وکیل خوب ارث در مشهد | 09155129243

وکیل خوب ارث در مشهد

وکیل خوب ارث در مشهد | 09155129243

بازدیدها : 7664 بازدید

وکیل خوب ارث در مشهد

مشاوره با وکیل خوب ارث در مشهد 09155129243

بهترین وکیل ارث در مشهد

وکیل خوب ارثیه و تقسیم ترکه در مشهد

مشاوره با وکیل خوب ارث در مشهد 09155129243 و 09306924956

ویدئوی ارث و تقسیم ترکه از زبان وکیل دادگستری – عباس شیروی

 

استفاده و مشاوره گرفتن از یک وکیل خوب ، هزینه نیست بلکه یک سرمایه‌گذاریست تا شما را از مشکلات حقوقی و کیفری خلاص کند

می‌توانید برای وکیل منتخبتان حد و مرزی مشخص کنید که در چه زمینه‌ای اجازه وکالت از طرف شما را دارد و در چه زمینه‌ای خودتان باید برای آن کار حضور داشته باشید

از دیگر وظایف وکیل در قبال موکل آن است که موکل را از انتخاب بیراهه باز دارد نه آنکه به طمع حق الوکاله، موکل را وارد راههای غیر ضروری نماید. به گفتاری دیگر مهم‌ترین ویژگی یک وکیل صداقت و راستگویی او در برخورد با موضوعاتی است که موکل به آنها دچار شده و چاره کار را از وکیل خود می‌خواهد. یک وکیل مجرب به جهت احاطه بیشتر روی مسائل حقوقی طبیعتاً بهتر از موکل خود قادراست مسیر درست را انتخاب کند

اما همیشه این سوال پیش می‌آید که چگونه به وکیل اعتماد کنیم؟

شما با خواندن مقالات حقوقی موجود در سایت میتوانید به تبحر و تجربه وکلای ما پی ببرید و برای مشاوره رایگان میتوانید با شماره 09155129243 و 09306924956 تماس بگیرید.

مشاوره با وکیل خوب ارث در مشهد 09155129243 و 09306924956

برترین وکیل مشهد

رای وحدت رویه 847 دیوان عالی کشور

سهم الارث خویشاوندان طبقه دوم 

ارث :

در صورت نبودن خویشاوندان طبقه اول ، ترکه متوفی به خویشاوندان طبقه دوم می رسد . خویشاوندان طبقه دوم دو گروه اند: یک گروه که خویشاوندان عمودی صعودی هستند . عبارتند از اجداد شامل جد و جده متوفی هر قدر که بالا رود یعنی پدر و مادر پدر و پدر ومادر مادر متوفی که در درجه نخست از طیقه دوم قرار دارند . و سپس جد و جده پدر و جد و جده مادر که در درجه دوم از طبقه دوم هستند .

و به همین ترتیب هر نسل که بالا می رود یک درجه بر درجات خویشاوندی ایشان با متوفی اضافه می شود . و طبق قاعده وراثت نزدیکتر ، هر خویشاوند با درجه نزدیکتر خویشاوند دورتر را از ارث محروم می کند . گروه دیگر خویشاوندان در خط اطراف هستند که عبارتند از اخوه یعنی برادر و خواهر متوفی و اولاد ایشان تا هر قدر که پایین رود . در این گروه برادر و خواهر در درجه نخست از طبقه دوم و فرزندان ایشان در درجه دوم از طبقه دوم

و به همین ترتیب به افراد هر نسل بعدی یک درجه اضافه می شود . و هر درجه مقدم مانع ارث بردن درجه بعدی است . هیچ یک از این دو گروه حاجب گروه دیگر نیست . اگر چه از لحاظ درجه خویشاوندی از گروه دیگر به متوفی نزدیکتر هستند . بنابراین افراد درجه مؤخر از هر یک از دو گروه به قائم مقامی نسل پیش از خود با افراد درجه مقدم گروه دیگر در ارث شریک خواهند بود . اخوه ابوینی یا برادر و خواهر ابوینی و اولاد ایشان ، کلاله ابوینی . اخوه ابی یا برادر و خواهر ابی و اولاد ایشان کلاله ابی . و اخوه امی یا برادر و خواهر امیو اولاد ایشان کلاله امی نامیده میشود .

کلاله و ابوینی 

کلاله در حقوق به معنی برادر و خواهر است . ابوینی یعنی پدری و مادری . ابی یعنی پدری و امی یعنی مادری . خویشاوندان ابوینی و ابی نیز به قرابت ارث می برند . مگر در صورت لنحصار ایشان به یک یا چند خواهر ابوینی یا ابی، که در این صورت فرض بر خواهند بود . و فرض یک خواهر ابوینی یا ابی نصف است . و فرض خواهرهای ابوینی یا ابی متعدد یعنی دو سوم ترکه است .

طبق ماده ۹۱۸ قانون مدنی ، با وجود اخوه ابوینی ، اخوه ابی از ارث محروم است .و در صورت نبودن اخوه ابوینی ، اخوه ابی سهم اخوه ابوینی را خواهد برد . ولی اخوه امی با اخوه ابوینی و در صورت نبودن اخوه ابوینی با اخوه ابی ارث می برد . تقسیم ترکه بین خویشاوندان ابوینی و ابی به قاعده ذکور دو برابر اناث ، و بین خویشاوندان امی به قاعده ذکور برابر اناث انجام می شود .

وکیل خوب ارث در مشهد

وکیل ارث در مشهد

وکیل استرداد جهیزیه در مشهد

جد ابی و جده ابی

بنابراین جد ابی دو برابر جده ابی . و مساوی برادر ابوینی یا ابی و دو برابر خواهر ابوینی یا ابی ارث می برد . تقسیم ترکه بین خویشاوندان امی به قاعده ذکر مساوی اناث می باشد . یعنی حصه جد امی مساوی حصه جده امی و مساوی حصه برادر امی و مساوی حصه خواهر امی خواهد بود . در صورت نبودن اجداد در درجه مقدم ، اجداد در درجه بعدی و در صورت نبودن اخوه ، اولاد اخوه و در صورت نبودن اولاد اخوه نوه های اخوه و به همین ترتیب با رعایت معیار وراثت نزدیکتر ، ارث می برند .

و طبق ماده ۹۲۵ قانون مدنی هر نسل حصه کسی را می برد که به واسطه او به نیت می رسد . هر یک از زوج و زوجه با خویشاوندان طبقه دوم به فرض ارث می برد و فرض ایشان به علت نبودن اولاد برای متوفی به حداکثر می رسد . و ان حداکثر یک دوم ترکه برای زوج و یک چهارم آن برای زوجه است . خویشاوندان طبقه دوم عبارتند از ، اجداد ( جد و جده متوفی هر چقدر بالا رود) . برادر و خواهر متوفی و اولاد ایشان هر چقدر که پایین رود .

مشاوره با وکیل خوب ارث در مشهد 09155129243 و 09306924956

وکیل در مشهد

سه جهت خویشاوندی در طبقه سوم

ارث

در طبقه سوم سه جهت خویشاوندی وجود دارد . جهت خویشاوند پدری ، مادری ، پدری و مادری که اجداد تقسیم میشود به اجداد ابی و اجداد امی و اخوه ابوینی ( کلاله ابوینی ) . و اولاد ایشان و اخوه ابی (کلاله ابی ) و اولاد ایشان و اخوه امی (کلاله امی ) و اولاد ایشان . در صورت وجود خویشاوندان ابوینی ، خویشاوندان ابی از ارث محروم اند .

وکیل خوب ارث در مشهد  ، وکیل مشهد ، وکیل خوب ارث در مشهد ، وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

اگر کلاله امی واحد باشد ، یعنی فقط یک خواهر یا یک برادر امی باشد :

یک ششم ترکه به فرض به او داده میشود و بقیه ترکه به او رد میشود .

اگر کلاله امی متعدد باشد ، یعنی متوفی فقط برادر و خواهر امی داشته باشد :

یک سوم ترکه به فرض به ایشان داده می شود و بقیه به آنها رد میشود .

که به تساوی بین آنها تقسیم میشود.

اگر متوفی یک یا چند برادر ابوینی با یک یا چند برادر ابی داشته باشد :

ترکه به اخوه ابوینی میرسد و اخوه ابی از ارث محروم است .

اگر متوفی فقط یک خواهر ابوینی یا یک خواهر ابی داشته باشد :

نصف ترکه به فرض و بقیه به رد به او میرسد .

 

اگر متوفی چند خواهر ابوینی با چند خواهر ابی داشته باشد :

ترکه به خواهران ابوینی میرسد و خواهران ابی از ارث محروم است .

وکیل خوب ارث در مشهد ، وکیل تقسیم ترکه در مشهد ، بهترین وکیل در مشهد

اگر وراث منحصر به برادر و خواهر ابوینی یا برادر و خواهر ابی باشد :

تمام ترکه به قرابت و به قاعده ذکور دو برابر اناث بین آنها تقسیم میشود .

اگر وراث متوفی برادر و خواهر ابوینی یا برادر و خواهر ابی و یک یک برادر و یا یک خواهر امی باشد :

یک ششم ترکه به فرض به برادر یا خواهر امی داده میشود .

و بقیه به قرابت بین برادر و خواهر ابوینی یا برادر و خواهر ابی به قاعده ذکور دو برابر اناث داده میشود .

مشاوره با وکیل خوب ارث در مشهد 09155129243

وکیل خوب مشهد

ادامه

اگر وراث متوفی یک خواهر ابوینی یا ابی و یک برادر یا خواهر امی داشته باشد : یک ششم ترکه به فرض به به برادر یا خواهر امی داده میشود . و یک دوم به فرض به خواهر ابوینی یا ابی داده میشود . و باقی ترکه بین آنها به نسبت سهام فرضی ایشان به هم ، یعنی به نسبت یک چهارم برای برادر یا خواهر امی و سه چهارم برای خواهر ابوینی یا ابی داده میشود .

اگر وراث متوفی دو یا چند خواهر ابوینی یا ابی همراه دو یا چند خواهر یا برادر امی باشد : گیک سوم ترکه به فرض به کلاله امی داده میشود که آن را به تساوی تقسیم می کنند . و دو سوم ترکه نیز به فرض به کلاله ابوینی یا ابی داده میشود . و ایشان هم به طور مساوی آن را بین خود تقسیم می کنند . اگر وراث متوفی یک زوجه و دو یا چند خواهر ابوینی یا ابی و برادر و خواهر امی باشد : یک چهارم ترکه به فرض متعلق به زوجه . و یک سوم متعلق به کلاله امی . و باقی ترکه به جای دو سوم ، به فرض به دو یا چند خواهر ابوینی یا ابی داده میشود . در اینجا نقص ترکه به خواهرهای ابوینی یا ابی داده میشود .

در صورتی که وراث متوفی منحصر به اجداد باشد 

سهام انها به صورت زیر تقسیم می شوند ،

۱ _ جد یا جده امی تنها . اگر متوفی فقط جد یا جده امی داشته باشد ،

یک دوم ترکه به فرض به او داده می شود و بقیه نیز به او رد می شود .

۲ _ جد و جده امی . اگر متوفی منحصرا جد و جده امی داشته باشد ،

یک سوم ترکه به فرض و بقیه ترکه به رد به ایشان داده می شود که به تساوی بین انها تقسین می شود .

۳ _ جد یا جده و یا جد جده ابی . اگر متوفی جد یا جده ابی یا جد و جده ابی داشته باشد ،

تمام ترکه به قرابت متعلق به جد یا جده ابی یا جد و جده ابی است که در صورت تعدد یهم ذکور دو برابر اناث است .

۴ _ جد و جده ابی و جد و جده امی . اگر وراث متوفی جد و جده ابیو جد و جده امی باشد ،

یک سوم ترکه متعلق به جد و جده امی است که ان را  به تساوی تقسیم می کنند .

و باقی ترکه متعلق به جد و جده ابی است که به قاعده ذکور دو برابر اناث تقسیم می شود .

۵ _ زوج یا زوجه و اجداد ابی و امی . اگر وراث منحصر به زوج یا زوجه و جد و جده ابی و جد و جده امی باشد .

مشاوره با وکیل خوب ارث در مشهد 09155129243 09306924956

وکیل مشهد

ماده 927 قانون مدنی

طبق ماده ۹۲۷ قانون مدنی ، یک چهارم ترکه به فرضبه زوجه یا یک دوم ترکه به فرض به زوج و یک سوم ترکه به فرض به جد و جده امی به تساوی تقسیم می شود . باقی ترکه به قرابت به جد و جده ابی به قاعده ذکور دو برابر اناث تقسیم میشود . در فرض وجود زوج با اجداد مذکور ، مجموع فروض پنج ششم میشود که پس از کسر ان ، یک ششم از واحد ترکه باقی می ماند که به جد و جده ابی داده میشود . جد امی و یک خواهر امی . هر گاه متوفی جد امی و یک خواهر امی داشته باشد، یک سوم ترکه به فرض و باقی ترکه به رد به ایشان به قاعده دکور نساوی اناث تقسیم میشود .

وکیل خوب ارث در مشهد به شما مشاور حقوقی رایگان می دهد .

با وکیل خوب ارث در مشهد تماس بگیرید .

وکیل خوب ارثیه و تقسیم ترکه  در مشهد ، وکیل تقسیم ارثیه در مشهد

وکیل خوب ارث در مشهد

برترین وکیل در مشهد

جد و جده امی و برادر و خواهر امی 

اگر وراث متوفی جد و جده امی و برادر و خواهر امی باشد ، یک سوم ترکه به فرض و باقی به رد بین ایشان به قاعده ذکور مساوی اناث تقسیم میشود . یعنی سهم جد مساوی سهم جده و مساوی سهم برادر و مساوی سهم خواهر امی است . جد ابی و خواهر ابوینی و برادر و خواهر ابی . اگر وراث عبارت باشند از جد ابی و خواهر ابوینی و برادر و خواهر ابی، اخوه ابی به علت وجود خواهر ابوینی از ارث محروم هستند

و تمام ترکه به قرابت به جد ابی و خواهر ابوینی می رسد که به قاعده ذکور دو برابر اناث تقسیم میشود . یعنی ترکه به سه قسمت تقسیم شده و یک قسمت به خواهر ابوینی و دو قسمت به جد ابی داده میشود . جد و جده ابی و برادر و خواهر ابوینی یا ابی . اگر وراث جد و جده ابی و برادر و خواهر ابوینی یا ابی باشد ، تمام ترکه به قرابت به ایشان میرسد کهدبه قاعده ذکور دو برابر اناث تقسیم میشود . یعنی سهم جد ابی مساوی سهم برادر ابوینی یا ابی و دو برابر سهم جده ابی و خواهر ابوینی یا ابی است .

وکیل خوب ارث در مشهد

بهترین وکیل در مشهد

مثال برای وراث متوفی

مثال :

اگر وراث متوفی عبارت باشند از یک جد ابی و جده ابی ، دو برادر زاده ابی از یک برادر ، دو خواهرزاده ابوینی از یک خواهر ، دو برادرزاده امی از یک برادر ، دو خواهرزاده امی از یک خواهر ، و یک جد امی باشد ، و ترکه 90 واحد باشد ، ترکه بین آنها چگونه تقسیم میشود ؟ در این فرض یک برادر ابی حذف میشود و ارثی نمیبرد . به دلیل وجود خویشان ابوینی ، یک برادر امی و یک خواهر امی و جد امی همه با هم یک سوم ترکه را می برند .

یعنی از 90 واحد 30 واحد را می برند و آن را بین خود به تساوی تقسیم می کنند . و خواهرزاده های ابوینی و جد ابی و جده ابی به قرابت ارث می برند . و آن را به قاعده ذکور دو برابر اناث بین خود تقسیم می کنند . یعنی 60 واحد باقی مانده را تقسیم بر4 می کنیم . و 30 واحد را به جد ابی می دهیم و 15 واحد به جده ابی و 15 واحد به خواهرزاده های ابوینی می دهیم .

وکیل خوب ارث در مشهد ، وکیل ارث مشهد ، وکیل پایه یک دادگستری در مشهد ، بهترین وکیل در مشهد

گروه وکلای توانا ، بهترین وکلا را در زمینه ارث و تقسیم ترکه در اختیار دارد .

جهت وکالت و مشاوره با ما تماس بگیرید .

تماس مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری : 09155129243 و 09306924956 

ثنا وکیل سامانه معرفی وکیل متخصص در سراسر ایران 

معرفی سامانه ثنا وکیل توسط وکیل پایه یک دادگستری 

وکیل خوب ارث در مشهد ، وکیل تقسیم ارثیه در مشهد ، وکیل در مشهد

وکیل خوب ارث در مشهد ، وکیل مشهد ، وکیل تقسیم ترکه در مشهد ، بهترین وکیل در مشهد

برای موفقیت در پرونده های ارث ، از وکیل خوب ارث در مشهد کمک بخواهید .

گروه وکلای توانا ، وکیل خوب ارث در مشهد را معرفی می کند .

مشاوره با وکیل خوب ارث در مشهد 09155129243 و 09306924956

وکیل خوب در مشهد

سوال :

نحوه تقسیم اموال متوفی در صورت برداشت از حساب وی توسط فرزند بزرگتر به چه صورتی خواهد بود؟

پاسخ :
ابتدا می بایست به جهت اخذ گواهی حصر وراثت اقدام شود تا سهم الارث هر ورثه در متن گواهی قید گردد و پس از محاسبه سهم الارث هر کدام از ورثه در صورتی که وکیل با دلایل و مدارکی که به او می دهید اثبات کند که برادر به پدر دین دارد میتوانید دین را مطالبه کرده و با مبلغ سهم الارث تهاتر نمایید

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 3 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 6 =