وکیل حضانت در مشهد | 09155129243

وکیل حضانت در مشهد

وکیل حضانت در مشهد | 09155129243

بازدیدها : 817 بازدید

وکیل حضانت در مشهد

تماس مستقیم با وکیل خانواده در مشهد با تلفن 09155129243 و 09306924956

تعریف حضانت 

حضانت به معنی نگه داشتن طفل ، مراقبت از طفل و تنظیم روابط او با خارج است .

حضانت بیشتر ناظر به حمایت جسمی از کودک است ، هر چند که حمایت روحی و اخلاقی طفل نیز در حقوق اسلام منطور بوده است .

حضانت حق و تکلیف است :

یعنی دارنده حضانت نمیتواند آن را اسقاط یا منتقل کند ، یا عوض در طلاق خلع قرار دهد.

و مادری که عهده دار حضانت است ، چون وظیفه خود را انجام میدهد ، نمیتواند در ازای آن اجرت مظالبه کند .

ماده 1168 قانون مدنی مقرر میدارد :

نگه داری اطفال هم حق و هم تکلیف ابوین است .

ماده 1172 قانون مدنی مقرر میدارد :

هیچ یک از ابوین حق ندارند در مدتی که حضانت طفل به عهده آنهاست ، از نگه داری او امتناع کنند. در صورت امتناع یکی از ابوین حاکم باید به تقاضای دیگری یا به تقاضای قیم یا یکی از اقرباء و … نگاهداری طفل را به هر یک از ابوین که حضانت طفل به عهده اوست الزام کند . و در صورتی که الزام ممکن یا موثر نباشد. حضانت را به خرج پدر و هر گاه پدر فوت شده باشد به خرج مادر تأمین کند. بنابراین حضانت در درجه اول حق و تکلیف طبیعی و قانونی پدر و مادر طفل است . و حضانت طفل چه دختر و چه پسر تا 7 سالگی به عهده مادر است و بعد از آن به عهده پدر میباشد . و در صورت اختلاف با رعایت مصلحت طفل به تشخیص  دادگاه میباشد .

دیدن رای وحدت رویه دیوان عالی کشور

وکیل حضانت در مشهد

مطالب حقوقی سایت گروه وکلای عدالت جو را مطالعه کنید 

ویدئو معرفی سامانه ثنا وکیل به گفته وکیل پایه یک دادگستری

 

وکیل حضانت در مشهد

مطالعه آرای محتکم حقوقی و کیفری و دیوان عالی کشور در سایت ثنا وکیل 

توافق والدین جداشده درباره حضانت

اگر پدر و مادر در فرضی که از همدیگر جدا شده باشند ، در مورد نحوه نگه داری طفل با یکدیگر توافق کنند. در این فرض قانون دخالتی در اراده آنها ندارد و آنها میتوانند به نحوی که رعایت صلاح و مصلحت طفل باشد. از طفل نگه داری کنند . اما اگر در مورد نحوه نگه داری طفل به توافق نرسیده باشند. در این فرض قانون راه حل را مشخص نموده است و همانطور که قبلا بیان نموده ایم. حضانت طفل چه دختر و چه پسر تا 7 سال به عهده مادر است . و بعد از هفت سالگی حضانت با پدر خواهد بود . و اگر مادر تمایل داشته باشد که بعد از هفت سالگی هم حضانت با خودش باشد ، باید اثبات نماید که بنا به دلایلی ، پدر شایستگی ندارد که فرزندان در نزد ایشان نگه داری شود .

خود طفل هم نمیتواند در محکمه بگوید که میخواهد با مادرش باشد . بعد از اثبات عدم صلاحیت پدر ، دادگاه تصمیم مقتضی اتخاذ میکند . موضوع حضانت طفل تا زمانی مطرح است که به سن بلوغ نرسیده باشند لذا دختر تا سن نه سال قمری و پسر تا سن پانزده سال قمری بحث حضانت شان مطرح است و پس از سن بلوغ حضانت منتفی است و بالغ با هر یک از پدر و مادر که تمایل داشته باشد می تواند زندگی نماید . بنا بر این پس از سن نه سالگی برای دختر و پس از سن پانزده سالگی برای پسر ، دعوای حضانت آنان در محکمه شنیده نمی شود

وکیل حضانت در مشهد

ماده 6 در مورد نفقه طفل یا شخض محجور

در قانون جدید حمایت خانواده در ماده 6 آن آمده است :

مادر یا هر شخصی که حضانت طفل یا نگه داری شخص محجور را به اقتضای ضرورت به عهده دارد. حق اقامه دعوا برای مطالبه نفقه طفل یا محجور را نیز دارد . در این صورت دادگاه باید در ابتدا. ادعای ضرورت را بررسی کند .  معمولا پرداختن نفقه به عهده پدر است ، در این فرض مادر میتواند برای مطالبه آن اقامه دعوا کند.

ثنا وکیل سامانه معرفی وکیل در سراسر کشور 

بهترین وکیل دادگاه خانواده در مشهد

ماده 29 قانون حمایت خانواده مقرر میدارد :

دادگاه ضمن رای خود با توجه به شروط ضمن عقد و مندرجات سند ازدواج. در مورد چگونگی حضانت و نگه داری اطفال و نحوه پرداخت هزینه ها ی حضانت و نگه داری تصمیم مقتضی اتخاذ میکند. مطابق این ماده باید محکمه برای حضانت اطفال تصمیم گیری کند. ماده 7 قانون حپمایت خانواده ، دستور موقت را پیش بینی کرده است . این پیش بینی برای جلوگیری از ورود ضرر به کودکان بوده است . که یکی از آنها مطابق ماده مذکور مسأله حضانت است . دستور موقت پیش بینی شده در این ماده بر خلاف قانون آیین دادرسی مدنی نیازی به تامین و تأیید رییس حوزه قضایی ندارد . و یک نوع آوری در قانون حمایت خانواده و دیگر قوانین مربوط به خانواده است .

وکیل حضانت در مشهد

وکیل خوب خانواده در مشهد

دستور موقت حضانت و نگهداری طفل

ماده 7 قانون حمایت خانواده مقرر میدارد :

دادگاه میتواند پیش از اتخاذ تصمیبم در مورد اصل دعوا به درخواست یکی از طرفین در اموری از قبیل حضانت ، نگه داری و ملاقات طفل و نفقه زن و محجور که تعیین تکلیف آنها فوریت دارد. بدون اخذ تامین دستور موقت صادر کند . این دستور موقت بدون نیاز به تأیید رییس حوزه قضایی قابل اجراست . در قانون حمایت خانواده در بخش حضانت مقررات جزایی هم پیش بینی شده است : هر کسی که از اجرای حکم دادگاه در مورد حضانت طفل خودداری می کند یا مانع اجرای آن شود. یا از استردادطفل خودداری کند ، حسب تقاضای ذی نفع و به دستور دادگاه صادر کننده رای نخستین ، تا زمان اجرای حکم بازداشت میشود

تماس مستقیم با وکیل حضانت مشهد 

وکیل عباس شیروی 09155129243

موفق ترین وکیل خانواده در مشهد

موارد ذیل از مصادیق عدم مواظبت و یا انحطاط اخلاقی هر یک از والدین است

1 – اعتیاد زیان آور به الکل ،مواد مخدر و قمار. 2 اشتهار به فساد اخلا و فحشا. 3 ابتلا به بیماریهای روانی با تشخیص پزشکی قانونی. 4 سوء استفاده از طفل یا اجبار او به ورود در مشاغل ضد اخلاقی مانند فساد و فحشا، تکدی گری و قاچاق.5 تکرا ضرب و جرح خارج از حد متعارف. ماده 1173 مصوب(19/1/1314) هر گاه در اثر عدم مواظبت یا انحطاط اخلاقی پدر یا مادری که طفل تحت حضانت اوست. صحت جسمانی و یا تربیت اخلاقی طفل در معرض خطر باشد. محکمه می تواند به تقاضای طفل یا به تقاضای قیم او یا به تقاضای مدعی العموم هر تصمیمی را که برای حضانت طفل مقتضی بداند، اتخاذ کند.

سئوال ار وکیل حضانت در مشهد

دخترم با همسرم زندگی می کند همسرم اخیرا معتاد شده است و ترس دارم که دخترم هم معتاد شود حضانت دخترم تا هفت سالگی با من بود ولی الان سه سال است که بعد از هفت سالگی با پدرش زندگی می کند . دخترم هم دوست دارد که با من زندگی نماید آیا امکان گرفتن حضانت برای خودم وجود دارد یا خیر ؟

پاسخ وکیل :

حضانت فرزندان فقط تا سن بلوغ قابلیت طرح در محاکم است و پس از رسیدن فرزند به سن بلوغ حضانت معنایی ندارد و خود شخص می تواند تصمیم بگیرد که با چه کسی زندگی کند دختر شما هم ظاهرا از سن بلوغش گذشته است اگر رضایت دارد که با شما زندگی کند منع قانونی وجود ندارد ولی پرداخت نفقه با پدر است.

ثنا وکیل بهترین وکلای متخصص را در زمینه های مختلفدر اختیار شما قرار می دهد 09155129243

وکیل حضانت مشهد

تماس مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری  09155129243 و 09306924956

گروه وکلای توانا و گروه وکلای عدالت جو بهترین و با تجربه ترین وکلا را در اختیار شما قرار خواهند داد

سوال :

آیا حضانت قبل از طلاق با مادر است؟

پاسخ :

در مورد حضانت فرزند در صورتی که توافقی بین طرفین انجام نگرفته باشد در دادگاهی که به منظور صدور حکم طلاق برگزار می شود در مورد حضانت طفل نیز تصمیم اتخاذ می گردد. و مطابق قانون، تا سن 7 سالگی حضانت فرزند با مادر است. و پس از هفت سالگی با پدر به تشحخیص دادگاه خانواده می باشد ضمن اینکه دادگاه زمان و مکان ملاقات با طفل را هم مطابق قانون باید تعیین کند و هیچ یک از طرفینی که حق حضانت را دارند نمی توانند دیگری را از ملاقات با فرزند محروم نمایند و این کار جرم محسوب می شود.

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 5 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + سه =