جرم قتل بخش 1 | بهترین وکیل قتل مشهد | 09155129243

بهترین وکیل قتل مشهد

جرم قتل بخش 1 | بهترین وکیل قتل مشهد | 09155129243

بازدیدها : 2530 بازدید

بهترین وکیل قتل مشهد

تماس مستقیم با بهترین وکیل قتل مشهد- بهترین وکیل کیفری در  مشهد- بهترین وکیل در  مشهد 09155129243 و 09306924956 

ویدئوی معرفی سامانه ثنا وکیل توسط وکیل پایه یک دادگستری

 

 

وکیل ویژه قتل در مشهد – وکیل ویژه قتل عمدی در مشهد   – وکیل در مشهد- بهترین وکیل قتل شبه عمدی مشهد

جرم قتل :

قتل عبارتست از سلب حیات یک شخص توسط فرد دیگری عنصرقانونی این جرم در مواد 289 به بعد قانون مجازات اسلامی پیش بینی شده است  . رفتار این جرم آسیب زدن به انسان است ، این انسان باید متولد شده باشد و زنده هم باشد ، باید انسان محقون الدم باشد (یعنی مهدورالدم نباشد )  و غیر از خود مرتکب باشد . و نتیجه ی این جرم  هم باید ازهاق نفس باشد . بنابراین موضوع قتل باید انسان باشد . جنایت بر مرده قتل نیست و بر اساس مواد 722 تا 727 مشمول دیه و تعزیر است .

بنابراین اگر کسی با سو نیت به طرف شخص مرده ای با فرض زنده بودن شلیک کند ، قاتل محسوب نمیشود و هر کس نیز به کسی که در حکم مرده است یعنی آخرین رمق حیات را دارد آسیبی وارد نماید ، در اینجا نیز مرتکب جنایت بر مرده شده است . و عمل ارتکابی را نمی توان مصداق جرم قتل تلقی نمود.

بهترین وکیل در  مشهد 09155129243 و 09306924956 
بهترین وکیل در  مشهد 09155129243 و 09306924956

بهترین وکیل قتل مشهد

وکیل خوب کیفری در مشهد

موضوع قتل ، انسان است :

موضوع قتل ، انسان زنده متولد شده است . لذا از بین بردن جنین به هیچ وجه قتل محسوب نمیشود. و جنایت عمدی بر جنین هر چند بعد از حلول روح باشد ، موجب قصاص نیست. اما اگر جنین متولد شود. و جنایتی بر وی وارد شود ، در صورت عمدی بودن موجب قصاص و در سایر حالات مستوجب پرداخت دیه از سوی مجنی علیه یا سایر مسولین پرداخت دیه است . از بین بردن جنین قبل از تولد ، جرم خاص سقط جنین است . مواد 623 و 624 قانون مجازات بخش تعزیرات این عمل را واجد مجازات تعزیری دانسته است . ارایه طریق و در اختیار قرار دادن وسایل سقط جنین جرمی خاص است و مرتکب آن مباشر است نه معاون در سقط جنین  .

بهترین وکیل قتل مشهد 

وکیل خوب کیفری در مشهد

ثنا وکیل سامانه معرفی وکیل در سراسر کشور sanavakil.com

از جمله مواردی است که قانون گذار مجازات مرتکب را تعیین نموده و وی را در حکم مباشر جرم تلقی نموده است موراد دیگری نیز در قانون مجازات اسلامی داریم که عمل ارتکابی شخص مرتکب مطابق قواعد معاون جرم است اما قانون گذار آن را در حکم مباشر تلقی نموده و مجازات مخصوص برایش بار کرده است .قتل هم با فعل مثبت قابل تحقق است هم با ترک فعل . اگر قتل با ترک فعل حاصل شود. فعل ناشی از ترک فعل محقق شده است . شرایط فعل ناشی از ترک فعل در ماده 295 قانون مجازات اسلامی پیش بینی شده است . این شرایط عبارت است از:

1- وجود وظیفه قانونی و قراردادی

2- توانایی انجام این فعل یا کار ترک شده

3- وجود سو نیت

4 – وجود رابطه سببیت

بهترین وکیل قتل مشهد 
بهترین وکیل قتل مشهد

بهترین وکیل قتل مشهد 

وکیل خوب کیفری در مشهد

به عوان مثال :

دادن خبر ناگوار به بیمار قلبی یا ترساندن کسی با انفجار صوتی یا برانگیختن حیوانی درنده به سوی کسی که باعث هراس وی شود و فوت کند . در تمامی حالات فوق هیچ اثر مادی بر جسم قربانی وارد نشده است و به صورت غیرمادی قتل واقع شده است . فلذا با رفتار معنوی هم قتل واقع میشود که بسته به عنصر روانی یا عمد یا شبه عمد یا خطای محض است . قتل هم به صورت مباشرت محقق میشود و هم به صورت تسبیب . ( مواد 494 و 506 )

مباشرت آن است که جنایت مستقیما توسط خود مرتکب واقع شود و تسبیب در جنایت آن است که کسی سبب تلف شدن دیگری را فراهم کند و خود مستقیما در رفتار مادی جنایت شرکت نداشته باشد .  اگر کسی با علم به اینکه وسیله نقلیه وی دارای نقص فنی است ، آن را به دیگری کرایه دهد و بر اثر نقص فنی قتل یا جرحی وارد شود ، کرایه دهنده از باب تسبیب و بر اساس عنصر روانی مسؤل جنایت خواهد بود .

بهترین وکیل قتل مشهد 
بهترین وکیل قتل مشهد

بهترین وکیل قتل مشهد 

وکیل خوب کیفری در مشهد

در تمامی انواع قتل اگر بین رفتار و نتیجه رابطه سببیت نباشد مرتکب رفتار هیچ مسؤلیتی نخواهد داشت . رفتار غیر مادی همیشه ، ترساندن نیست و هیجانات ناشی از خوشحالی نیز با فرض وجود عنصر روانی به نسبت میتواند عمد و شبه عمد و خطای محض باشد .

سئوال :

اگر والدین به نیت تنبیه فرزند، او را بزنند و باعث مرگ او شود، چه نوع قتلی می باشد؟
پاسخ : در این کار والدین قصد کشتن فرزند خود را ندارند اما با تنبیه نادرست خود، به صورت اتفاقی باعث مرگ او می‌شوند. لذا به دلیل نداشتن قصد، قتل شبه عمد می باشد.

سئوال :

در چه حالتی قتل واقع شده عمدی محسوب می شود؟
داشتن قصد کشتن: فرد بخواهد که یک انسان را بکشد.انجام عمل یا رفتار کشنده، فرد می‌داند که طرف مقابل با این رفتار کشته می‌شود توجه به وضعیت خاص مقتول، وضعیت مقتول به نحوی است که این فعل در مورد او تأثیر می‌گذارد.

تماس باوکیل پایه یک دادگستری 09306924956 و 09155129243 :  وکیل عباس شیروی

سوال :

اگر شخصی مورد ضرب و جرح قرار بگیرد ولی امکان زنده بودن او باشد و دیگری بعد از آن او را به قتل برساند کدام یک قاتل محسوب می شود؟

پاسخ :

طبق قانون نفر دوم قاتل است، هر چند عمل نفر اول به تنهایی موجب مرگ او شود ولی چون امکان زنده ماندن را داشته است نفر اول فقط به مجازات قصاص عضو یا دیه جراحی که وارد کرده است محکوم می شود.

سوال :

آیا اگر قتل در ماه حرام باشد علاوه بر افزایش دیه، مجازات نیز شدیددتر می شود؟

پاسخ :

خیر، قتل در ماه حرام فقط موجب افزایش میزان دیه می شود و تاثیری در میزان مجازات ندارد.

سوال :

اگر مقتول قبل از فوت نسبت به قاتل اعلام گذشت کند، آیا حق قصاص برای اولیاء دم همچنان محفوظ است؟

پاسخ :

چنانچه مقتول قبل از فوت اعلام گذشت کند، اولیای دم نمی توانند پس از مرگ مورث خود قاتل را قصاص کنند، البته اولیای دم حق دارند از قاتل دیه اخذ کنند.

سوال :

آیا خانواده مقتول برای اجرای حکم قصاص باید حتما دیه بدهند ؟

پاسخ :

در صورتی که مقتول زن و قاتل مرد باشد، برای اجرای حکم قصاص ضرورت دارد که خانواده مقتول، تفاضل دیه مرد و زن

یعنی نیمی از دیه کامل را پرداخت نمایند؛ زیرا دیه خانم ها نصف دیه ی آقایان است .

در صورتی که قاتل و مقتول از یک جنس باشند، بدون پرداخت مبلغ حکم قصاص جاری می شود .

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 6 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =