وکیل وصول چک برگشتی در مشهد | 09155129243

وکیل وصول چک برگشتی در مشهد

وکیل وصول چک برگشتی در مشهد | 09155129243

بازدیدها : 507 بازدید

وکیل وصول چک برگشتی در مشهد

تماس با وکیل وصول چک برگشتی در مشهد با شماره تلفن های 09155129243 و 09306924956

گفتار پنجم:

صدور چک از حساب مسدود

ممکن است شخصی که قبلا در بانک حساب جاری داشته، اما بعدا اقدام به بستن آن نموده است، با استفاده از دسته چکی که هنوز نزد خود دارد، اقدام به صدور چک کند. مسلما چنین چکی پرداخت نخواهد شد، اما آیا صادرکننده را در چنین موردی می توان تحت عنوان صدور چک بلامحل تحت تعقیب قرار داد؟ تا قبل از سال ۱۳۵۳، بين دادگاه ها در این زمینه اختلاف نظر وجود داشت.

برخی از دادگاه ها صدور چک از حساب مسدود را در حكم صدور چک بلا محل تلقی می کردند، و بعضی دیگر از این که این مورد را در حكم صدور چک بلا محل به حساب آورند اجتناب می ورزیدند و آن را به کلاهبرداری نزدیکتر می دانستند . بهترین وکیل وصول چک برگشتی تو مشهد می تواند شما را در حل مشکلتان یاری کند تا بتوانید در کمترین زمان و کمترین هزینه به اهداف خود برسید.

وکیل وصول چک برگشتی در مشهد

وکیل خوب در مشهد

دیوان عالی کشور

نظر هیئت عمومی

وصف چک و مجازات صدور چک

با توجه به این اختلاف، هیأت عمومی دیوان عالی کشور، در سال ۱۳۵۳، بنا به تقاضای دادستان کل کشور تشکیل جلسه داده و نظر اول را پذیرفت. متن نظر هیأت عمومی ، که در آن به نظر دادستان کل کشور (که معتقد به نظر دوم بوده) نیز اشاره شده است ، به قرار ذیل است :

به تاریخ روز چهارشنبه بیست و نهم خرداد ماه یک هزار و سیصد و پنجاه و سه ، هیأت عمومی

دیوان عالی کشور تشکیل گردید : پس از طرح و بررسی اوراق پرونده و به گزارش و استماع عقیده

جناب آقای دادستان کل کشور مبنی بر :

قانون تجارت و قانون چک

وکیل وصول چک برگشتی در مشهد

بهترین وکیل در مشهد

با توجه به ماده ۳۱۰ قانون تجارت و مادتين ۳و ۴ قانون چک این موضوع قابل در دید به نظر نمی رسد که تمام مقرراتی که در قانون تجارت و قانون چک ، مصوب ۱۳۴۴، راجع به وصف چک و مجازات صدور چک بلامحل تدوین و ذکر گردیده ناظر به موردی است که یک نفر در بانکی حساب جاری داشته و از آن حساب چک صادر کند، ولی در صورتی که حساب بانکی مسدود شده ، که در این صورت دیگر حسابی در آن بانک برای آن شخص وجود ندارد، معذلک با علم به این موضوع مبادرت به صدور چک کند ، این عمل مشمول قانون و مقررات راجع به چک نمی تواند باشد ،

با مشاوره گرفتن از بهترین وکیل وصول چک برگشتی

تو مشهد تمام مشکلات مالی خود را حل کنید .

وکیل وصول چک برگشتی در مشهد

وکیل خوب در مشهد

کلاهبرداری – قانون مجازات عمومی

بلکه از مصادیق بارز کلاهبرداری و ماده ۲۳۸ قانون مجازات عمومی است که صادرکننده چک از حساب مسدود گیرنده را به داشتن اعتبار موهوم نزد بانک محال عليه مغرور کرده و مابازای چک را برده است…» مشاوره نموده و چنین رأی می دهند: چکی که از حساب مسدود صادر شده است موضوعأ از ماده ۳ قانون صدور چک، مصوب خرداد ۱۳۴۴، خارج نیست ، زیرا بر حسب مدلول ماده مزبور چک بلامحل اعم است از اینکه معادل وجه چک صادر کننده محل از نقد و اعتبار در بانک محال عليه نداشته و یا چک از حساب مسدود صادر شده و یا چک به عللی دیگر از قبیل خط خوردگی متن یا نقص امضا قابل پرداخت نباشد…».

وکیل وصول چک برگشتی در مشهد

ثنا وکیل sanavakil.com

قانون صدور چک – ماده ده اصلاحی

« قانون صدور چک »، مصوب سال ۱۳۵۵، این رأی وحدت رویه را در ماده ۱۰ اصلاحی پذیرفته و اشعار می دارد : «هرکس با علم به بسته بودن حساب بانکی خود مبادرت به صادر کردن چک نماید عمل وی در حکم صدور چک بی محل خواهد بود و به حداکثر مجازات مندرج در ماده ۷ محکوم خواهد شد و مجازات تعیین شده غیرقابل تعلیق است.»

رای وحدت رویه – مسدود نمودن حساب

بنابراین، دلیل جدا افتادن این جهت کیفری از سایر جهات (مذکور در ماده ۳) دقيقا همین است که این جهت پیرو رأی وحدت رویه در قانون سال ۱۳۵۵، به عنوان جهت کیفری جدیدی علاوه بر جهات كیفری سابق، پذیرفته شد. بدیهی است، مسدود نمودن حساب می تواند به هر دلیل، مثلا توسط بانک به علت عدم تحرک حساب، یا توسط مراجع قضایی و یا به وسیله خود شخص، انجام شده باشد. با مشاوره گرفتن از بهترین وکیل وصول چک برگشتی تو مشهد تمام مشکلات مربوط به امور چک خود را حل کنید.

وکیل وصول چک برگشتی در مشهد

وکیل توانا در مشهد

مجازات صدور چک بلامحل

با توجه به تعیین حداکثر مجازات جرم صدور چک بلامحل برای صادرکننده چک از چک نیز محکوم می شود

و مورد از موارد تعدد خواهد بود. در پایان این مبحث، تذکر این نکته ضروری است که موارد پنجگانه فوق الذکر

حصری می باشند ، و بنابراین، اگر هیچ یک از موارد پنجگانه فوق الذکر رخ ندهد، صادرکننده قابل تعقیب کیفری

نخواهد بود. بنابراین :

مثال : رای دادگاه

برای مثال، «اگر چک قبلأ صادر شده باشد و بلامحل نباشد و، به علت صدور حکم ورشکستگی، بانک ممنوع از پرداخت وجه چک شده باشد، مورد مشمول قانون صدور چک نخواهد بود. همان طور که دیوان عالی کشور، نیز در یکی از آرای خود اظهار می دارد: «رأی دادگاه نسبت به اتهام کسی به صدور سه فقره چک بی محل دایر به این که نسبت به دو فقره چک که موقع پرداخت ورشکست بوده عناصر جرم کامل نیست و به سبب ورشکستگی، اختیاری برای پرداخت وجوه آنها نداشته و بی تقصير تلقی می شود صحیح است.»”

وکیل وصول چک برگشتی در مشهد

 گروه وکلای عدالت جو

بر اساس قانون اصلاح موادی از قانون چک که اخیرا قانون صدور چک را اصلاح نموده است من بعد دارنده چک میتواند مستقیما به اجرای احکام مدنی مراجعه و تقاضای صدور اجراییه نماید اجرای احکام مدنی بدون رسیدگی قبلی و محاکمه اقدام به صدور اجراییه میکند هرگاه دارنده بخواهد علیه ظهر نویس یا ضامن اقامه دعوا نماید باید به محکمه حقوقی دادخواست تقدیم کند امتیاز فوق که به نفع دارنده در نظر گرفته شده و مستقیما اجراییه صادر میشود مختص صاحب حساب یا صادر کننده است که نیاز به محاکمه نیست، هرگاه دستور عدم پرداخت چک توسط صاحب حساب یا صادر کننده برابر ماده 14 قانون صدور چک صادر شده باشد، اجرای احکام مدنی اجراییه به نحو مذکور صادر نخواهد کرد و در این مورد باید محاکمه انجام پذیرد.

مشاوره گرفتن از وکیل

با مشاوره گرفتن از بهترین وکیل وصول چک برگشتی تو مشهد میتوانید

تمام مشکلات حقوقی خود را در زمینه چک رفع کنید .با رفتن به سایت بهترین وکلای کیفری در مشهد و

مطالعه بهترین مقالات حقوقی ما دانش خود را ارتقا بخشید.

برای مشاوره با وکیل وصول چک برگشتی در مشهد با شماره 09155129243 و 09306924956 تماس بگیرید

گروه وکلای توانا با بکار گیری بهترین وکلای با تجربه در زمینه چک و دعاوی کیفری می تواند کمک

زیادی به شما بنماید . کافی است به ما اعتماد کنید ما بهترین وکیل برای وصول چک در پرونده های

حقوقی و کیفری را به شما معرفی می کنیم وکلای گروه وکلای توانا دارای پروانه پایه یک وکالت دادگستری

از کانون وکلای دادگستری می باشند

وکیل برای وصول چک در مشهد و وکیل خوب برای پرونده کیفری جهت وصول چک و مجازات

صدور چک بلا محل در مشهد را از گروه وکلای توانا بخواهید

با بهترین وکیل وصول چک برگشتی در مشهد  تماس بگیرید 09155129243 و 09306924956

 

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 3 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =