وکیل تقسیم ترکه در مشهد

وکیل تقسیم ترکه در مشهد

وکیل تقسیم ترکه در مشهد

بازدیدها : 803 بازدید

وکیل تقسیم ترکه در مشهد 

وکیل تقسیم ترکه در مشهد – وکیل در مشهد – وکیل خوب در مشهد – وکیل مشهد

ویدئوی تقسیم ترکه و ارث با توضیح وکیل پایه یک دادگستری 

 

ارث و تقسیم ترکه از دعاوی مهم حقوقی هستند که نیاز به مشاوره و انجام وکالت توسط یک وکیل با تجربه دادگستری دارد برای اینکه بتوانید ترکه ای را تقسیم نمایید و به دادگاه مراجعه نمایید ابتدا باید با ارائه گواهی فوت و شناسنامه و کارت ملی همه وراث از شورای حل اختلاف محل اقامت متوفی تقاضای صدور گواهی حصر وراثت نمایید برای تقسیم دارایی مورث تا سقف سی میلیون ریال نیاز به گواهی حصر وراثت نامحدو نمی باشد و با صدور گواهی حصر وراثت محدود مشکل تان حل خواهد شد اما برای مبلغ بیش از سی میلیون ریال باید گواهی حصر وراثت نامحدود از شورای حل اختلاف اخذ نمایید

با ارایه گواهی حصر وراثت و لیست ترکه متوفی می توانید از دادگاه تقاضای تقسیم ترکه نمایید در خصوص اموال غیر منقول حتما باید پلاک ثبتی املاک متعلق به متوفی را داشته باشید والا دادگاه استعلام در این خصوص نخواهد کرد برای پرونده های ارث و تقسیم ترکه از یک وکیل خوب و با تجربه کافی استفاده نمایید گروه وکلای توانا و گروه وکلای عدالت جو و ثنا وکیل می توانند وکلای با تجربه و خوبی را در اختیار شما قرار دهند ممکن است شخص در زمان حیاتش اموالی از خود را به شخص دیگری منتقل نماید این نقل و انتقالات صحیح است و وراث نمی توانند متعرض مالک شوند.

ثنا وکیل سامانه معرفی وکیل متخصص در سراسر کشور ایران 

تماس مستقیم با وکیل تقسیم ترکه در مشهد  09155129243  و 09306924956 

 وکیل مشهد

پرونده انتقال ملک در زمان حیات و … : 

رای دادگاه

خوانده اول

ضمن لايحه تقدیمی و اظهاراتش در جلسه دادگاه واگذاری زمینها به خواهان – را ناشی از حیله و دسیسه او دانسته و اضافه نمود خواهان علاوه از دریافت سند از او و را وادار نمود علیه فرزندانش نسبت به زمین هایی که چند سال قبل به آنها هبه نموده طرح دعوی نماید که به شرح پرونده موجود حکم به رد ادعای او صادر گردید آقای ح. ع ادامه لايحه تقدیمی خود که شماره ۱۵۰۷- ۷۷/ ۱۰ / ۸۰ ثبت شده اضافه نمود چون به لحاظ کهولت سن زمین گیر هستم

برای اینکه فرزندانم که شامل چهار پسر و دو دختر هستند بعدا به تحریکات دیگران درگیر نشوند

سهم هر یک را مشخص نموده چهار فقره سند رسمی به نام چهار پسر تنظیم کردم متأسفانه

دو دختر به تحریک خواهان حاضر به دریافت سهم خود نیستند اسناد رسمی به پیوست تقدیم

می گردد  جهت اثبات عرایضم تقاضای تحقیق و معاینه محل و استعلام از اداره کشاورزی و ملاحظه پرونده ۱۰۰۳-۷۵ را دارم.

تماس مستقیم با وکیل تقسیم ترکه در مشهد   

نمونه آرای شعب دادگاهها و دیوان عالی کشور در سایت گروه وکلای عدالت جو را اینجا مشاهده نمایید

خواندگان دیگر

خواندگان دیگر نیز طی لوایحی اظهار داشتند زمینها را پدرشان (خوانده اول) به آنها هبه و با اسناد رسمی واگذار نمود دادگاه جهت روشن شدن امر مبادرت به صدور قرارهای معاینه محل و تحقیقات محلی و کارشناسی نمود که به شرح صورتجلسات اجرای قرار صحت مدافعات خواندگان و واگذاری زمینها در سالها قبل از طرف آقای ح.ع به فرزندانش مورد تأیید اتفاقی گواهان محلی قرار گرفت ضمنا در جریان دادرسی با فوت آقای ح.ع علاوه بر خواندگان دیگر خانمها خ . وع وع بعنوان وارث او معرفی و دعوت به دادرسی شدند نظر به اینکه علی رغم اعلام نظر کارشناس مبنی بر تطبيق زمینهای مورد معاینه با فروشنامه استنادی خواهان از توجه به مجموع محتویات پرونده و به ویژه پرونده های مستند قبلی و دادنامه ی صادره و شهادت شهود و مودای گواهی گواهان محلی در تحقیقات محلی انجام شده

در هر سه پرونده و مدافعات خواندگان ردیفهای ۲ و ۳ و ۴ و ۵ و استشهادیه تنظیمی و هبه نامه های رسمی ابرازی ، واگذاری زمینهای متصرفی خواندگان مذکور در سالهای قبل از طرف پدر به آنها احراز گردید و مرحوم ح.ع نیز تنظیم فروشنامه استنادی خواهان را ناشی از فوت همسر اول خود و ازدواج مجدد و بروز اختلافات خانوادگی و نحوه عمل خواهان به شرح مندرج در لوایح تقدیمی دانسته و اعلام داشته قصد معامله را نداشته و بر فرض صحت فروشنامه استنادی خواهان چون احراز گردید که زمینها را مرحوم ع سالها قبل از تنظیم فروشنامه مذکور بین فرزندانش تقسیم و به آنها هبه نموده و دعاوی قبلی او علیه فرزندانش به شرح پرونده های مستند نیز به همین جهت مردود اعلام و آرأ صادره نیز به قطعیت رسیده

تماس مستقیم با وکیل تقسیم ترکه در مشهد  09155129243  و 09306924956

 وکیل خوب مشهد

ادامه

ضمن اینکه نامبرده در لوایح تقدیمی طرح دعاوی خود را در اثر تحریک خواهان که داماد اوست دانسته و در واقع هبه انجام شده و واگذاری زمینهای مورد دعوی را به پسرانش بارها مورد تسجیل قرار داد بنا به مراتب فوق و نظر به اینکه خلع يد فرع بر اثبات مالکیت خواهان و غاصبانه بودن يد خواندگان است و ضمن اینکه مالکیت خواهان بنا به توضیحات فوق ثابت نیست غصبیت يد خواندگان ردیفهای ۲ و ۳ و ۴ و ۵ نیز اصولا متصور نمی باشد لذا دعوی مطروحه غير ثابت و فاقد توجیه قانونی تشخیص و مستندا به ماده ۱۹۷ آئین دادرسی مدنی محکوم به رد اعلام می گردد رأی صادره ظرف بیست روز قابل تجدیدنظر خواهی است.

رئیس شعبه هفتم دادگاه عمومی آمل

ورود به سایت بهترین مقالات حقوقی و کیفری

تجدید نظر خواهی

در پی اعتراض و تقاضای تجدید نظر خواهی از دادناه فوق ،  طی دادنامه شماره  ۹۵ در شعبه نهم تجدید نظر استان تأیید شده است

مشاوره با اهل خبره و خصوصا وکیل تقسیم ترکه در مشهد قبل از انجام و اقدام ، لازم و ضروری است

امکان مشاوره حقوقی به صورت تلفنی و حضوری با وکیل تقسیم ترکه در مشهد وجود دارد

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل تقسیم ترکه در مشهد رایگان است

تماس مستقیم با وکیل تقسیم ترکه در مشهد  09155129243  و 09306924956 

نمونه دادخواست ها و شکوائیه در سایت ثنا وکیل را اینجا ببینید

نظریه فقهی در مورد میراث : (للمعه )

وصیت

چیستی (و ماهبت) وصیت وصيت بر دو نوع تملیکی و عهدی است) وصیت تملیکی) آن است که کسی برای أوان پس از مرگ دیگری را مالک عین مالی یا منفعتی کند. در تعریف شهيد اول واژه) تملیک (به معنای مالک گردانیدن) در جایگاه هبه را نیز دربر می گیرد. جنس تعریف است که دیگر انواع تصرفهای مملک” چون بیع و وقف و سخن از عين و منفعت(در تعریف تصرف تملیکی) اشاره به دو متعلق بیت دارد (به دیگر سخن عبارت بیانگر آن است که وصیت هم می تواند به منفعت تعلق گیرد و هم می تواند به منفعت تعلق گیرد) و عین هم شامل موجود بالفعل میشود (یعنی چیزی که هم اکنون وجود دارد مانند درخت و هم شامل موجود بالقوه می شود (یعنی آنچه در آینده می تواند پدید آید مانند میوه ای که از درخت) پدید می آید.

همچنانکه واژه «منفعت» هم شامل منفعت همیشگی میشود و هم شامل منفعت موقت (یعنی زمان دار) و هم شامل منفعت به طور مطلق (و بدون اشاره به موقت یا دائمی بودن آن). بخش دوم تعریف، تعرف وصایت یا همان وصیت عهدی است که شهید به زبان خود آن را «تسلیط بر تصرف پس از مرگ» دانسته است یعنی آنکه شخصی دیگری را پس از مرگ خود بر تصرفی مسلط و حاکم گرداند). و در مفهوم تسلیط بر تصوف، وصيت به عملیاتی کردن وصیت نهفته است (گرچه این وصيت به ظاهر مالی است اما از آنجا که تملیک در آن وجود ندارد فقط از جنس تسلیط بوده و وصایت به شمار می آید).

تماس مستقیم با وکیل تقسیم ترکه در مشهد  09155129243  و 09306924956 

 وکیل ارث در مشهد

وصیت عهدی

همچنین در زمره وصایت یا همان وصیت عهدی است، وصیت به ولایت بر کسانی که موصی (در زمان حیات خود ) بر آنها ولایت دارد (بر این اساس مثلا پدر می توند ولایت بر فرزندان صغیر خود را برای دیگری وصیت کند).

و يخرج ببعد ية الموت الهبة و غيرها من التصرفات المنجرة في الحياة المتعلقة بإحديهما.

و الوكالة، لأنها تسليط على التصرف في الحياه .

و ينتقض في عكسه بالوصية بإبراء المديون و بوقف المسجد، فإنه فك ملک

و بالوصية بالمضاربة و المساقاة .

قائهما و إن أفادا ملك العامل الحضة من الربح و الثمرة على تقدير ظهورهما، إلا أن حقيقتهما ليست كذلك و قد لايحصل ربح ولا مرة فينتفي التمليك.

مشاوره با اهل خبره و خصوصا وکیل تقسیم ترکه در مشهد قبل از انجام و اقدام ، لازم و ضروری است

امکان مشاوره حقوقی به صورت تلفنی و حضوری با وکیل تقسیم ترکه در مشهد وجود دارد

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل تقسیم ترکه در مشهد رایگان است

وکیل تقسیم ترکه در مشهد

گروه وکلای توانا

دعوای تقسیم ترکه :

برای این که دعوای تقسیم ترکه را بتوانید مطرح کنید ابتدا باید گواهی حصر وراثت از شورای حل اختلاف اخذ نمایید . با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی وراث و گواهی فوت متوفی می توانید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تقاضای صدور گواهی حصر وراثت از شورای حل اختلاف بنمایید پس از دریافت گواهی مذکور و مشخص شدن وراث حین الفوت می توانید با ارایه لیست ترکه از محکمه حقوقی تقاضای تقسیم ترکه متوفی را بنمایید در این دادخواست همه وراث را باید طرف دعوا قرار دهید و اگر وارثی به دادرسی دعوت نشود دادگاه قرار عدم استماع دعوا صادر خواهد نمود.

وجه بیمه عمر :

ماده 24 قانون بیمه مقرر میدارد : وجه بیمه عمر که باید بعد از فوت پرداخت شود ، به ورثه قانونی متوفی پرداخت میشود مگر انکه در موقع عقد بیمه یا بعد از ان در سند بیمه قید دیگری شده باشد ، که در این صورت وجه بیمه متعلق به کسی خواهد بود که در سند اسم برده شده است .”

بنابراین اگر ذینفع مشخص دارد ، جز ترکه محسوب نمیشود و اگر ذینفع مشخصی ندارد ، جز ترکه است و طلبکاران نیز می توانند آن را بابت طلب خود توقیف نمایند .

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 4 امتیاز شما: 5]

3 دیدگاه

  1. سلام
    خسته نباشید
    پدرمون دوسالی هست ک رحمت خدارفته ومادرم درقیدحیات هستند ۴خواهرو۳برادر هستیم ارث بجامونده ازاون مرحوم یک خونه ک متعلق به اوقاف هست ویک ماشین نیسان حالا یکی از برادرام ک معتادهست میگ ارث میخواد وما همون دوسال پیش ۱۵میلیون بهش دادیم..حالا بازهم مگ ارث بهش میرسه ماخواهربرادرهامیخوایم اولا هرجورشده سهم مادرمون زیاد بشه تا دست این داداش ناخلفمون کنده بشه ازاین خونه … ایا راهی هست قانونی ؟وکیلی داریداینکارانجام بدند یا راهنماییم کنیدخودم انجام بدم؟
    تشکر میکنم برای مطالب خوب ساتون

    1. Author

      سلام وقت بخیر بله وکیل متخصص داریم حضورا تشریف بیارین در خدمتتون هستیم بین فرامرز 19 و 21 ساختمان خاتم طبقه 3 واحد 10 شیروی . صبحها تماس بگیرید برای بعداز ظهر براتون وقت میزاریم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 2 =