه ارث ، افراد هر نسل به قائم مقامی کسی به وسیله او با متوفی خویشاوندی پیدا می کند ارث می برد .

یعنی هر نسل سهم کسی را می برد که به وسیله او با متوفی خویشاوند میشود . به این ترتیب در تقسیم ترکه بین افراد نسل های پس از نسل اول هر طبقه ، ابتدا سهام خویشاوندان نسل اول ، یعنی افراد درجه نخست آن طبقه محاسبه میشود ، که در صورت زنده نبودن ایشان در زمان فوت متوفی ، سهم هر یک به قائم مقامی به فرزندان او داده میشود .

وکیل ارث مشهد

بهترین وکیل در مشهد

وکیل ارث مشهد

حجب :

حجب حرمانی و حجب نقصانی

مطابق ماده 887 قانون مدنی : حجب بر دو قسم است . قسم اول آن است که وارث از اصل ارث محروم میشود . مثل برادرزاده که به واسطه بودن برادر یا خواهر متوفی از ارث محروم است . یا برادر ابی که با وجود برادر ابوینی از ارث محروم می گردد . قسم دوم آن است که فرض وارث از حد اعلی به حد ادنی نازل می گردد . مثل تنزل حصه شوهر از نصف به ربع در صورتی که برای زوجه اولاد نباشد . و همچنین تنزل حصه زن از ربع به ثمن در صورتی که برای زوج اولاد نباشد .

پس حجب حرمانی ، یعنی با وجود شخص دیگری از کل ارث محروم میشود . اما در حجب نقصانی ، از کل ارث محروم نمی شویم فقط سهم آنها کم میشود . برادر و خواهرها در طبقه دوم به ابوینی و ابی و امی تقسیم میشوند . اولاد برادر و خواهر به قایم مقامی ارث می برند زمانی که از نسل قبل کسی وجود نداشته باشد . در طبقه سوم هم اعمام و اخوال به ابوینی و ابی و امی تقسیم میشود .

در معیار درجه ای ، درجه ی مؤخر طبقه یک حاجب درجه ی مقدم طبقه دوم است . معیار درجه ای را باید در داخل خود همان طبقه مقایسه کنیم . و معیار درجه ای بعد از اجرای معیار طبقه ای اجرا می شود . مثلا اگر پسر متوفی باشد با دختر دخترش که فوت کرده است ، با وجود اولاد درجه یک ، ارثی به اولاد درجه دو نمی رسد . اما در وراثت قایم مقامی اولاد اولاد ، زمانی که اولاد نباشد ارث می برد . و این امر یک استثناء است .

حذف ابی 

اگر ابوینی باشد ابی حذف می شود و منظور از تعداد نسب همین است . مثلا اگر شخصی فوت کرده باشد و یک جد ابی ، جد امی ، برادر ابی ، برادر زاده ابوینی و عموی ابی باشد ، برادر زاده ابوینی ( چون درجه دو است و برادر ابی درجه یک میباشد ) و عموی ابی ( چون در طبقه سه است ) حذف میشود و ارث نمی برند . موانع ارث نباید باشد : قتل ، کفر ، لعان ، ولادت از زنا مثلا بعد از لعان ، رابطه ی زوجیت قطع میشود و اگر یکی فوت کند ، ارثی وجود ندارد چون دیگر زن و شوهر نیستند و موجب ارث در آنها نیست . یا در ولادت از زنا شخص فرزند آنها تلقی نمی شود و موجبی نیست . ( یعنی نسبی وجود ندارد ) .

در قتل که در ماده 880 قانون مدنی آمده است ، قاتل از مقتول ارث نمی برد . اگر فرزندی پدرش را بکشد از ارث محروم است ولی اگر نوه ای پدر بزرگش را بکشد، قتل مورث اتفاق نیفتاده است و با وجود اولاد درجه یک ، نوه ورثه نمی باشد . در این فرض آیا قتل حاجب جزء موانع است یا خیر ؟ اختلاف نظر وجود دارد . دکتر کاتوزیان می گوید : اگر قتل حاجب مانعیتی برای قاتل در ارث ایجاد نکند ، زمینه ی سوء استفاده فراهم میشود بنابراین از ارث پدر بزرگ محروم است . و برخی عقیده دارند که مانع بودن یک امر استثنایی است و نباید تفسیر موسع شود و نوه ارث می برد .

وکیل تقسیم ترکه درمشهد-وکیل تقسیم ترکه در مشهد – وکیل مشهد – وکیل درمشهد .وکیل ارث درمشهد

وکیل خوب ارث درمشهد – وکیل تقسیم ترکه درمشهد – وکیل ارث مشهد – وکیل خوب ارث مشهد .

تماس با وکیل ارث مشهد : 09155129243

ثنا وکیل سامانه معرفی وکیل در سراسر ایران

ویدیوی معرفی سامانه ثنا وکیل توسط وکیل دادگستری

سوال :

اگر مردی قبل از مردن تمام اموال خود را به همسرش ببخشد پس از فوت فرزندش و مادرش ارث خواهند برد؟

پاسخ :

اگر بخشش اموال در قالب عقد هبه واقع شده باشد وشرایط صحت هبه از جمله قبض و اقباض رعایت شده باشد و این هبه اثبات شود تمام اموال به همسرش منتقل شده است و دیگر ترکه ای باقی نمی ماند که به ورثه ارث برسد. هم چنین در صورتی که در قالب سایر عقود منتقل کرده باشد

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 7 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + ده =