اثبات نسب -بخش 1 | وکیل برای اثبات نسب مادری مشهد

وکیل برای اثبات نسب مادری مشهد

اثبات نسب -بخش 1 | وکیل برای اثبات نسب مادری مشهد

بازدیدها : 2021 بازدید

وکیل برای اثبات نسب مادری مشهد

تماس با وکیل برای اثبات نسب مادری مشهد 09155129243 و 09306924956

ویدئوی اثبات نسب با تشریح کامل وکیل پایه یک دادگستری عباس شیروی

 

پیچیدگی هایی که دعاوی خانواده و خصوصا دعوای نسب در محاکم خانواده دارد کمترین دعوای دیگری این همه مشکلات را دارد . این دعاوی به قدری نکته دارد که حتی ممکن است یک حقوقدانی که تجربه کافی در این دعاوی نداشته باشد در زمان رسیدگی دچار مشکل شود . هر دعوای حقوقی که مطرح می شود باید به شکل صحیح مطرح گردد تا از نظر شکلی مطابق قانون آیین دادرسی مدنی باشد و الا برابر این قانون دعوای شما با آن کیفیت رد خواهد شد. در دعوای نسب اقامه کننده دعوا باید آشنایی کامل با این مقوله داشته باشد تا مجبور نشود دعوایش را چند مرتبه تکرار نماید. بدیهی است تکرار دعوا فقط زمانی ممکن است که دعوای شما از نظر شکلی با قرار دادگاه مواجه شود.

والا اگر از نظر ماهوی بلادلیل باشد حکم صادر می شود و شما دیگر نمی توانید دعوا را مجددا مطرح نمایید. لذا لازم است از یک وکیل با تجربه کافی که سابقه وکالت در این دعاوی را داشته باشد کمک بگیرید. حضور هر وکیلی در این دعاوی مشکل شما را حل نخواهد کرد باید کسی که وکالت شما را بر عهده می گیرد. لااقل قبلا تجربه  کاری کافی  در زمینه دعاوی خانوادگی و نسب  داشته باشد. برای اینکه وکیل خوبی را شناسایی نمایید یکی از موارد نگاهی به همین مقالات است. و این نیز کافی نیست و در زمان مراجعه به دفتر وکیل از او بپرسید آیا قبلا دعوایی تحت عنوان نسب داشته یا خیر ؟

 

وکیل برای اثبات نسب مادری در مشهد

وکیل خانواده مشهد

تجربه وکیل 

تجربه وکیل در دعوای نسب بسیار اهمیت دارد همان طور که گفته شد این دعاوی شرایط خاص خودشان را دارند. در دعوای نسب از دادگاه خواسته می شود که نسبت خواهان را با خوانده اثبات و اعلام نماید. گروه وکلای توانا و گروه وکلای عدالت جو و همچنین ثنا وکیل آماده پذیرش وکالت این دعاوی را دارند. وکلای این گروهها دارای تجربه کافی در دعاوی اثبات نسب می باشند و موفقیتهایی نیز کسب کرده اند

ثنا وکیل سامانه معرفی وکیل متخصص در سراسر ایران 

ورود به سایت بهترین مقالات حقوقی و کیفری

مفهوم نسب 

نسب ذر لغت به معنی خویشاوندی و نژاد است و در اصطلاح حقوقی عبارت است از :

رابطه خویشاوندی بین دو نفر که یکی از نسل دیگری یاهردو از نسل شخص ثالثی باشند . به تعبیر دیگر ، نسب علاقه ای است بین دو نفر که به سبب تولد یکی از آنها از دیگری یا تولدشان از شخص ثالثی حادث می شود .( محمد بروجردی ، عبده ، کلیات حقوق اسلامی ، چاپ 2 ، تهران 1339 ، ص 280 ) . نسب مترادف با قرابت نسبی است . و رابطه طبیعی و خونی بین کلیه خویشاوندان نسبی خط مستقیم یا خط اطراف را در بر می گیرد . این نسب به معنی عام است .

وکیل برای اثبات نسب مادری در مشهد

وکیل خانواده مشهد

نسب به معنی خاص

اما نسب به معنی خاص عبارت است از :

رابطه پدر فرزندی یا مادر فرزندی و به دیگر سخن ، رابطه طبیعی وخونی میان دو نفر است . که یکی به طور مستقیم ( بدون واسطه ) از صلب یا بطن دیگری به دنیا آمده است . قانون مدنی نسب را تعریف نکرده است . لیکن باب اول از کتاب هشتم جلد دوم ( مواد 1158 تا 1167 ) را با عنوان ” در نسب ” به آن اختصاص داده است .

نمونه دادخواستهای مربوط به نسب  را اینجا مشاهده نمایید 

ورود به سایت بهترین مقالات حقوقی و کیفری

انواع نسب 

نسب ممکن است ناشی از نکاح یا بدون نکاح باشد .  نسب ناشی از نکاح نوع معمولی نسب است . که تحت عنوان نسب مشزوع مورد بحث قرار می گیرد  .  نسب بدون نکاح گاهی ناشی از رابطه جنسی ناشی از شبهه ( اشتباه ) است . ممکن است هیچ گونه رابطه جنسی بین زن و مرد وجود نداشته باشد .  و در نتیجه تلقیح مصنوعی ، فرزندی پدید آمده باشد . این گونه رابطه خویشاوندی را می توان نسب ناشی از تلقیح مصنوعی نامید .  سرانجام ممکن است از رابطه نامشروع زن و مرد ، فرزندی به دنیا آمده باشد .

وکیل برای اثبات نسب مادری در مشهد

وکیل خانواده مشهد

احکام نسب

لذا می توان احکام نسب را در 4 مبحث بررسی کرد :

1 – نسب مشروع

2 – نسب ناشی از شبهه

3 – نسب ناشی از تلقیح مصنوعی

4 – نسب ناشی از زنا

نسب مشروع یا نسب قانونی :

این نسب ناشی از نکاح است که :  به آن نسب قانونی هم می گویند .

نسب زمانی مشروع است  .  که :

هنگام انعقاد نطفه رابطه نکاح بین پدر و مادر او وجود داشته باشد . نسب مشروع نوع کامل نسب است .  که در همه کشورها به رسمیت شناخته شده است . نسب مشروع دارای پاره ای آثار حقوقی مانند ولایت ، نفقه و ارث است . نسب مشروع ممکن است مورد اختلاف باشد .  چنانکه کسی خود را فرزند مشروع یا پدر یا مادر مشروع دیگری معرفی کند . و این شخص منکر نسب باشد و کار به دادگاه بکشد . در این صورت مسآله اثبات نسب مطرح می شود . و کسی که مدعی نسب است ، باید آنرا با دلیل ثابت کند .

ممکن است مردی که زنش فرزندی آورده ، بگوید : که این فرزند من نیست و به اصطلاح نفی ولد نماید .  یا شخص دیگری به جز پدر ادعایی که ذینفع در عدم انتساب است .وجود نسب مشروع را انکار نماید و دادخواستی برای ابطال شناسنامه ای که حاکی از وجود نسب است .  به دادگاه تسلیم نماید .

وکیل برای اثبات نسب مادری در مشهد

وکیل خانواده مشهد

 

ورود به سایت بهترین مقالات حقوقی و کیفری

صلاحیت دادگاه رسیدگی کننده به موضوع نسب 

هرگاه نسب مشروع طفلی مورد اختلاف باشد محکمه باید این اختلاف را حل کند . دادگاه صالح به  رسیدگی به دعوای نسب در گذشته دادگاه مدنی خاص محل اقامت گاه خوانده بود . ( بند 2 ماده 3 لایحه قانونی دادگاه مدنی خاص مصوب 1358 ) و ترتیب رسیدگی تابع مقررات شرع بود .

لیکن به موجب قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب مصوب 1373 . دادگاه صالح در این مورد ، دادگاه عمومی محل اقامت خوانده بود . و چون دادگاه عمومی جایگزین دادگاه مدنی خاص شده بود. تشریفات آیین دادرسی مدنی در دعوای نسب لازم الرعایه نبود .

پس از آن برابر قانون اختصاص تعدادی از دادگاههای موجود به دادگاههای موضوع اصل 21 قانون اساسی مصوب 1376 رسیدگی به دعوای نسب در صلاحیت دادگاه خانواده قرار گرفت . اکنون به موجب قانون حمایت خانواده ، رسیدگی به دعاوی مربوط به نسب در صلاحیت ذاتی محاکم خانواده است . وکیل برای اثبات نسب مادری در مشهد- وکیل در مشهد – وکیل برای اثبات نسب مادری در مشهد-

سئوال موکل 

پدرم تبعه کشور پاکستان بوده و مادرم ایرانی که پدرم دو فوت شده است چون پدر ایرانی نبوده برای من نتوانسته اند شناسنامه بگیرند مادرم هم شناسنامه ندارد یعنی والدینش برایش شناسنامه نگرفته اند اما پدر و مادرش ایرانی اند و دارای شناسنامه هم بوده اند آیا می توانم نسبم را با مادرم اثبات کنم و بر اساس قانون جدید شناسنامه بگیرم ؟

پاسخ وکیل 

با توجه به اینکه مادر فاقد هویت و اسناد سجلی است امکان طرح دعوا به طرفیت او وجود ندارد

ابتدا باید نسب پدری و مادری ایشان اثبات شود سپس شما نسب خود را با وی اثبات کنید .

تماس باوکیل پایه یک دادگستری و وکیل برای اثبات نسب مادری در مشهد 09155129243

ثنا وکیل بهترین وکلای متخصص را در زمینه های مختلف در اختیار شما قرار می دهد 09155129243

وکیل برای اثبات نسب مادری در مشهد

آرای دیوان عالی کشور و سایر محاکم در سایت گروه وکلای عدالت جو را اینجا مطالعه کنید  

آماره فراش چیست؟

اماره فراش یک قاعده مشهور فقهی است که به استناد حدیث نبوی معروف “الولد للفراش و للعاهر الحجر” در قوانین مدنی ما جاری شده است.

وکیل طلاق توافقی در تهران مجرب در امور حقوقی خانواده
بیشتر بدانید

قاعده فراش این فرض را در بر می‌گیرد که اگر در انتساب رابطه پدر و فرزندی بین کودک و فرزند تردید وجود داشته باشد؛ با در نظر گرفتن شرایطی می‌توان این رابطه را به اثبات رساند.

اماره فراش در دو ماده 1158 و 1159 قانون مدنی مورد توجه قرار گرفته است.

برای اجرای قاعده فراش دو وضعیت در نظر گرفته شده است؛ ماده 1158 به اجرای این قاعده در زمان زوجیت می‌پردازد و در نهایت به لعان نفی ولد می‌پردازد که تنها راه انکار نسب پدری در دوران زوجیت است.

ماده 1159 شرایط تحقق قاعده فراش را در زمان بعد از انحلال نکاح مورد بررسی قرار می‌دهد.

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 3 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 13 =