وکیل آدم ربایی مشهد | 09155129243

وکیل آدم ربایی مشهد

وکیل آدم ربایی مشهد | 09155129243

بازدیدها : 774 بازدید

وکیل آدم ربایی مشهد

جرم آدم ربایی :

ربایش انسان

نظر همه فقهای مذاهب فقهی مختلف آن است که انسان آزاد مال نبوده و ربودن او سرقت محسوب نمی شود . سؤالی که در اینجا پیش می آید این است که آیا ربودن انسان به اعتبار لباس هایی که بر تن یا پولهایی که در جیب و یا جواهراتی که بر دست و گردن دارد می تواند سرقت محسوب شود. پاسخ به این سؤال در مورد انسانی که تسلط وی بر اموال همراهش محرز باشد منفی است. به عبارت دیگر، چون صرف ربودن چنین شخصی به معنی مسلط شدن رباینده بر اموال همراه وی نمی باشد ، صرف ربودن او را ، تا قبل از جدا کردن اموال از وی ، نمی توان ربایش اموالش تلقی و رباینده را سارق محسوب کرد .

لیکن ، در مورد اشخاصی مثل صغير غیر ممیز یا مجنون ، و یا افراد مست یا بیهوش یا خواب ، که تسلط آنها بر اموالشان ثابت نمی باشد ، به نظر برخی از فقها ، می توان ربودن آنها را ، در صورتی که قصد رباینده از ربودن شخص استیلا بر اموال وی باشد، سرقت مال تلقی کرده، و در صورتی که ارزش اموال همراه شخص به حدنصاب رسیده و سایر شرایط (مثل حرز) نیز موجود باشد ،

ویدئوی جرم آدم ربایی و مخفی کردن اشخاص با بیان وکیل پایه یک دادگستری 

 

وکیل آدم ربایی مشهد

وکیل جرم مخفی کردن انسان در مشهد

عمل رباینده را حتى مستوجب حد دانست، زیرا وقتی ربودن این اموال به تنهایی ، یا مثلا ربودن فردی که بر روی یک فرش به خواب رفته است به همراه آن فرش، به قصد سرقت فرش ، سرقت محسوب می شود ، ربودن اموال به همراه شخص مالک نیز می تواند سرقت باشد . ليكن ، برخی از فقهای دیگر در مورد صغير و مجنون و شخص خواب نیز معتقدند مادام که لباس و جواهر به تن آنها می باشد، سلطه، یعنی اقتدار آنان بر مال ، باقی است ، چنانچه صاحب جواهر به این نظر تمایل نشان داده است.

وکیل آدم ربایی مشهد

وکیل جرم مخفی کردن انسان در مشهد

مقالات حقوقی بیشتر در مورد ربایش اعضای بدن انسان : 

ظاهر آنچه را که در مورد سرقت محسوب نشدن ربایش انسان گفتیم نمی توان به ربودن اعضای انسان، که از بدن وی جدا شده و در خارج نگهداری و عرفا مورد خرید و فروش واقع می شوند ، سرایت داد . با توجه به این که تجارت اعضای بدن افراد به صورت یکی از رشته های پرسود درآمده است ، به نظر می رسد که هرگاه کسی از «بانک کلیه» یا «بانک خون » یا  « بانک اسپرم» ، کلیه یا خون یا اسپرم انسان را ، که مورد خرید و فروش واقع می شود ، برباید ، در شمول سرقت به عمل وی تردیدی وجود نخواهد داشت.

چنان که برخی از فقها نیز بر جواز فروش عضو تصریح کرده اند ، و چندی پیش نیز پلیس ایالت ایندیانا در آمریکا سارق جوانی را که اندام های مختلف بدن انسانها به خصوص مغز آنها را از موزه تاریخ پزشکی به سرقت برده بود دستگیر کرد.  حتی یک تار مو یا ناخن انسان نیز می تواند مال محسوب شده و مورد خرید و فروش واقع شده ، و در نتیجه ، ربودن آن سرقت محسوب گردد . چندی پیش ، سه خبر زیر در روزنامه ها جلب توجه می کرد که می تواند نشانه « مال » محسوب شدن حتی یک تار مو یا ناخن باشد

پرونده های آدم ربایی نیاز به وکیل آدم ربایی مشهد دارد با

مشاوره با وکیل آدم ربایی مشهد می توانید موفق تر عمل کنید

مشاوره تلفنی با وکیل آدم ربایی مشهد رایگان است

وکیل آدم ربایی مشهد

وکیل جرم مخفی کردن انسان در مشهد

1-موی انسان : 

در حراج فیلیپس ، یک تار موی ناپلئون بناپارت به شش هزار دلار فروخته شد . این تار مو را یک آمریکایی خریداری کرد. سلمانی ناپلئون در جزیره سنت هلن ، تبعیدگاه او، یک روز که سروصورت وی را اصلاح میکرد تصمیم گرفت مقداری از موهای ناپلئون را به رسم یادگاری نزد خود نگهدارد و این موها تا کنون به بسیاری از موزه ها راه یافته است و در حراجی ها به فروش رسیده است.  در همین حراج، یک تار موی ژنرال ولینگتون انگلیسی، که ناپلئون را در واترلو شکست داد ، فقط به ۹۵۰ دلار فروخته شد. مدیر حراجی پس از فروش دو «مو» گفت:«این است فرق آدم ها » مطابق خبر دوم، یک هندی برای فروش ناخن یک متری یکی از انگشتان دست راست خود ، که آن را به مدت ۴۴ سال کوتاه نکرده بود، به مبلغ دویست هزار دلار، با دیگری به توافق رسید.

وکیل آدم ربایی مشهد

وکیل جرم مخفی کردن انسان در مشهد

ورود به سایت بهترین مقالات حقوقی

2-به موجب سومین خبر:

یک تار مو که از سر بریده لوئی شانزدهم پادشاه فرانسه پس از اعدام او در ۱۷۹۳ بر جای مانده بود در یک حراجی به ۳۱ هزار فرانک فرانسه (معادل ۵۶۳۶ دلار آمریکا) فروخته شد. یک سلطنت طلب ناشناس این تار مو را در حراجی شهر گرونوبل خرید و به خبرنگاران گفت : از این که چنین اثر گرانبهایی را به قیمت نازل خریده بسیار خوشحال است.

سخنگوی حراجی درباره این تار مو که در حراجی شهر گرونوبل فرانسه به حراج گذاشته شد به خبرنگاران گفت: این تار مو توسط یکی از نوازندگان طبل که در جریان قطع سر پادشاه فرانسه با گیوتین طبل میزد از سر لوئی شانزدهم کنده شده بود. طبال تار مو را به مادرش، که از سلطنت طلبان بوده، می دهد و این تار مو ۱۰۰ سال در خانواده طبال نگهداری می شود تا آن که در سال ۱۸۰۰ میلادی خانواده ای در گرونوبل آن را تصاحب می کند .

وکیل آدم ربایی مشهد

وکیل جرم مخفی کردن انسان در مشهد

3-لوئی شانزدهم : 

به گفته این سخنگو، طبالان برای خفه کردن صدای لوئی شانزدهم، که قبل از اعدام میخواسته سخنانی خطاب به مردم فرانسه ایراد کند، مرتبا طبل مینواختند و اجازه نمی دادند صدای پادشاه، که در انقلاب کبیر فرانسه از سلطنت خلع و به اعدام محکوم شد، به گوش مردم برسد.» از سوی دیگر، هرگاه کسی اعضای بدن انسان را در حالی که هنوز درون بدن وی قرار دارد برباید،

مثلا با شکافتن شکم انسانی کلیه اش را بردارد، به نظر نگارنده، چون در این حالت در زمان آغاز عمل مجرمانه مرتکب عضو مذكور هنوز بخشی از بدن انسان را تشکیل می دهد و مال محسوب نمی شود، به تبع خود انسان قابل ربوده شدن نبوده، و در نتیجه،حكم عمل مرتکب را باید در قوانین راجع به جرایم علیه اشخاص جستجو کرد و نه قوانین مربوط به جرایم علیه اموال، چنانکه در برخی از پرونده های قضایی از جمله در مورد برداشتن کلیه بیماران در حین عمل جراحی بر همین اساس حکم صادر شد است.

وکیل آدم ربایی مشهد

وکیل جرم مخفی کردن انسان در مشهد

ورود به سایت بهترین مقالات حقوقی

4-کشور ونزوئلا

در این مورد، خبر زیر از کشور ونزوئلا قابل توجه به نظر می رسد: «… رئيس جمهور ونزوئلا از پلیس خواست که علیه گروههایی که موی زنان را می دزدند و به آرایشگاهها جهت پیوند مو و کلاه گیس می فروشند اقدام کند. این حملات به ویژه در دومین شهر بزرگ کشور رو به افزایش است. گاه از زنان به زور اسلحه خواسته می شود موهای خود را دم اسبی کنند که بهتر بتواند بریده شود.»

بدیهی است، ربودن انسان جرم مجزایی می باشد، که تحت عنوان «آدم ربایی» مورد حكم قرار گرفته است. دیوان عالی کشور، در یکی از آرای اصراری خود ، موردی را که متهمان، پس از برخورد با راننده یک تریلر، او را بسته و در عقب ماشین انداخته بودند و سپس او را مسافت زیادی برده و پس از خالی کردن بار، تریلر را رها کرده بودند آدم ربایی و سرقت دانست و نه سرقتی تنها .

وکیل آدم ربایی مشهد

وکیل جرم مخفی کردن انسان در مشهد

نظر فقهای مختلف در مورد مجازات ربایندگان یا فروشندگان انسان

نظرات مختلف فقها

در همین جا، خوب است اشاره ای به نظر فقهای مختلف در مورد مجازات ربایندگان یا فروشندگان انسان داشته باشیم. در این مورد، چند نظر بین فقها وجود دارد ، که اهم آنها بدین قرار است : مطابق نظر اول، که در تحریرالوسیله پذیرفته شده است ، رباینده انسان آزاد، اعم از صغير يا كبیر و زن یا مرد، بنا به نظر قاضی تعزیر می شود. مطابق نظر دوم ، چنین رباینده ای باید به عنوان سارق مجازات قطع ید را تحمل کند ، و به موجب نظر سوم، که مورد قبول اکثر فقهای متقدم قرار گرفته است،  مجازات آدم ربایی ، قطع به عنوان افساد في الأرض می باشد.

این نظر را شیخ طوسی در نهایه پذیرفته است و اظهار می دارد : «من سرق حرا فباعه وجب عليه القطع لانه من المفسدين في الأرض » ، یعنی کسی که شخص آزادی را دزدیده و او را بفروشد ، کیفر قطع بر او واجب خواهد آمد، زیرا وی از زمره مفسدين في الارض است . تعلیل پایان جمله نشان می دهد که کیفر قطع نه از باب سرقت ، بلکه به عنوان كيفر افساد في الأرض ، بر مجرم بار میگردد . البته ، شاید بتوان از عبارات برخی از فقها نظر چهارمی را ، که همانا جرم مستقل محسوب شدن آدم ربایی و إعمال مجازات قطع بر مرتکب آن ، به عنوان یک مجازات مستقل است ، استنباط نمود.

وکیل آدم ربایی مشهد

وکیل جرم مخفی کردن انسان در مشهد

جسد انسان :

در مورد جسد انسان شاید بتوان گفت که ، برخلاف انسان زنده، جسد به دلیل نداشتن روح انسانی می تواند مال محسوب شود . بنابراین، مخصوصا در کشورهایی که خرید و فروش آن برای تشریح و سایر اهداف از سوی قوانین و محرف مردم کاملا مقبول و پذیرفته شده است ، چه بسا بتوان ربودن آن را سرقت دانست. البته، در حقوق ما با توجه به محترم بودن جسد و عدم امکان احراز مالکیتی بر آن برای کسی، راه مقرون به صواب آن خواهد بود که حکم چنین مواردی را در احکام راجع به «اهانت به مردگان» بیابیم .

دیوان عالی کشور در یکی از آرای خود محکومیت متهمی را به خاطر ربودن 400 چشم از اجساد پزشکی قانونی براساس ماده ۴۹۴ «قانون مجازات اسلامی» سایت (۷۲۲ فعلی) راجع به جنایت بر مردگان، ابرام کرده است. ناگفته پیداست که دندان طلای مصنوعی، مال و متعلق به ورثه محسوب می شود و برداشتن آن از جسد می تواند موجب تحقق عنوان سرقت شود.

وکیل آدم ربایی مشهد

وکیل جرم مخفی کردن انسان در مشهد

حقوق کشورها

1 – کشور انگلستان

در حقوق انگلستان و بعضی از کشورهای دیگر، بدن یا بخشی از اعضای آن قابل تملک و در نتیجه سرقت محسوب نمی شود، هرچند که این نظر اخیر، با توجه به مورد خرید و فروش قرار گرفتن برخی از اجزای بدن، مورد تردید قرار گرفته است، ليكن برخی از نویسندگان، با تکیه بر این که سرقت محسوب نشدن ربایش یا تصاحب اعضای بدن به دلیل مورد خرید و فروش قرار نگرفتن آنها نیست بلکه اقتضای نظم عمومی این است، همچنان از موضع سنتی دفاع می کنند.

ربایش مواد خوراکی و سريع الفساد برخی از فقهای اهل سنت ، از جمله ابو حنیفه ، سرقت مواد خوراکی یا سریع الفساد مثل گوشت ، شیر ، میوه و سبزیجات ، را با استناد به روایاتی از پیامبر (صلی الله علیه و آله) که در آنها به عدم اجرای حد به خاطر سرقت مواد خوراکی اشاره شده است ، مستوجب حد نمی دانند . این نظر ، در قانون ما و نیز توسط جمهور فقهای شیعه و سنی پذیرفته نشده است . به عبارت دیگر ، سرقت این اموال هم می تواند ، به شرط وجود سایر شرایط ، از جمله به حد نصاب رسیدن ارزش اموال در هنگام سرقت ، موجب حد گردد . یعنی ، این که ارزش مال بسیار زود از حد نصاب پایین تر می رود ، تغییری در مسؤولیت مرتکب ایجاد نمی کند ، زیرا ملاک ، ارزش مال در زمان ربایش است .

پرونده های آدم ربایی نیاز به وکیل آدم ربایی مشهد دارد با مشاوره

با وکیل آدم ربایی مشهد می توانید موفق تر عمل کنید

مشاوره تلفنی با وکیل آدم ربایی مشهد رایگان است  وکیل خوب در مشهد

تماس با وکیل آدم ربایی مشهد 09155129243 و 09306924956

ثنا وکیل سامانه معرفی وکیل در سراسر ایران 

قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات

جرم آدم ربایی در ماده 621 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات جرم انگاری شده و قانون

گذار حبس تعزیری از پنج تا پانزده سال برای مرتکب در نظر گرفته است . در این ماده جرم

مخفی کردن انسان نیز پیش بینی شده و همین مجازات برای مرتکب در نظر گرفته شده است

صلاحیت دادگاه در مورد جرم آدم ربایی :

با توجه به اینکه قانون کاهش حبس های تعزیری در اردیبهشت ماه سال

هزار و سیصد و نود و نه به تصویب رسید لذا مجازات جرم آدم ربایی با

کاهش چشمگیری مواجه شد که بدین شرح است :

1 – مجازات جرم آدم ربایی موضوع ماده 621 قانون مجازات اسلامی، حبس درجه پنج یعنی بیش از  دو تا پنج سال حبس است مگر در موردی که جرم با تهدید یا عنف صورت گرفته باشد که مجازات آن حبس درجه چهار یعنی بیش از پنج سال تا ده سال حبس است 2 – دادگاه صالح به رسیدگی به جرم آدم ربایی قبلا دادگاه کیفری یک بود و مرجع تجدید نظر آن دیوان عالی کشور بود که با تصویب این قانون ، دادگاه کیفری دو در همه موارد آدم ربایی صالح است و مرجع تجدید نظر از آرای محاکم کیفری دو ، دادگاه تجدید نظر استان است

پرونده های آدم ربایی با توجه به تخصصی بودن این جرم نیاز به حضور وکیل

مجرب و متخصص دارد با گروه وکلای توانا و عدالت جو و ثنا وکیل تماس بگیرید .

ما بهترین و با تجربه ترین وکلای کیفری برای جرم آدم ربایی و مخفی کردن

انسان را در اختیار شما قرار می دهیم .

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 2 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =