وکیل تکرار جرم در مشهد | 09155129243

وکیل تکرار جرم در مشهد

وکیل تکرار جرم در مشهد | 09155129243

بازدیدها : 1886 بازدید

وکیل تکرار جرم در مشهد

تماس با وکیل تکرار جرم در مشهد

با شماره تلفن های 09155129243 و 09306924956

عباس شیروی وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

وکیل تکرار جرم در مشهد 

تکرار جرم :

انجام مجدد جرم بعد از قطعیت حکم تا حصول اعاده حیثیت ، چه بر اثر ختم مدت محکومیت تبعی یا شمول مرور زمان اجرای حکم ، تکرار جرم نام دارد ، که موجب تشدید مجازات میشود . جرایم حدی تا سه بار ارتکاب مشمول تشدید نمیشود ، هر چند بین آنها هر بار ، حد اجرا شده باشد . منتها بعد از اجرای سه بار حد ، در مرتبه چهارم مرتکب ، اعدام میشود . در مورد حد سرقت مطابق ماده 278 قانون مجازات اسلامی ، اقدام میگردد . و در مرتبه دوم پای چپ مرتکب قطع شده و در مرتبه سوم حبس ابد شده . و در مرتبه چهارم اعدام میگردد . تکرار جرم در مورد جرایم تعزیری درجه 1 تا 6 اجرا میشود .

تکرار جرم در سه مورد زیر موجب تشدید مجازات نمی شود بر خلاف سایر جرایم که تکرار جرم موجب تشدید مجازات مطابق مقررات می باشد این سه مورد عبارتند از :

1 – جرایم اطفال ،

2 -جرایم مطبوعاتی و سیاسی

3 – و جرایم تعزیری درجه 7 و 8 ، هم باعث تشدید مجازات نمی شود

وکیل تکرار جرم در مشهد

ثنا وکیل sanavakil.com

ماهرترین وکیل سرقت توی مشهد
ماهرترین وکیل سرقت توی مشهد

مطابق نظر مشهور ،

تکرار جرم ، هم در جرایم عمدی و هم غیر عمدی باعث تشدید مجازات است. اما مطابق رویه دادگاهها ، تکرار جرم فقط باعث تشدید مجازات در جرایم عمدی است . احکام صادره از دادگاههای خارج از کشور در تکرار جرم  بی اثر است . و حکم محکومیت سابق باید در ایران صادر شده باشد ، یعنی مجازات تشدید نمیشود . در مورد احکام غیر قطعی و قابل تجدید نظر ، قواعد مربوط به تکرار اجرا نمیشود .

در مواردی مانند :

1 – عفو عمومی ،

2 – گذشت شاکی در جرایم قابل گذشت

3 – یا نسخ قانون که اساسا محکومیت نخستین از میان میرود ، قواعد تکرار جاری نخواهد شد .

لذا اگر کسی بعد از عفو ، مرتکب جرم دیگری شود ، این جرم مشمول تشدید تکرار نخواهد شد . اما در مورد عفو خصوصی و آزادی مشروط چنانجه مرتکب تا قبل از اعاده حیثیت مجددا مرتکب جرم شود مشمول تشدید تکرار خواهد شد .

در مورد تعویق صدور حکم یا تعلیق اجرای مجازات ،:

اگر مرتکب در مدت تعویق یا تعلیق ، دستورات را به درستی رعایت کند ، بعد از اتمام مدت تعلیق یا تعویق ، هیچ سابقه کیفری نداشته و در صورت ارتکاب جرم جدید ، مشمول قواعد تکرار جرم نمیشود . در تکرار جرم اعمال جهات تخفیف ممکن است ، که باعث میشود مرتکب به میانگین حداقل و حداکثر تا خود حداکثر مجازات محکوم خواهد شد .

 

وکیل تکرار جرم در مشهد

گروه وکلای عدالت جو edalatjo.com

تخفیف در مجازات

مقررات مربوط به تکرار جرم در جرائم سیاسی و مطبوعاتی و جرائم اطفال اعمال نمیشود. در تکرار جرائم تعزیری در صورت وجود جهات تخفیف به شرح زیر عمل میشود:

الف – چنانچه مجازات قانونی دارای حداقل و حداکثر باشد، دادگاه میتواند مجازات مرتکب را تا میانگین حداقل و حداکثر مجازات تقلیل دهد.

ب – چنانچه مجازات، ثابت یا فاقد حداقل باشد دادگاه میتواند مجازات مرتکب را تا نصف مجازات تقلیل دهد.

تبصره – چنانچه مرتکب دارای سه فقره مجکومیت قطعی مشمول مقررات تکرار جرم یا بیشتر از ان باشد، مقررات تخفیف اعمال نمیشود.

وکیل جرم افترا در مشهد

جهت وکالت و مشاوره رو کلمه لینک کلیک کنید.

عباس شیروی وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

تماس مستقیم باوکیل پایه یک دادگستری 09155129243 و 09306924956

سئوال :

سال گذشته به تحمل حبس تعزیری به مدت شش ماه شدم و حبس را هم تحمل کرده ام اخیرا از من به اتهام مزاحمت تلفنی شکایت شده است اگر بتوانند اثبات کنند تکرار جرم محسوب می شود یا نه ؟ و مجازات من با توجه به مجازات قبلی ام چقدر حبس یا شلاق می باشد ؟

پاسخ :

جرم ارتکابی با فرض اثبات ، مشمول مقررات تکرار جرم قانون مجازات اسلامی نیست زیرا تکرار جرم فقط در جرایم درجه یک تا شش موجب تشدید مجازات است و مجازاتها و جرایم درجه هفت و هشت را شامل نمی شود و با توجه به اینکه مجازات جرم مزاحمت تلفنی حبس درجه هشت محسوب میگردد و برابر مقررات این مجازاتها جزای نقدی در نظر گرفته می شود و مجازات حبس و شلاق در نظر گرفته نمی شود

سوال :

آیا مقررات مربوط به تعدد جرم موضوع ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در مورد جرایم مندرج در قانون مبارزه با مواد مخدر ۱۳۶۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی قابلیت اجرا دارد؟

پاسخ :

جرایم مندرج در قانون مبارزه با مواد مخدر دو قسم هستند:

نخست جرائمی است که میزان مجازات بر اساس میزان مواد مخدر و روانگردان تعیین می شود.مانند جرائم موضوع مواد4؛5 و ۸ این قانون

در این قسمت از جرائم مقررات مربوط به تعدد جرم موضوع ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی قابلیت اعمال ندارد.

زیرا قانون مبارزه با مواد مخدر با اصلاحات و الحاقات بعدی قانون خاص و به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده و موضوع تعدد در این مواد پیش‌بینی شده است

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 3 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =