قرابت نسبی | وکیل جهت اثبات نسب مشهد

وکیل جهت اثبات نسب مشهد

قرابت نسبی | وکیل جهت اثبات نسب مشهد

بازدیدها : 1210 بازدید

وکیل جهت اثبات نسب مشهد 

تماس مستقیم با وکیل خوب برای پرونده های  اثبات نسب در مشهد  ، 09155129243 و 09306924956 

ویدئوی اثبات نسب با توضیح کامل وکیل پایه یک دادگستری عباس شیروی

 

پیچیدگیهایی که دعاوی خانواده و خصوصا دعوای نسب در محاکم خانواده دارد کمترین دعوای دیگری این همه مشکلات را دارد .پیچیدگیهای این دعاوی باعث می شود که حتی ممکن است یک حقوقدانی که تجربه کافی در این دعاوی نداشته باشد در زمان رسیدگی دچار مشکل شود .

هر دعوای حقوقی که مطرح می شود باید به شکل صحیح مطرح گردد تا از نظر شکلی مطابق قانون آیین دادرسی مدنی باشد و الا برابر این قانون آیین دادرسی مدنی ، دعوای شما با آن کیفیت رد خواهد شد.

اثبات نسب

در دعوای نسب خواهان باید مشخص کند که نسبت او با خواهان چیست. در دعوای نسب اقامه کننده دعوا باید آشنایی کامل با این مقوله داشته باشد تا مجبور نشود دعوایش را چند مرتبه تکرار نماید. بدیهی است تکرار دعوا فقط زمانی ممکن است که دعوای شما از نظر شکلی با قرار دادگاه مواجه شود. والا اگر از نظر ماهوی بلادلیل باشد حکم صادر می شود و شما دیگر نمی توانید دعوا را مجددا مطرح نمایید.

لذا لازم است از یک وکیل با تجربه کافی که سابقه وکالت در این دعاوی را داشته باشد کمک بگیرید. حضور هر وکیلی در این دعاوی مشکل شما را حل نخواهد کرد باید کسی که وکالت شما را بر عهده می گیرد. لااقل قبلا تجربه  کاری کافی  در زمینه دعاوی خانوادگی و نسب  داشته باشد. برای اینکه وکیل خوبی را شناسایی نمایید یکی از موارد نگاهی به همین مقالات است. و این نیز کافی نیست و در زمان مراجعه به دفتر وکیل از او بپرسید آیا قبلا دعوایی تحت عنوان نسب داشته یا خیر ؟

 

تماس مستقیم با وکیل جهت اثبات نسب مشهد  ، 09155129243 و 09306924956 

تجربه وکیل خانواده مشهد

تجربه وکیل در دعوای نسب بسیار اهمیت دارد همان طور که گفته شد این دعاوی شرایط خاص خودشان را دارند

در دعوای نسب از دادگاه خواسته می شود که نسبت خواهان را با خوانده اثبات و اعلام نماید

گروه وکلای توانا و گروه وکلای عدالت جو و همچنین ثنا وکیل آماده پذیرش وکالت این دعاوی را دارند

وکلای این گروهها دارای تجربه کافی در دعاوی اثبات نسب می باشند و موفقیتهایی نیز کسب کرده اند.

ثنا وکیل سامانه معرفی وکیل متخصص در سراسر ایران 

قرابت نسبی

قرابت نسبی ، خویشاوندی مربوط به خون است. و رابطه ای است بین دو نفر که یکی از نسل دیگری یا هردو از نسل شخص ثالثی باشند . به دیگر سخن ، قرابت نسبی بین کسانی وجود دارد که دارای یک خون و نیاکان مشترک هستند . قرابت نسبی به قرابت در خط مستقیم و قرابت در خط اطراف تقسیم می شود . قرابت در خط مستقیم ، رابطه ای است خونی. بین دو نفر که یکی از آنها بی واسطه ( مانند فرزند ) یا با واسطه ( مانند نوه ) از دیگری متولد یافته باشد.  قرابت در خط مستقیم را قرابت در خط عمودی هم می گویند . در این گونه خویشاوندی که یک رابطه دو جانبه است.

اگر نخست اولاد را در نظر بگیرند. و رابطه آنان را با پدر یا جدشان بسنجند ، می گویند : قرابت صعودی است. یعنی از پایین به بالا می رود و اگر برعکس ، پدر و جد را مبدآ قرار دهند. و رابطه او را با فرزند تعیین کنند می گویند قرابت نزولی است. در حقوق اسلام ، خویشان خط مستقیم صعودی ، اصول و خویشان خط مستقیم نزولی ، فروع یا فصول نامیده می شوند .قرابت در خط اطراف رابطه ای است خونی بین افراد ی که از نسل شخص ثالثی باشند. مانند خویشاوندی بین برادران یا خواهران یا میان برادر و خواهر ، اعم از اینکه از یک پدر و مادر بوده و یا فقط پدر یا مادر مشترک داشته باشند .

 

تماس مستقیم با وکیل جهت اثبات نسب مشهد  09155129243 و 09306924956

وکیل خانواده مشهد

جامع نسب 

شخص ثالثی که خویشان نسبی خط اطراف را به هم می پیوندد ، و نقطه اتصال و ارتباط آنها به شمار می رود. در اصطلاح حقوقی ، جامع نسب نامیده می شود. در حقوق اسلام ، خویشان خط اطراف را حواشی گویند. اقرباء ( خویشان ) نسبی خط اطراف چند دسته اند : بعضی قرابت شان از جانب پدر و مادر ( قرابت ابوینی یا صلبی و بطنی یا تنی یا پدر و مادری نامیده می شود ). و برخی تنها از طرف پدر ( قرابت ابی یا صلبی یا پدری نام دارد ) و بعضی فقط از ناحیه مادر است ( قرابت امی یا بطنی یا مادری نام دارد ). تفکیک این قرابتها از لحاظ ارث ، مفید است و احکام ارث این سه دسته متفاوت است .

تماس مستقیم با وکیل جهت اثبات نسب مشهد

وکیل خانواده مشهد

طبقات و درجات قرابت نسبی 

ماده 1032 قانون مدنی :

قرابت نسبی به ترتیب طبقات ذیل است :

طبقه اول : پدر و مادر و اولاد و اولاد اولاد

طبقه دوم : اجداد و برادر و خواهر و اولاد آنها

طبقه سوم : اعمام ، عمات ، اخوال و خالات ، و اولاد آنها

قرابت نسبی آثازی دارد از قبیل : ولایت قهری ، حضانت ، نفقه اقارب ، حرمت نکاح ، توارث ،

ممنوعیت قضاوت و داوری ، که هر کدام در قسمت مربوط به خودش توضیح داده می شود .

وکیل جهت اثبات نسب مشهد- وکیل جهت نفی نسب در شهرستان مشهد- وکیل جهت نفی نسب مشهد

ذکر چند نکته :

خواهان باید دقیقا مشخص کند که با خوانده چه نسبتی دارد

در دعوای نسب خواهان دعوا را علیه کسی مطرح می کند که می خواهد نسبتش را با او به اثبات برساند. اگر شخصی که قرار است نسبت با او اثبات شود فوت کرده باشد دعوا به طرفیت وراث حین الفوت وی مطرح می شود. اگر یک یا چند نفر از وراث حین الفوت نیز فوت کرده باشند دعوا به طرفیت وراث آنها مطرح خواهد شد. اگر متوفی هیچ وارثی نداشته یا اینکه وراث او همه فوت کرده باشند، دعوا به طرفیت حاکم یا مدعی العموم که در حال حاضر همان دادستان است  اقامه می شود

وکیل جهت اثبات نسب مشهد

بهترین وکیل دعاوی نسب و خانواده در مشهد 

نمونه دادخواست اثبات نسب

خواهان : خانم … مادر متوفی

خوانده :

خواسته : اثبات نسب

دلایل و منضمات : شناسنامه – استشهادیه و شهادت شهود – سند ازدواج شماره … – آزمایش DNA

ریاست محترم دادگاه خانواده

با عرض سلام و احترام به استحضار میرساند در مورخه … با خوانده محترم ازدواج نمودم پس از مدت کوتاهی به خارج از کشور عزیمت نمودم و بیست سال در کشور ایتالیا مقیم بوده ام پس از مراجعت به ایران متوجه شدم همسرم در زمان زوجیت حامله شده و فرزندی  از وی متولد شده و نامش را حسین علی گذاشته اند که به دلایلی همسرم از ذکر نام من به عنوان پدر وی خود داری نموده است لذا اسناد سجلی نسبت مان را نشان نمی دهد .

حسب اظهار خوانده محترم ، آزمایش DNA در زمان فوت ایشان به دلیل سوختگی کامل جسد به دلیل تصادف منجر به حریق اخذ شده و در پزشکی قانونی موجود است که با تطبیق با اینجانب نسبت مان مشخص خواهد شد . شهودی هستند که این موضوع را تایید می نمایند عنداللزوم در دادگاه حضور یافته و شهادت خواهند داد . فرزندم در یک سال قبل در اثر صانحه تصادف دار فانی را وداع گفته و تنها وراث حین الفوت وی من و مادرش یعنی خوانده محترم می باشد علیهذا تقاضای صدور حکم به اثبات نسب پدر فرزندی را دارم        با تشکر – خواهان

تماس باوکیل پایه یک دادگستری 09155129243 و 09306924956 

نمونه دادخواسستهای نسب را در سایت ثنا وکیل و عدالت جو مشاهده نمایید

سئوال از وکیل اثبات نسب مشهد

بر اساس ماده 45 قانون ثبت احوال برای اخذ تابعیت اقدام نموده ام در حین رسیدگی به پرونده به من اطلاع داده شد که یکی از اشخاص معتبر بازار تهران پدر واقعی من بوده که اکنون فوت نموده است عموهایم و برادر و خواهرانم زنده اند که آزمایش دادیم و مثبت در آمد و منتظر رای اثبات نسب هستیم که قطعی شود آیا با این که نسبم به اثبات رسیده باز هم باید پرونده اخذ تابعیتم را ادامه دهم و یا باید تقاضای الزام اداره ثبت احوال به صدور شناسنامه نمایم ؟

پاسخ :

با اثبات نسب نیاز به طرح هیچ دعوایی نیست و اداره ثبت احوال با همان حکم نسب به شما شناسنامه می دهد و با این اثبات شما ایرانی هستید و نیازی به اخذ تابعیت ندارید لذا لازم نیست پرونده آن را پی گیری نمایید

قرابت در خط اطراف         

   قرابتی که به اعتبارداشتن  نسب مشترک ایجاد شده است قرابت درخط اطراف گفته می‌شود و‏شخصی که این گونه خویشان از نسل او هستند، دراصطلاح «جامع نسب» نام دارد . بنابراین نسبت دو ‏برادر یا خواهر و برادر « قرابت در خط اطراف » وجامع بین آن دو ، پدر و مادرشان هستند و قرابت ‏دو پسر عمو نیزب ه همین ترتیب در خط اطراف و جامع نسب آنان پدربزرگ آنها است .‏ قرابت در خط اطراف رابطه ای است خونی بین افراد که از نسل شخص ثالثی باشند مانند خویشاوندی بین برادران یا میان برادر و خواهر اعم از اینکه از یک پدر و مادر بوده و یا فقط پدر یا مادر مشترک داشته باشند و شخص ثالثی که خویشان نسبی خط اطراف را به هم می پیوندد و نقطه اتصال و ارتباط آنها به شمار می آید در اصطلاح حقوقی ( جامع نسب ) نامیده میشود . در حقوق اسلام خویشان خط اطراف را حواشی می گویند و اقرباء نسبی خط اطراف چند دسته اند :                                      

1 – بعضی قرابتشان از جانب پدر و مادرکه ابوینی یا صُلبی و بَطنی یا پدر و مادری نامیده می شود

2 – بعضی تنها ازطرف پدر که قرابت ابی یا صلبی یا پدری نام دارد

3 – بعضی دیگر فقط از ناحیه مادر که قرابت اُمّی یا بطنی یا مادری می گویند

تفکیک این قرابتها از لحاظ ارث مفید می باشد چرا که احکام و میزان سهم الارث خویشان ابوینی و ابی و امّی یکسان نیست.

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 2 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هشت =