عقد اجاره – 1

وکیل اجاره درمشهد

عقد اجاره – 1

بازدیدها : 2004 بازدید

وکیل اجاره درمشهد-وکیل اجاره مشهد-وکیل مشهد-وکیل اجاره درمشهد.

وکیل درمشهد-وکیل قراردادهادرمشهد- وکیل خوب مشهد-وکیل اجاره درمشهد.

عقد اجاره 

به موجب ماده 466 قانون مدنی :

اجاره عقدی است که به موجب آن مستأجر مالک منافع مورد اجاره می شود .

شرایط اساسی صحت معاملات باید در اجاره نیز موجود باشد .

مانند قصد و رضای طرفین ، جهت عقد باید مشروع باشد ، اهلیت طرفین ( موجر و مستأجر ) .

معلوم و معین بودن عین مستأجره و منفعت هم باید از لحاظ کمیت و کیفیت معلوم باشد .

وکیل اجاره درمشهد

مطالعه مقالات حقوقی مرتبط گروه وکلای عدالت جو     edalatjo.com

مدت در عقد اجاره 

مدت یکی از ارکان عقد اجاره به حساب می آید ، در صورتی که مدت مجهول باشد عقد اجاره باطل است . برای تعیین مدت عقد اجاره کافی است که ابتدا و انتهای آن مشخص شود . برای صحت عقد اجاره امکان انتفاع از عین مستأجره باید موجود باشد . بنابراین برای امکان استفاده قدرت بر تسلیم عین مستأجره شرط است . و در صورتی که موجر نتواند عین مستأجره را جهت امکان انتفاع در اختیار مستأجر قرار دهد ، عقد اجاره باطل خواهد بود . لازم است عین مستأجره باید از اموالی باشد که بتوان با بقای عین از آن استفاده کرد .

مثلا نمیتوان مقداری شیرینی را به دیگری به اجاره داد . چون با استفاده از شیرینی ، عین باقی نمی ماند و از بین می رود . در حالی که در عقد اجاره عین باید باقی بماند . آنچه در عقد اجاره منتقل می شود مالکیت منافع است . بنا بر این اگر موجر منافع ملکی را به شما تحت عنوان اجاره منتقل نمود و سپس همان منافع را به دیگری منتقل کرد ، این انتقال مشمول مقررات انتقال مال غیر محسوب و در حکم کلاهبرداری خواهد بود و

وکیل اجاره درمشهد

وکیل خوب حقوقی در مشهد

مشروع بودن جهت عقد

جهت عقد باید مشروع باشد واگر نامشروع یاشد و هنگام عقد تصریح شود ، عقد اجاره باطل خواهد بود . مانند آنکه شخصی ساختمانی را اجاره کند و ضمن آن تصریح کند که جهت دایر کردن قمارخانه استفاده می کند . مستأجر می تواند عین مستأجره را به دیگری به اجاره دهد . مگر اینکه در عقد اجاره خلاف آن شرط شده باشد . ماده 474 قانون مدنی . زیرا مستأجر بعد از عقد اجاره مالک منافع عین مستأجره میشود و طبق قاعده هر مالکی می تواند هر نوع تصرفی بخواهد در ملک خود به عمل آورد . اما هر گاه در عقد اجاره منافع مورد معامله مقید به مباشرت شخص مستأجر باشد ، مستأجر نمی تواند آن را به وسیله عقد اجاره یا مورد دیگر به غیر واگذار کند .

وکیل اجاره درمشهد

ثنا وکیل سامانه معرفی وکیل در سراسر ایران   sanavakil.com

اجاره مال مشاع صحیح است ولی پس از عقد اجاره نمی توان مال مشاع را به تصرف مستأجر داد مگر با اذن همه ی شرکا . زیرا تصرف هیچ یک از شرکا بدون اذن سایرین ، ممکن نمی باشد . موجر موظف است عین مستأجره را جهت انتفاع مستأجر به او تسلیم کند و در صورت امتناع موجر ، مستأجر می تواند الزام او را بر تسلیم عین مستأجره از دادگاه درخواست نماید و در صورتی که اجبار موجر به تسلیم مورد اجاره ممکن نباشد ، مستأجر خیار فسخ خواهد داشت . و در صورتی که فسخ نکند ، می تواند اجرة المثل عین مستأجره را نسبت به مدت تصرف موجر از او درخواست نماید .

وکیل تنظیم اجاره خط در مشهد-وکیل اجاره و بیع  مشهد-وکیل مشهد-وکیل اجاره نامه  در مشهد.

وکیل درمشهد-وکیل قراردادهادرمشهد- وکیل خوب مشهد-وکیل اجاره درمشهد.

تماس با وکیل پایه یک دادگستری : 09155129243 و 09306924956

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 4 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =