جرم قتل-بخش3 | 09155129243 | بهترین وکیل قتل در مشهد

بهترین وکیل قتل در مشهد

جرم قتل-بخش3 | 09155129243 | بهترین وکیل قتل در مشهد

بازدیدها : 2040 بازدید

بهترین وکیل قتل در مشهد

تماس مستقیم با بهترین وکیل قتل در مشهد و بهترین وکیل کیفری در مشهد 

09155129243 و 09306924956

ثنا وکیل سامانه معرفی وکیل متخصص در سراسر کشور

جرم قتل  : بهترین وکیل کیفری در مشهد

کلیه جرایم از حیث نتیجه به دو دسته تقسیم می شوند :

1 – جرم مطلق : جرم مطلق به جرمی گفته می شود که به محض انجام عمل جرم محقق می شود. مانند توهین که مقید.به حصول هیچ نتیجه ای نیست . و به محض فحاشی یا گفتن حرف رکیک جرم محقق شده است.

2 – جرم مقید : در این جرم باید نتیجه حاصل شود . در واقع وقوع جرم منزط به تحقق امری است مثل سرقت که باید مال دیگری ربوده شده باشد.یا قتل که تا حیاتی سلب نشود و مقتولی نباشد جرم قتل محقق نشده است.علیهذا نتیجه در جرم قتل سلب حیات است که اگر نتیجه حاصل نشود قتل اتفاق نیفتاده است .بنابراین جرم قتل از جمله جرایم  مقید به حصول نتیجه است. هرگاه نتیجه کمتر از سلب حیات انجام گرفته باشد جنایت بر اطراف یا جنایت بر اعضاء محسوب میگردد که در صورت عمدی بودن مستوجب قصاص عضو است .

بهترین وکیل قتل در مشهد

وکیل در مشهد – ثنا وکیل

مستحق قطع :  بهترین وکیل کیفری در مشهد 

اعضاء نیز گاهی مستحق قطعند ، مثلا دست راست سارق یا محارب یا هر کس که قصاص عمدی عضو بر گردن اوست. که اگر شخص دیگری عضو مستحق قطع را قطع کند نه مسول دیه است و نه قصاص می شود منتهی به تعزیر براساس ماده 614 قانون تعزیرات محکوم می شود. این مورد اخیر در صورتی است که حکم دادگاه اخذ نشده باشد. اگر کسی به اعتقاد مهدورالدم ، دیگری را بکشد یا آسیبی به وی وارد کند. جنایت وی مشمول قصاص نیست بلکه شبه عمد محسوب شده و مرتکب باید خودش دیه را بپردازد .

و علاوه بر دیه به تعزیر موضوع ماده 612 قانون مجازات اسلامی محکوم می شود . اگر کسی به اعتقاد محقون الدم  دیگری را بکشد اما آن دیگری مهدورالدم باشد قتلی واقع نشده و مرتکب قصاص نمی شود ولی به تعزیر موضوع ماده 612 قانون مجازات اسلامی محکوم می شود. قتل شروع به جرم دارد و بر اساس ماده 122 قانون مجازات اسلامی قابل مجازات است .

وکیل عباس شیروی 09155129243 و  09306924956
وکیل عباس شیروی 09155129243 و  09306924956

بهترین وکیل قتل در مشهد

وکیل در مشهد – ثنا وکیل

ادامه مقررات

مقنن در این ماده عنوان نموده در جرایمی که مجازات قانونی تام آن سلب حیات ، حبس ابد یا حبس تعزیری درجه یک تا سه باشد مجازات شروع به جرم حبس درجه 4 است . لذا باتوجه به اینکه نتیجه جرم قتل ، سلب حیات است ، از لحاظ مجازات شروع به جرم مشمول مقررات این ماده خواهد بود و برابر ماده 19 قانون مجازات اسلامی ، مرتکب جرم شروع به قتل به بیش از 5 تا 10 سال حبس محکوم خواهد شد و یا مجازاتهای از نوع دیگر تصریح شده در قانون برای وی اعمال می شود .

اثبات قتل عمدی و شبه عمدی نیاز به تبحر و تجربه کافی در این زمینه ها دارد

پیچیدگیهای دادرسی های کیفری و خصوصا جرایم بسیار مهمی مانند قتل

حضور یک وکیل خوب را می طلبد لذا برای این موارد حتما از وکلای پایه یک

دادگستری که تجربه کافی نیز دارند کمک بگیریدبرای مشاوره و وکالت در پرونده قتل با ما تماس بگیرید .

تماس مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری :

وکیل عباس شیروی 09155129243 و  09306924956

تغییرات قانونی در ارتیاط با شروع به جرم و معاونت در جرم :

بر اساس قانون کاهش مجازاتهای حبس تعزیری که در سال 1399 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است تمامی موادی که در قانون برای شروع و معاونت در جرم مجازات تعیین نموده نسخ شده و بر اساس ماده 122 و 127 قانون مجازات اسلامی در این موارد تصمیم گرفته خواهد شد

سئوال از وکیل 

اگر شخصی مورد ضرب و جرح قرار بگیرد

ولی امکان زنده بودن او باشد و

دیگری بعد از آن او را به قتل برساند کدام یک قاتل محسوب می شود؟

پاسخ 

طبق قانون نفر دوم قاتل است،

هر چند عمل نفر اول به تنهایی موجب مرگ او شود

ولی چون امکان زنده ماندن را داشته است

نفر اول فقط به مجازات قصاص عضو یا دیه جراحتی که وارد کرده است محکوم می شود.

ماده 293

هرگاه فردی مرتکب جنایت عمدی گردد لکن نتیجه رفتار ارتکابی بیشتر از مقصود وی واقع شود چنانچه جنایت واقع شده مشمول تعریف جنایت عمدی نشود نسبت به جنایت کمتر عمدی و نسبت به جنایت بیشتر شبه عمدی محسوب می شود.

قتل از جمله جرایمی است که از حیث عناصر تشکیل دهنده جرم، جرم آنی تلقی می شود. و از بعد عنصر روانی در بردارنده ی سه جز بلوغ عقل و اختیار است پس قتل شبه عمد قتلی است که درجه خفیف تر از قتل عمد می باشد.

تعریف قتل شبه عمد در نظام حقوقی کشور ها فرق دارد در ایران قانون مجازات اسلامی اگر مرتکب سونیت عام دوو مقتول باشد ولی بدون اینکه قصد کشتن داشته باشد و ضرب و جرح نوعا کشنده باشد در عمل منجر به فوت گردد ان قتل شبه عمد بوده است.

سوال :

قتل شبه عمد چیست؟

پاسخ :

چنانچه قاتل دست به عملی بزند که به طور کلی منجر به مرگ فردی نمی شود (ابزار استفاده شده آلت قتاله محسوب نشود؛ به عنوان مثال تادیب فرزند با خط‌کش صورت بگیرد) و قصدی نیز بابت قتل آن فرد نداشته باشد اما به هر شکلی سلب حیات اتفاق افتد، قتل شبه عمد اتفاق افتاده است.

به نظر می‌آید که مرز باریکی میان قتل عمد و شبه عمد وجود دارد؛ به همین جهت وجود وکیل قتل ضروری و لازم به نظر می‌رسد.

موارد فوق از ماده 291 قانون مجازات اسلامی مستفاد شده است

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 3 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 1 =