وکیل انحصار وراثت در مشهد | 09155129243

وکیل انحصار وراثت در مشهد

وکیل انحصار وراثت در مشهد | 09155129243

بازدیدها : 1350 بازدید

وکیل انحصار وراثت در مشهد

تماس مستقیم با وکیل انحصار وراثت در مشهد 09155129243 و 09306924956

وکیل ارث و میراث در مشهد – وکیل ارث در مشهد – وکیل ارث مشهد

کمک گرفتن  و مشاوره حقوقی گرفتن از یک وکیل خوب ، برای شما هزینه نیست بلکه یک سرمایه‌گذاریست تا شما را از مشکلات حقوقی و کیفری خلاص نماید . شما  می‌توانید برای وکیلی که انتخاب می نکایید حد و مرزی  را مشخص کنید که در چه زمینه‌ای اجازه وکالت از طرف شما را دارد و در چه زمینه‌ای خودتان باید برای آن کار حضور داشته باشید یکی از دیگر وظایف یک وکیل خوب در قبال موکلش این است که موکل را از انتخاب بیراهه باز دارد نه آنکه به طمع حق الوکاله، موکل را وارد راههای غیر ضروری کند به معنای دیگر می توان گفت  مهم‌ترین ویژگی یک وکیل صداقت و راستگویی او در برخورد با موضوعاتی است که موکل به آنها دچار شده و چاره کار را از وکیل خود می‌خواهد.

ویدئوی ارث و انحصار وراثت و تقسیم ترکه  با توضیحات عباس شیروی وکیل پایه یک دادگستری 

 

یک وکیل با تجربه و خوب به جهت احاطه بیشتر روی مسائل حقوقی طبیعتاً بهتر از موکل خود قادر خواهد بود که مسیر صحیح و خوبی را انتخاب کند اما همیشه این سوال پیش می‌آید که چگونه به وکیل اعتماد کنیم؟شما با خواندن مقالات حقوقی موجود در سایت میتوانید به تبحر و تجربه وکلای پایه یک گروه وکلای توانا و عدالت جو پی ببرید . برای ارث بردن در اموال و دارایی به جا مانده از متوفی ، باید انچه مدنظر قانونگذار است مورد توجه قرار بگیرد . به عنوان مثال با وجود طبقه اول ، طبقه دوم ارث نمی برند . و انها نمی توانند ادعایی نمایند . و در تقسیم ارثیه باید مطابق قانون باید بعد از پرداخت سهام فرض بر ، سهم پسران دو برابر دختران حساب شود .

برای مشاوره با وکیل انحصار وراثت در مشهد با شماره 09155129243 و 09306924956 تماس بگیرید.

ثنا وکیل سامانه سراسری معرفی وکیل در کشور 

ویدیوی معرفی سامانه ثنا وکیل توسط وکیل پایه یک دادگستری 

 

اگر شخصی وارث نداشته باشد آیا او در وصیت خود آزادی مطلق دارد یا خیر ؟

پرسش

صديقه خانم با در دست داشتن یک برگ قرارداد رسمی که در آن نوشته شده است: (به علت این که در زندگی مشترکمان فرزندی و وارث دیگری نداریم اینجانبان با یکدیگر قرار بسته ایم که هر یک از ما زودتر فوت نماییم کلیه اموال منقول و غیر منقول از متوفا متعلق به دیگری خواهد بود. بعد از یک سال از تنظیم سند رسمی، زوج فوت نموده و صديقه خانم با سند رسمی نزد شما آمده تا اموال منقول و غیر منقول او را تملک و به او تسلیم نماید. در این وضعیت اقدامات قانونی وکالتی شما چه خواهد بود؟ و حقوق زوجه چیست؟

مشاوره با وکیل انحصار وراثت در مشهد :09155129243 و 09306924956

وکیل در مشهد

پاسخ وکیل

پیش از پاسخ به پرسش، لازم است ماهیت قرارداد رسمی مورد اشاره در متن را از لحاظ حقوقی تحلیل و سپس به پاسخ پرسش بپردازیم. قرارداد رسمی که در متن پرسش بدان اشارت رفته یک قرارداد معمولی در قالب هیچ یک از عقود معین و حتا غیر معین (در قالب ماده ۱۰ قانون مدنی) نیست. زیرا، این نوشته وصیت نامه ی دو جانبه ای است که هر یک از زوجین برای یک دیگر در خصوص ترکه خود تعیین تکلیف کرده اند. منتها به جای این که هر یک به طور جداگانه به نفع دیگری وصیت کند هر دو وصیت در یک سند رسمی با هم جمع شده است.

پس، از نظر مقررات قانونی این قرارداد رسمی در عداد وصایای رسمی قرار می گیرد. از طرفی،

همان طوری که می دانیم وصیت بر دو نوع است:

ارتباط با وکیل انحصار وراثت در مشهد :09155129243 و 09306924956

وکیل خوب در مشهد

انواع وصیت

وصیت تملیکی و وصیت عهدی. وصیت موضوع پرسش از سوی زوجین، وصیت تملیکی است، زیرا، راجع به تملک اموال هر کدام به دیگری است که معلق بر فوت هر یک از آن دو است. در صحت سند رسمی و قرارداد یاد شده در پرسش به عنوان عمل حقوقی وصیت تردیدی نیست اما به صراحت متن پرسش، در زندگی مشترک آنان فرزند و وارد دیگری وجود ندارد. پس، این سوال مطرح می شود که اگر شخصی وارث نداشته باشد آیا او در وصیت خود آزادی مطلق دارد، یا در همه حال اختیار او محدود به ثلث دارایی باقی مانده است و نفوذ بیش از ثلث با توجه به ماده ۸۹۹ قانون مدنی بستگی به اجازه ی نماینده جامعه و دولت (حاکم) دارد؟

وکیل انحصار وراثت در مشهد – وکیل ارث و میراث در مشهد – وکیل ارث در مشهد – وکیل ارث مشهد

مطالعه بهترین و تخصصی ترین مقالات حقوقی 

مشاوره رایگان تلفنی با وکیل انحصار وراثت در مشهد : 09155129243 و 09306924956

بهترین وکیل انحصار وراثت در مشهد

اگر شخصی وارث نداشته باشد آیا او در وصیت خود آزادی مطلق دارد؟

ممکن است برای رعایت مفاد ماده ۸۹۹ قانون مدنی این طور استدلال شود که:

مشاوره تلفنی رایگان با وکیل انحصار وراثت در مشهد : 09155129243 و 09306924956

وکیل خوب مشهد

ماده 891 قانون مدنی به موجب ماده ۸۹۱ قانون مدنی یکی از موجبات ارث، سبب است و از عبارت ماده ۸۹۶ که می گوید: «از جمله اشخاصی که به موجب سبب ارث می برند، هر یک از زوجین است که در حین فوت دیگری زنده باشد». پس، معلوم می شود که علاوه بر همسر، اشخاص دیگری هم به موجب سبب ارث می برند و در مورد اشخاص بدون وارث، حاکم همان اشخاص دیگری است که ترکه به او به ارث می رسد. یعنی حکم ماده ۱۹ نیز که امر ترکه را در صورت نبودن وارث با حاکم می داند، نشان میدهد که خزانه ی عمومی از جمله اشخاصی است که به موجب سبب ارث می برد.

بنابراین، طبق این نظر، فرض شخص بدون وارث امکان ندارد و موصی حق ندارد آزادانه در همه ی دارایی خود تصرف کند. در این باره فراموش نکنیم که وراثت امام در فقه به نام ولاء امامت مشهور شده و متکی به خبر «الامام وارث من لا وارث له» است، بعضی از شافعی ها و مالک و ابن شبرمه و عنبری و بعضی از فقهای شیعه از این عقیده پیروی کرده و ولاء امامت را از اسباب ارث شمرده اند. به هر حال، این استدلال که در صورت نبودن وارث برای یکی از زوجین، موصی آزادی مطلق در وصیت خود نداشته باشد قابل انتقاد به نظر می رسد. زیرا، عبارت مجمل ماده 864 که مانند آن در موانع ارث نیز بنا به جهاتی دیده می شود نمی توان چنین استفاده کرد که در نظر نویسندگان ماده نیز، حاکم یا جامعه وارث محسوب می شود.

وکیل انحصار وراثت در مشهد - وکیل ارث در مشهد
وکیل انحصار وراثت در مشهد – وکیل ارث در مشهد

مفاد ماده 899 : در صورت نبودن وارث، امر ترکه ی متوفا راجع به حاکم است

مفاد ماده ۸۹۹ که می گوید: «در صورت نبودن وارث، امر ترکه ی متوفا راجع به حاکم است» و همچنین مواد ۳۲۷ به بعد قانون امور حسبی که، طرز اجرای ماده را در عمل معین می کند، خلاف این استنتاج را می رساند. بنابر این، در قانون مدنی ایران علاوه بر نسب، فقط رابطه ی زوجیت سبب وراثت است و شخصی که فاقد وراث طبقات سه گانه و همسر باشد، بدون وارث تلقی می شود. به عبارت دیگر بدون وارث به شخصی اطلاق می شود که علاوه بر نسب رابطهی سببی (زوج یا زوجه) نیز نداشته باشد.

با وجود زوج یا زوجه ترکه هم به ارث و هم به وصیت می تواند به دیگری منتقل شود ولو زائد بر ثلث باشد. از سوی دیگر، از نظر اصول، هر شخص تا زمانی که حیات دارد می تواند در اموال خود به گونه ای که مایل باشد تصرف کند و حدود آزادی موصی فقط برای رعایت حال وارثان و تشیید مبانی خانواده است. هرگاه کسی وارث نداشته باشد، در وصایای خود اختیار کامل دارد. ابوجنيفه و احمد بن حنبل و بعضی از فقهای امامیه از آزادی کامل موصی طرفداری کرده اند و برای اثبات این که علت محدودیت فقط حقوق ورثه است، به حدیث نبوی انک ان تدع ورثتك أغنياء خير من أن تدعهم حالة يتكففون الناس» استناد نموده اند.

وکیل انحصار وراثت در مشهد – وکیل ارث و میراث در مشهد 

وکیل ارث در مشهد – وکیل ارث مشهد

ورورد به سایت بهترین وکلای کیفری و حقوقی مشهد

ارتباط تلفنی با وکیل انحصار وراثت در مشهد : 09155129243 و 09306924956

بهترین وکیل در مشهد

ماده 37 قانون وصیت مصر :

بهتر است بدانیم که ماده ۳۷ قانون وصيت مصر نیز به پیروی از عقیده ی مشهور بين فقهای عامه می گوید: «کسی که دین و وارثی ندارد، می تواند به تمام یا بعضی از اموال خود وصیت کند، بدون این که صحت آن بر اجازه ی خزانه ی عمومی توقف داشته باشد». در حقوق فرانسه نیز این راه حل مورد قبول قرار گرفته است. از حقوقدانان معاصر، محمد بروجردی عبده، سید حسن امامی و ناصر کاتوزیان بر این عقیده اند.

پرسش و پاسخ

سؤال 1

با سلام .پدرم حدود دو سال است که فوت نموده است و یک برادر و دو خواهر دارم و مادرم نیز چند سال قبل از پدرم فوت نموده است . برادر و خواهرهایم ناتنی هستند و زمان اخذ گواهی حصر وراثت برای تقسیم ترکه اموال پدرم ، نام اینجانب را به عنوان احدی از وراث قید نکره اند . چه دعوایی می توان علیه انها مطرح نمایم ؟

پاسخ :

عمل خواهر و برادر شما جرم است و مطابق ماده 9 قانون تصدیق انحصار وراثت ، که مقرر میدارد …هر گاه کسی با علم به وجود وراثی غیر از خود تحصیل تصدیق بر خلاف حقیقت کرده است ، کلاهبردار محسوب میشود . و شما می توانید شکایت کلاهبرداری مطرح نمایید .

وکیل انحصار وراثت در مشهد

سؤال 2

سلام ، برادرم به تنهایی اقدام به اخذ گواهی انحصار وراثت نموده است و بدون اطلاع بنده و سایر ورثه ، اقدام به تقسیم ترکه پدرم نموده و در واقع خودش ترکه و اموال را فروخته است ، ایا کسی که اقدام به اخذ گواهی انحصار وراثت می کند ، میتواند به تنهایی اقدام به فروش اموال نیز نماید ؟

پاسخ :

خیر ، برای فروش اموال و تقسیم ترکه باید حتما همه ی ورثه بر اساس گواهی

انحصار وراثت صادر شده حاضر باشند و امضا کنند و اقدام برادرتان غیر قانونی و

قابل ابطال می باشد و شما میتوانید شکایت کیفری نمایید و یا اینکه اگر به

نام شما منتقل شده است ، معامله را تنفیذ ننمایید .

وکیل انحصار وراثت در مشهد – وکیل ارث و میراث در مشهد

وکیل ارث در مشهد – وکیل ارث مشهد

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 6 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =