قرابت و نسب -کلیات | وکیل اثبات نسب در مشهد

وکیل اثبات نسب در مشهد

قرابت و نسب -کلیات | وکیل اثبات نسب در مشهد

بازدیدها : 1444 بازدید

وکیل اثبات نسب در مشهد

تماس مستقیم با وکیل خوب خانواده و حقوقی در مشهد 09155129243 و 09306924956 

پیچیدگیهایی که دعاوی خانواده و خصوصا دعوای نسب در محاکم خانواده دارد

کمترین دعوای دیگری این همه مشکلات را دارد . پیچیدگیهای این دعاوی باعث

می شود که حتی ممکن است یک حقوقدانی که تجربه کافی در این دعاوی

نداشته باشد در زمان رسیدگی دچار مشکل شود . و نتواند به عنوان مثال

دعوا را به شکل صحیح مطرح نماید یا در دفاع مشکل داشته باشد .

ویدئوی اثبات نسب با بیان عباس شیروی وکیل پایه یک دادگستری 

 

هر دعوای حقوقی که مطرح می شود باید به شکل صحیح مطرح گردد تا از نظر شکلی مطابق قانون آیین دادرسی مدنی باشد و الا برابر این قانون دعوای شما با آن کیفیت رد خواهد شد. چند نکته کاربردی و مهم در دعوای اثبات نسب :

1 – در دعوای نسب خواهان باید مشخص کند که نسبت او با خواهان چیست

2 – اگر خوانده در قید حیات است دعوا به طرفیت او اقامه می شود

3 – اگر کسی که می خواهید نسبتتان را با او اثبات کنید فوت شده است. مانند پدر بزرگ که چند سال قبل فوت شده دعوا به طرفیت وراث حین الفوت وی مطرح می شود

4 – اگر وراث حین الفوت متوفی هم فوت شده باشند دعوا به طرفیت وراث وی که در قید حیاتند. به قائم مقامی وی مطرح می شود .

5 – اگر متوفی هیچ وارثی نداشته یا وارث داشته ولی همه فوت کرده اند و هیچ یک از طبقات فامیلی زنده نیستند. دعوا به طرفیت حاکم مطرح می شود و حاکم در حال حاضر دادستان است

تماس مستقیم با وکیل اثبات نسب در مشهد 09155129243 و 09306924956 

وکیل نفی نسب در مشهد

آشنایی کامل با اقامه دعوا قبل از اقدام

در دعوای نسب اقامه کننده دعوا باید آشنایی کامل با این مقوله داشته باشد تا مجبور نشود دعوایش را چند مرتبه تکرار نماید. بدیهی است تکرار دعوا فقط زمانی ممکن است که دعوای شما از نظر شکلی با قرار دادگاه مواجه شود. والا اگر از نظر ماهوی بلادلیل باشد حکم بی حقی صادر می شود و شما دیگر نمی توانید دعوا را مجددا مطرح نمایید. لذا لازم است از یک وکیل با تجربه کافی که سابقه وکالت دعاوی نسب را داشته باشد کمک بگیرید

حضور هر وکیلی در این دعاوی مشکل شما را حل نخواهد کرد باید کسی که وکالت شما را بر عهده می گیرد لااقل قبلا تجربه  کاری کافی  در زمینه دعاوی خانوادگی و نسب  داشته باشد. برای اینکه وکیل خوبی را شناسایی نمایید یکی از موارد نگاهی به همین مقالات است و این نیز کافی نیست و در زمان مراجعه به دفتر وکیل از او بپرسید آیا قبلا دعوایی تحت عنوان نسب داشته یا خیر ؟

وکیل اثبات نسب در مشهد – وکیل اثبات نسب در مشهد – وکیل در مشهد – وکیل برای اثبات نسب درمشهد

قرابت و نسب از مباحث مزبوط به خانواده است .

 

تماس مستقیم با وکیل اثبات نسب در مشهد 09155129243 و 09306924956

وکیل نفی نسب در مشهد

مفهوم نسب 

نسب در لغت به معنی اصل و نژاد و خویشاوندی است و در اصطلاح حقوقی باتوجه

به کتاب هشتم قانون مدنی وابستگی خونی و حقوقی بین افراد را گویند . نسب را

با توجه به مواد مذکور در مباحث قرابت و اولاد می توان به نسب خاص و نسب عام تقسیم کرد .

1 – نسب خاص :

با توجه به مواد 1158 تا 1167 قانون مدنی ، می توان نسب خاص را چنین تعریف کرد :

نسب خاص عبارت است از علاقه و رابطه خونی و حقوقی موجود بین دو نفر که

در اثر تولد یکی از صلب یا بطن دیگری به طور مستقیم بوجود آمده است .

تماس مستقیم با وکیل اثبات نسب در مشهد 09155129243 و 09306924956

وکیل نفی نسب در مشهد

2 – نسب عام :

نسب عام باتوجه به مواد 1031 به بعد و مواد 1158 به بعد قانون مدنی مفهوم وسیع تری دارد . بنابراین می توان گفت نسب عام عبارت است از علاقه و رابطه خونی و حقوقی موجود بین دو نفر که بر اثر تولد ، یکی از آنها از صلب یا بطن دیگری و یا بر اثر ولادت هر دو نفر از ثالثی ایجاد شده است . نسب به مفهوم خاص ممکن است پدری یا مادری باشد ، ولی نسب به مفهوم عام ممکن است پدری یا مادری ، یا ابوینی باشد . نسب عام همان قرابت نسبی است که از اقسام قرابت پیش بینی شده در مواد 1031 به بعد قانون مدنی است .

هر چند قانون مدنی ایران ، قرابت نسبی و نسب و اولاد را در عناوین مختلف مطرح کرده است ، یعنی قرابت نسبی را در کتاب ششم ونسب و اولاد را در کتاب هشتم و بعد از نکاح و طلاق آورده و تحت عنوان خانواده ، فقط از الزام به انفاق سخن گفته است ، ولی وابستگی مطالب قرابت به مفهوم عام با مطالب و مسایل مربوط به خانواده و نکاح چنان است که بهتر است ، همچنان که اقتضاء دارد ، تحت عنوان خانواده و به دنبال مباحث راجع به ازدواج و طلاق ، قرابت و نسب مورد بحث قرار گیرد  .

تماس مستقیم با وکیل اثبات نسب در مشهد

نمونه دادخواستهای اثبات نسب را در سایت ثنا وکیل اینجا ببینید

والد کیست

در مورد اولاد نیز باید گفت : اولاد کلمه ای عربی و جمع مکسر ولد است و ولد به کسی گفته می شود ، که خواه بی واسطه و خواه با واسطه از دیگری به وجود آمده باشد . کسانی که بی واسطه از زن و مردی بوجود می آیند ، اولاد به معنای خاص نامبده می شوند ، وکسانی که با واسطه یا بی واسطه از دیگری بوجود می آیند ، اولاد به معنای عام می گویند ، که در عرف بر حسب درجه نزدیکی و دوری ( قرب و بعد )* به ترتیب ، فرزند ، نوه ، نتیجه و نبیره نام دارند .

اولاد اعم از اولاد به معنای عام و خاص ، با ابوین یا اجداد خود روابط حقوقی خاص دارند که در بعضی از این روابط ، درجه قرابت و نزدیکی یا دوری موثر است و در بعضی غیر موثر . در قانون مدنی و فقه اسلامی ، طفل باید از رابطه مشروع به عمل آید تا فرزند قانونی  محسوب شود و رابطه کامل حقوقی با پدر و مادر خود داشته باشد ، والا طفل نامشروع رابطه کامل حقوقی نخواهد داشت .

 

عباس شیزوی وکیل اثبات نسب دز مشهد 09155129243

تماس مستقیم با وکیل اثبات نسب در مشهد 09155129243 و 09306924956

مشاهده نمونه دادخواستهای نسب و سایر دعاوی در سایت گروه وکلای عدالت جو 

سئوال از وکیل اثبات نسب در مشهد

در زمان تولد فرزند مان شناسنامه ام گم شده بود و نتوانستیم در شناسنامه آن را به ثبت برسانیم و برایش شناسنامه بگیریم اکنون فرزندم چهار ساله است باید چکار کنیم که بتوانیم برایش شناسنامه بگیریم ؟ اگر شکایت کنیم چه دلایلی نیاز است ارائه کنیم ؟

پاسخ :

باید دعوای اثبات نسب پدری و مادری مطرح کنید و پس از اثبات نسب در دادگاه خانواده می توانید برای اخذ شناسنامه به اداره ثبت احوال مراجعه نمایید از جمله ادله گواهی ولادت طفل و همچنین آزمایش ژنتیک DNA می باشد که قطعا صحت و سقم موضوع مشخص خواهد شد

اقرار به نسب پدرو فرزندی

اقرار یعنی بیان کردن مطلبی برعلیه خود و به سود دیگری در مورد موضوع مورد ادعا. به همین علت ندر اکثر مواقع مطلبی را که فرد به ضرر خود و سود دیگران بیان میکند، واقعیت است . اما در این مورد پدر و فرزندی نمیتوان گفت اقرار به ضرر فرد است و حتی به سود او هم میشود . مثلا مردی اقرار کند که کودکی فرزند او است و در عین حال، نه تنها از این اقرار ضرری نبیند بلکه به دلیل فوت همان کودک، به عنوان وارث از ماترک او بهره مند شود.

صحت اقرار چهار شرط دارد:

  1. کسی که اقرار میکند عاقل و بالغ و مختار باشد.
  2. نسب مورد ادعا مجهول باشد . یعنی کسی نمیتواند اقرار به نسب با کودکی یا فردی را بکند که پدر و مادرش معلوم است.
  3. تحقق نسب برحسب عادت و قانون ممکن باشد. یعنی اگر پسر 18 ساله ای اقرار کند که پدر پسری 10 ساله است براساس عادت چنین چیزی ممکن نیست . یا اگر مردی اقرا کند که پدر کودکی است در حالی که کودک دختر خاله یا دختر عمه او است، چنین اقراری معتبر نیست. چون قانونا ممکن نیست که کسی با خاله یا عمه خود ازدواج کرده باشد.
  4. کسی که به نسب او اقرار شده، تصدیق کند و اگر نکند ،حکم به وجود نسب نخواهد گرفت. مگر اینکه کودک باشد.

سوال از وکیل :

اثبات خلاف اماره فراش چگونه است ؟

پاسخ :

نفی ولد ممکن است از طریق لعان یا به وسیله دلایل دیگر، از جمله شهادت و کارشناسی صورت گیرد.

لعان،نوعی سوگند است که در حقوق اسلام،در موردی که شوهر نسبت زنا به زوجه دائمه دهد،یا طفل متولد از او را از خود نفی کند، می توان به آن متوسل شد

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 2 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =