استقلال مالی زن شوهردار | بهترین وکیل خانواده مشهد

بهترین وکیل خانواده مشهد

استقلال مالی زن شوهردار | بهترین وکیل خانواده مشهد

بازدیدها : 833 بازدید

بهترین وکیل خانواده مشهد

برای درخواست بهترین وکیل خانواده مشهد و مشاوره با وکلای متخصص

و با تجربه گروه وکلای توانا در امور خانواده ،

با شماره 09155129243 و 09306924956 تماس بگیرید.

بهترین وکیل خانواده در مشهد –  وکیل خانواده مشهد 

بهترین وکیل خانواده مشهد

بهترین وکیل خانواده مشهد

گروه وکلای توانا

استقلال مالی زن شوهر دار 

در حقوق ایران ، دارایی زن و مردجدا از یکدیگر است. و اموال و دارایی زن و مرد ، دارایی مشترک را تشکیل نمی دهد .در این موضوع از فقه اسلامی پیروی شده است، و زن از نظر مالی کاملا مستقل است . زن می تواند هر تصرفی که می خواهد در اموال خود بنماید . زنانی که شاغل هستند حقوق و مزد دریافتی شان به خود زن تعلق دارد و مرد نمیتواند. در این موضوع تصرفی داشته باشد . ریاست مرد در خانواده هیچ حقی را برای مرد ، جهت تصرف در اموال زن ایجاد نمی کند . اگر زنی حقوق و درآمد خودش را در منزل و با اجازه مرد خرج کند می تواند برای دریافت آن به مرد رجوع کند . از این لحاظ حقوق اسلام و ایران برای زن اهلیت کامل قایل شده و بر خلاف حقوق سابق اروپا ، زن را به هیچ وجه محجور نشناخته است .

ورود به سایت معرفی وکیل در سراسر کشور ( ثنا وکیل )

بهترین وکیل خانواده مشهد

مطالب حقوقی و برخی از آرای محاکم حقوقی و کیفری و دیوان عالی کشور را در سایت افرا وکیل مشاهده نمایید

ماده 1118 قانون مدنی درباره دارایی زن

زن مستقلا می تواند در دارایی خود هر تصرفی را که می خواهد بکند .این یک قاعده مترقی است. که در بعضی از کشورهای متمدن و پیشرفته ، زنان پس از سالها مبارزه به آن دست یافته اند . کار اقتصادی زن هم جزء اموال او به شمار می رود ، و زن مجبور نیست آن را رایگان در منزل انجام دهد. مگر کاری که برحسب عرف و عادت ، از باب حسن معاشرت یا معاضدت ، وظیفه زن محسوب می شود . استقلال مالی زن از نظر  بهترین وکیل خانواده مشهد امری بدیهی است و معتقدند همه مردان به آن احترام بگذارند

بهترین وکیل خانواده مشهد

گروه وکلای توانا وکلای با تجربه به شما خواهد داد

قانون الحاق یک تبصره به ماده 336 قانون مدنی (زوجه و عدم انجام وظایف )

چنانچه زوجه کارهایی را که شرعا به عهده وی نبوده و عرفا برای آن کار اجرت المثل باشد ، به دستور زوج یا عدم قصد تبرع انجام داده باشد و برای دادگاه نیز ثابت شود ، دادگاه اجرت المثل کارهای انجام گرفته را محاسبه و به پرداخت آن حکم می کند . مورد دیگری که باید به آن اشاره نماییم جهیزیه ای است که زن از منزل پدر به منزل شوهر برده است ، این اموال تماما در مالکیت زن است و مرد هیچ حقی نسبت به آن ندارد

و حتی در صورت اختلاف زن می تواند این اموال را به منزل پدرش یرده و یا هر تصمیم دیگری بگیرد و مرد مکلف است اثاث البیت را تهیه و برای زندگی مشترک ، دز منزل تهیه شده قرار دهد . اگر مرد نسبت به تهیه اثاث البیت اقدام نکند زن می تواند الزام او را از دادگاه بخواهد . در مواردی هم که اثاث البیت تهیه شده توسط مرد به خاطر استفاده زیاد به حدی مستعمل می شود.که باید تعویض شود ، مرد ملزم به تهیه لوازم جدید و در شآن است و الا الزام می شود .

بهترین وکیل خانواده مشهد

گروه وکلای توانا

ماده 1119 قانون مدنی درباره شروط ضمن عقد ازدواج مقرر میدارد 

” طرفین عقد ازدواج می توانند هر شرطی که مخالف با مقتضای عقد مزبور نباشد. در ضمن عقد ازدواج یا عقد لازم دیگر بنمایند . مثل اینکه شرط شود هر گاه شوهر زن دیگر بگیرد یا در مدت معینی غائب شود یا ترک انفاق کند. یا بر علیه حیات زن سوء قصد کند یا سوء رفتاری نماید که زندگی آنها با یکدیگر غیر قابل تحمل باشد زن وکیل و وکیل در توکیل می باشد که پس از اثبات تحقق شرط در محکمه و صدور حکم نهایی، خود را مطلقه سازد ”

تماس با وکیل پایه یک دادگستری 

وکیل عباس شیروی : 09155129243 و 09306924956

سئوال از یهتزین وکیل خانواده مشهد

بعضی از وسایل و جهیزیه ای که من در زمان عقد ازدواج به منزل شوهرم برده ام اکنون کهنه شده و قابل استفاده نیست الان که شوهرم مرا طلاق می دهد این وسایل را باید بخرد و به من تحویل دهد یا خیر ؟

پاسخ وکیل :

وسایلی که زن به منزل شوهرش می برد در واقع زن که مالک آن وسایل است ضمن اینکه در تصرف خود دارد اذن استفاده در زندگی مشترک را داده است لذا اگر آن وسایل غیر قابل استفاده شود و مرد تقصیری در این وضعیت وسایل نداشته باشد و در اثر استفاده به این وضع در آمده باشد قابل مطالبه نخواهد بود.

برای درخواست بهترین وکیل خانواده مشهد و مشاوره با وکلای متخصص

و با تجربه گروه وکلای توانا در امور خانواده ،

با شماره 09155129243 و 09306924956 تماس بگیرید.

بهترین وکیل خانواده در مشهد –  وکیل خانواده مشهد 

بهترین وکیل خانواده مشهد

سوال:

در صورت عدم تمکین زن، مهریه از او ساقط می شود یا نفقه؟

پاسخ :

در صورت عدم تمکین زن، دادخواست از طرف زوج در دادگاه مطرح می گردد بنابراین در صورت ثابت شدن، نفقه به زوجه تعلق نمی گیرد ولی مهریه به وی تعلق می گیرد.

اساسا عدم تمکین منجر به عدم پرداخت نفقه می شود ولی مهریه به تمکین ربطی ندارد.

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 3 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 19 =