جرم تخریب – نظریات مشورتی – بخش 3

وکیل تخریب درمشهد

جرم تخریب – نظریات مشورتی – بخش 3

بازدیدها : 2260 بازدید

وکیل تخریب درمشهد

وکیل تخریب درمشهد -وکیل تخریب درمشهد – وکیل تخریب درمشهد- وکیل مشهد – وکیل خوب درمشهد

تماس با وکیل تخریب درمشهد با شماره تلفن های 09155219243 و 09306924956

رأی دادگاه عالی انتظامی قضات شماره 4791 – 1329/8/23 :

با این که سند مالکیت دو خانه مجاور نسبت به هریک از یک طرف محدود به دیوار بوده در نظر بازپرس به موجب آن سند و در نتیجه معاینه ای که به عمل آمده معلوم گردیده حدفاصل ، یک دیوار بیش نبوده و آن دیوار به نظرش مشترک بین طرفین آمده و تصرف احد شریکین در مال مشاع ولو به تخریب آن باشد من باب این که هریک از شریکین در جزء جزء آن مال مالک شناخته می شوند تخریب ملک غیر را بر آن صادق نبوده تا قضیه ، موضوع جزایی را تشکیل داده و قابل تعقیب باشد ، بنابراین قضیه نظری بوده و تخلف نیست .

نظریه مشورتی شماره 1744/7 – 1368/5/28 اداره حقوقی قوه قضاییه :

قطع درخت گردو تخریب آن محسوب می شود .

نظریه مشورتی شماره 4589/7 – 1373/7/27 اداره حقوقی قوه قضاییه :

تخریبهایی که در قانون به موجب رأی مراجع خاص اداری جایز دانسته شده

( همانند آراء کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری ) چنانچه بدون رأی آن مراجع صورت پذیرد ،

مشمول ماده 677 قانون مجازات اسلامی خواهد بود .

ویدئوی جرم تخریب با بیان عباس شیروی وکیل پایه یک دادگستری 

 

وکیل تخریب درمشهد

وکیل توانا در مشهد

نظریه مشورتی شماره 6898/7 – 1377/9/16 اداره حقوقی قوه قضاییه :

تبدیل محل مسکونی به محل آموزشی جنبه کیفری ندارد ، مگر اینکه مستأجر یا متصرف به منظور استفاده آموزشی از محل ، تغییراتی در آن داده باشد که در این صورت چنانچه تغییرات مذکور موجب تخریب قسمتهایی از ملک شود می توان مقررات ماده 677 قانون مجازات اسلامی راجع به تخریب را در صورت انطباق اعمال نمود .

نظریه مشورتی شماره 2365/7 -1381/5/22 اداره حقوقی قوه قضاییه :

اگر سارق اتومبیل ، پس از سرقت آن را اوراق کند علاوه بر سرقت مرتکب نخریب مال غیر هم شده است

و باید به مجازات هر دو جرم محکوم شود .

نظریه مشورتی شماره 1766 – 1382/2/27 اداره حقوقی قوه قضاییه :

صدور حکم به پرداخت ضرر و زیان با صدور حکم برایت متهم نیز در مواردی ممکن است ،مثلا اگر کسی متهم به تخریب مال غیر باشد ، و دادگاه او را به علت عدم عمد  مذکور در ماده 677 قانون مجازات اسلامی تبریه نماید می تواند او را به جبران خساراتی که در اثر عمل غیر عمدی وارد کرده است محکوم نماید ، و این حکم با تبریه او منافات ندارد . رأی هیأت عمومی دیوان عالی کشور به شماره 649 -1379/7/5 نیز موید این امر است . در خصوص تخریب اموال عمومی و غیره به ماده 687 همین قانون مراجعه شود .

وکیل تخریب درمشهد

بهترین وکیل در مشهد

نظریه مشورتی شماره 5127/7 – 1382/6/27 اداره حقوقی قوه قضاییه :

با توجه به اینکه تعیین عنوان مجرمانه عمل ارتکابی حسب مورد بر اساس اوضاع و احوال و نحوه برداشت خاک باید انجام شود ، چنانچه برداشت خاک …….. منتهی به تخریب اراضی مالک شده باشد ، می توان آن را از مصادیق تخریب تلقی کرد و اگر عمل مزبور به صورت مخفیانه باشد می توان آن را از مصادیق سرقت محسوب نمود . و همچنین ممکن است این عمل به گونه ای انجام شده باشد که عنوان مزاحمت و غیره …. را داشته باشد که در هر مورد قاضی رسیدگی کننده با توجه به اوضاع و احوال و شرایط و نحوه برداشت خاک ، باید وصف مجرمانه را مشخص نماید .

بهترین وکیل برای پرونده کیفری مشهد
بهترین وکیل برای پرونده کیفری مشهد

وکیل تخریب درمشهد

وکیل خوب در مشهد

نظریه مشورتی شماره 2136/7 – 1373/6/24 اداره حقوقی قوه قضاییه :

بزه تخریب توسط شهردار از شمول بند دو ماده دوم قانون اصلاح قانون دیوان کیفر خارج بوده و در صلاحیت مراجع قضایی عمومی است . اگر کسی بر روی بدنه خودروی دیگری با چاقو یا هر شی دیگری خط بیندازد یا ضربه دیگری به ان وارد کند که موجب ریختن رنگ یا به هم خوردن وضع بدنه خودرو شود جرم تخریب محقق شده است. در جرم تخریب مالکیت شرط است

و اگر شاکی مالک مال تخریب شده نباشد قرار موقوفی تعقیب صادر میشود اگر کسی سنگ به سمت شخص دیگری پرتاب کند با قصد اینکه به ان شخص صدمه وارد کند و اتفاقا سنگ به شیشه ماشین برخورد و شیشه خودرو بشکند نمیتوان ان را مصداق جرم تخریب تلقی نمود زیرا قصد طرف از پرتاب شی تخریب نبوده بلکه قصد صدمه زدن به شخص دیگری را داشته است تخریب از جمله جرایم قابل گذشت است که با شکایت شاکی خصوصی تحقیقات شروع میشود و با رضایت او در هر مرحله از رسیدگی ویا اجرا که باشد متوقف خواهد شد بر اساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مجازات حداقل و حداکثر جرایم قابل گذشت

ورود به سایت مقالات حقوقی و کیفری و آرای دادگاه

چند نکته از مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی :

مجلس شورای اسلامی در مورخه بیست و سوم اردیبهشت ماه هزار و سیصد و نود و نه طی مصوبه ای تحت عنوان قانون کاهش مجازات حبس تعزیری حد اقل و حداکثر مجازاتهای جرایم قابل گذشت را به نصف تقلیل داد و تخریب نیز یکی از جرایم قابل گذشت است همچنین جرایم توهین به اشخاص عادی و افترا را به جزای نقدی درجه شش تبدیل نمود . برخی از جرایم غیر قابل گذشت نیز من بعد قابل گذشت است . حبس ابد غیر حدی تبدیل به حبس درجه یک شد

وکیل تخریب درمشهد
وکیل تخریب درمشهد

پرسش وپاسخ

سوال :

یک سال قبل به اتهام تخریب اموال دیگری به سه سال حبس محکوم شده ام که تاکنون خودم را معرفی نکرده ام آیا امکان تغییر حکم با رضایت شاکی خصوصی وجود دارد یا خیر ؟

پاسخ :

جرم تخریب قابل گذشت است و با رضایت شاکی خصوصی پرونده مختومه می شود اما مجازات این جرم که قبلا حداکثر سه سال حبس بوده به نصف تقلیل پیدا کرده است ضمن اینکه دادگاه باید حداقل را مورد حکم قرار دهد و تا مبلغ ده میلیون تومان خسارت هم مشمول حبس نیست و فقط تا دو برابر خسارت وارده جزای نقدی در نظر گرفته می شود لذا اگر خسارت وارده تا این مبلغ باشد به جزای نقدی تبدیل می شود اگر اجرای احکام پرونده تان را جهت بررسی مجدد به دادگاه ارسال نکرده یک درخواست بدهید تا این کار انجام شود و در خصوص جرم تخریب رای صادره اصلاح گردد .

به نصف تغییر یافته است. لذا حداکثر مجازات جرم تخریب یک سال و نیم حبس و حداقل ان سه ماه خواهد بود.

بهترین وکیل مشهد را برای پرونده تان انتخاب کنید

وکیل خوب مشهد بهترین وکیل کیفری در مشهد است از گروه وکلای توانا مشهد .

تماس مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری  وکیل عباس شیروی : 09155129243 و 09306924956

وکیل تخریب درمشهد

ثنا وکیل سامانه معرفی وکیل در کشور sanavakil.com

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 3 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + پنج =