وکیل خوب قتل در مشهد | 09155129243 | جرم قتل عمدی 7

وکیل خوب قتل در مشهد

وکیل خوب قتل در مشهد | 09155129243 | جرم قتل عمدی 7

بازدیدها : 2298 بازدید

وکیل خوب قتل در مشهد

وکیل خوب قتل در مشهد – وکیل خوب قتل  مشهد  – وکیل  قتل در مشهد 

مقاله عباس شیروی وکیل پایه یک دادگستری

قتل بر اساس قانون مجازات اسلامی به قتل عمدی و قتل شبه عمدی تقسیم می شود. در قتل عمدی مرتکب قصد فعل و قصد نتیجه را دارد مانند شخصی که به عمد چاقو به دیگری میزند تا او را بکشد و منجر به فوت او می شود . اما قتل غیر عمدی فرد قصد صدمه و فعل را دارد اما قصد اینکه او را بکشد ندارد مانند کسی که دیگری را سیلی میزند اما موجب قتل او می شود . گاهی فرد قصد کشتن ندارد اما عملی که انجام می دهد نسبت به فرد با توجه به وضعیت وی مثل بیماری نوعا کشنده است این موارد هم قتل غیر عمدی است اما در حکم قتل عمدی است . در تصادفات رانندگی که مرتکب نه قصد فعل دارد نه قصد نتیجه قتل از نوع خطای محض است اما قانون گذار آن را در حکم شبه عمدی قرار داده است .

ثنا وکیل سامانه معرفی وکیل در سراسر ایران sanavakil.com

وکیل خوب قتل در مشهد

بهترین وکیل کیفری در مشهد

تداخل در جنایت :

گاه جنایت ها با هم تداخل دارند

به موجب ماده 296 قانون مجازات اسلامی :

قتل زمانی عمدی است که قصد مرتکب از زدن ضربه ، کشته شدن مجنی علیه باشد ، یا ضربه ای که میزند نوعا کشنده باشد که در این دو حالت قتل عمدی محسوب شده و فقط موجب قصاص نفس است . اما ممکن است در همین فرض قتل شبه عمد محسوب شود ولی جنایت بر عضو عمدی باشد ، یعنی شخصی با عملی که نوعا کشنده نیست ضربه ای را به عضو مجنی علیه وارد کند و از زدن ضربه ی خود فقط قصد جنایت بر همین عضو را داشته باشند ، در این فرض اگر بر اثر این جنایت شخص بمیرد ، قتل شبه عمد است ، اما جنایت بر عضو عمدی است .

تماس با وکیل خوب قتل در مشهد .

وکیل عباس شیروی   09155129243 و 09306924956 

وکیل خوب قتل در مشهد

بهترین وکیل کیفری در مشهد

به موجب ماده 297 قانون مجازات اسلامی : 

اگر ضربه نوعا کشنده باشد یا از ابتدا به قصد قتل واقع شده باشد ، در این فرض فقط قصاص نفس اجرا میشود .

به موجب ماده 298 قانون مجازات اسلامی : 

اگر با یک ضربه جنایات متعدد حاصل شود ، به شرطی که همه ضربه ها با هم سبب قتل باشد ، فقط قصاص نفس اجرا میشود . ولی اگر برخی سبب قتل بشوند و برخی نشوند ، برای آنهایی که سبب قتل نیستند ، حسب مورد قصاص یا دیه اجرا میشود و سپس قصاص نفس اجرا میشود ، چرا که در تعدد قصاص ، جمع مجازاتها حاکم است. در صورتی که ضربات متعددی به شخصی وارد شود ، اگر عرفا متوالی محسوب شود ، یعنی یک حادثه محسوب شود 2 فرض قابل طرح است :

1- همه با هم سبب جنایت شوند ، مرتکب فقط مستحق قصاص نفس است .

2- بعضی سبب قتل هستند و بعضی سبب قتل نیستند ، نسبت به آنهایی که سبب قتل نیستند ، قصاص عضو اجرا شده یا حسب مورد دیه اخذ میشود و سپس برای قتل ، قصاص نفس اجرا میشود . و اگر ضربات عرفأ متوالی محسوب نشود ، فقط آخرین ضربه موجب قصاص نفس است و ضربات قبل از آن حسب مورد مستوجب دیه یا قصاص عضو خواهد بود .

ثنا وکیل سامانه معرفی وکیل در سراسر ایران sanavakil.com

وکیل خوب قتل در مشهد

بهترین وکیل کیفری در مشهد

به موجب ماده 300 قانون مجازات اسلامی :

اولیای دم از نظر وکیل خوب قتل در مشهد حق گذشت از قصاص را دارند در مواردی که مجنی علیه به تصور زنده ماندن جانی را میبخشد ،  2 فرض قابل طرح است : 1- جنایت به نفس سرایت میکند و عمدی نیز محسوب میگردد ، لذا اولیای دم حق قصاص دارند ، منتها قبل از آن اگر قصاص عضو صورت گرفته باشد یا دیه ای برای عضو اخذ شده باشد ، باید آن دیه مسترد شود . 2- جنایت به قتل منجر شود ولی مشمول جنایت عمدی نباشد ، در این موارد مرتکب به پرداخت دیه ی کامل نفس بدون احتساب دیه عضو قطع شده ، محکوم میگردد .

پرسش و پاسخ

سؤال :

در نزاع بین چند نفر ممکن است  جانی با چاقو و یا با چوب به دیگری ضربه بزند ، آیا در این حالت اگر قتلی واقع شود ، عمدی محسوب میشود ؟

پاسخ :

در این حالت هر نوع ضربه ای که به وسیله چاقو به دیگری وارد میشود و منجر به قتل شود ، جنایت واقع شده عمدی محسوب میشود چرا که عمل نوعا کشنده است .ولی ضرباتی که با چوب به دیگری وارد میشود ، ممکن است در فرض قتل عمد یا شبه عمد باشد . مثلا در فرضی که با چوب به سر بزند ، جنایت عمدی است و اگر با چوب به پا بزند و فوت صورت بگیرد ، جنایت شبه عمدی است .

سئوال :

اگر تنها وارث زن با مرگش شوهر او باشد  در مورد قصاص یا عدم قصاص قاتل چه تصمیمی گرفته می شود و آیا شوهر حق دارد قصاص را مطالبه نماید یا خیر ؟

پاسخ :

زن و شوهر حق قصاص ندارند لذا در صورتی که هیچ وارث دیگری نباشد مقام رهبری تصمیم خواهد گرفت.

یرای مشاوره در پرونده های کیفری خود از وکلای ماهر و مجرب بهره بگیرید. 

گروه وکلای توانا آماده خدمت رسانی به سراسر ایران 

تماس با وکیل خوب قتل در مشهد .

وکیل عباس شیروی   09155129243 و 09306924956

در قتل خطای محض

در قتل خطای محض شخص مرتکب عملی را مرتکب می شود اما قصد انجام عمل مربوط در راستای ارتکاب جرم نمی باشد بر فرض مثال راننده که با سرعت مجاز در حال رانندگی می باشد و هیچ گونه تخلفی هم انجام نداده است اما ناخواسته با عدم اعتیاد عابر پیاده‌ای به او برخورد کرده با این عمل یا فعل ارتکابی که همان رانندگی می باشد باعث قطع آب می شود که در اینجا شخص مرتکب قصد ارتکاب جرم نداشته و قصد نتیجه نگرفتن جان شخص می باشد را هم نداشته است و به این موارد قتل خطای محض می گویند.

سوال :

در صورتی که قاتل خود را بکشد دیه مقتول بر عهده کیست؟

پاسخ :

دیه قتل عمد و شبه عمد به موجب ماده ۴۶۲ قانون مجازات اسلامی، به عهده‌ی قاتل می‌باشد. در صورت کشته شدن، فرار یا خودکشی قاتل، توجیهی برای پرداخت از اموال قاتل یا دیگران وجود ندارد اما اختلافاتی نیز در این زمینه بین فقها وجود دارد

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 6 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =