وکیل خوب ارث درمشهد

وکیل خوب ارث درمشهد

وکیل خوب ارث درمشهد

بازدیدها : 5265 بازدید

وکیل خوب ارث درمشهد

مشاوره با وکیل خوب ارث درمشهد 09155129243 و 09306924956

ویدئوی ارث و تقسیم ترکه از زبان عباس شیروی وکیل پایه یک دادگستری

 

استفاده و مشاوره گرفتن از یک وکیل خوب ، هزینه نیست بلکه یک سرمایه‌گذاریست تا شما را از مشکلات حقوقی و کیفری خلاص کند می‌توانید برای وکیل منتخبتان حد و مرزی مشخص کنید که در چه زمینه‌ای اجازه وکالت از طرف شما را دارد و در چه زمینه‌ای خودتان باید برای آن کار حضور داشته باشید از دیگر وظایف وکیل در قبال موکل آن است که موکل را از انتخاب بیراهه باز دارد نه آنکه به طمع حق الوکاله، موکل را وارد راههای غیر ضروری نماید. به گفتاری دیگر مهم‌ترین ویژگی یک وکیل صداقت و راستگویی او در برخورد با موضوعاتی است که موکل به آنها دچار شده و چاره کار را از وکیل خود می‌خواهد. یک وکیل مجرب به جهت احاطه بیشتر روی مسائل حقوقی طبیعتاً بهتر از موکل خود قادراست مسیر درست را انتخاب کند

اما همیشه این سوال پیش می‌آید که چگونه به وکیل اعتماد کنیم؟

شما با خواندن مقالات حقوقی موجود در سایت میتوانید به تبحر و تجربه وکلای ما پی ببرید و برای مشاوره رایگان میتوانید با شماره 09155129243 و 09306924956 تماس بگیرید.

وکیل خوب ارث درمشهد

وکیل در مشهد

شرایط توارث زوجین 

ارث

صرف وجود رابطه زوجیت موجب توارث زن و شوهر نخواهد بود .

بلکه برای ارث بردن انها شرایطی دیگر لازم است . و آن عبارت است از :

1 – وجود علقه زوجیت دایم .

ماده 940 قانون مدنی ارث را بین زوجینی که نکاح انها دایمی باشد ، برقرار دانسته است . بنابراین زن و شوهری که نکاح بین آنها موقتی است از یکدیگر ارث نمی برند . ارث نبردن طرفین نکاح منقطع نظر اقوی و مشهور فقهای امامیه است که مورد متابعت قانون مدنی ایران قرار گرفته است . استدلال مشهور فقها در این نظر مبتنی بر شماری از روایات و اصل عدم وراثت ایشان است . زوجین نکاح موقت می توانند ضمن عقد نکاح وصیت هر یک را به سود دیگری تا ثلث مال ، به طور نافذ شرط کند .

وکیل خوب ارث درمشهد

ولی شرط توارث را نمی توان محمول بر شرط وصیت کرد . زیرا عنوان توارث با عنوان تملک به وسیله وصیت از جهت مفهوم و اثار حقوقی متفاوت است . مگر اینکه دلایلی باشد که ثابت کند که مقصود طرفین عقد نکاح موقت از شرط توارث ، تملک هر یک از ایشان به وسیله وصیت دیگری بوده است . در ارث بردن زوجین در نکاح دائم تفاوتی بین اینکه پس از نکاح دخول انجام شده یا نشده ، وجود ندارد . زیرا موجب ارث زوجین ، عقد نکاح دائمی است که بین ایشان منعقد شده است و امری دیگری در این حکم دخالت ندارد .

2 – بقای علقه زوجیت در زمان فوت .

3 – فقدان موانع ارث

وکیل خوب ارث درمشهد

قویترین وکیل در مشهد

وکیل تهاتر – ارث

زن و شوهر از یکدیگر ارث می برند به شرطی که عقد نکاح صحیحی بین آنها منعقد شده باشد . اگر با جهل به موضوع نکاحی صورت گیرد ، این دو زن و شوهر نیستند و در فرض نزدیکی ، عمل آنها زنا نیست بلکه وطی به شبهه است و اما در نکاح صحیح ، نزدیکی لازمه ی توارث نیست . زوجیت باید دایمی باشد ماده 945 قانون مدنی استثنایی بر رابطه زوجیت دایم است .

یعنی به موجب ماده اگر مردی در حال بیماری ازدواج کند و بر اثر همان بیماری زمان عقد قبل از نردیکی فوت کند ، با اینکه زن و شوهرند و زوجیت دایمی است اما زن ارث نمی برد . و اما این موضوع نباید تفسیر موسع شود و مردی با زنی که بیماری دارد ازدواج کند ، توارث برقرار می شود . یا مردی در حال بیماری ازدواج کند و در اثر تصادف فوت کند ، توارث برقرار است . نکاح دائم در صورتی سبب توارث زوجین از یکدیگر میشود که نکاح مزبور در حال مرض موجب فوت زوج ، واقع نشده باشد . در غیر این صورت با شرط عدم دخول ، زوجه از زوج ارث نخواهد برد .

وکیل خوب ارث درمشهد

برترین وکیل در مشهد

ارث – اگر همسر مریض باشد

ماده 945 قانون مدنی مقرر میدارد : وکیل خوب ارث درمشهد

اگر مردی در حال مرض زنی را عقد کند و در همان مرض ، قبل از دخول بمیرد ، زن از او ارث نمی برد . لکن اگر بعد از دخول یا بعد از صحت یافتن از آن مرض بمیرد ، زن از او ارث می برد . حکم مزبور حکمی استثنایی و مخالف قاعده است که مستند ان روایات متعدد فقهی است . زیرا مقتضای قاعده توارث زوجین نکاح دائم است هر چند نکاح در حال بیماری زوج واقع شود و زوج پیش از دخول فوت کند .

طبق ماده 945 قانون مدنی در صورتی زن از شوهر ارث نمی برد که شرایط زیر موجود باشد :

1 – نکاح در زمان بیماری شوهر واقع شود .

بنابراین اگر عقد نکاح در زمان سلامت شوهر واقع شود و سپس او پیش از دخول فوت کند ،

زوجه از او ارث خواهد برد .

2 – زوج بر اثر بیماری زمان نکاح فوت کند .

بنابراین اگر با وجود بیماری مذکور ، عامل دیگری سبب فوت زوج شده باشد ،

مانند اینکه زوج بر اثر حادثه ای نظیر آتش سوزی فوت کند ،

روجه از او ارث خواهد برد .

3 – ادامه همان بیماری زمان عقد نکاح موجب فوت زوج شود .

پس اگر زوج از آن بیماری بهبود یابد و سپس با حدوث مجدد همان نوع بیماری فوت کند یا براثر حادثه ای پیش از دخول وفات یابد  ،

زوجه از او ارث خواهد برد .

4 – فوت شوهر پیش از دخول واقع شود ، بنابراین اگر او بعد از دخول فوت کند ، زوجه از او ارث می برد .

وکیل ارث در مشهد
وکیل ارث در مشهد

وکیل خوب ارث درمشهد

بهترین وکیل در مشهد

طلاق و ارث

دو ماده 943 و 944 قانون مدنی استثنایی بر شرط دوم است . طلاق از اسباب انحلال نکاح دایم است و زمانی که طلاقی واقع می شود ، دیگر طرفین زن و شوهر نیستند و نباید توارث برقرار شود . ماده 943 مدنی طلاق رجعی را بیان می کند که اگر هر یک از زوجین در زمان عده طلاق رجعی فوت کنند ، دیگری از او ارث می برد . زیرا در ایام عده رجعی رابطه زوجیت کاملا قطع نشده است به همین دلیل است که طبق ماده 1109 مدنی ، زوج در ایام عده رجعی موظف به دادن نفقه زوجه است . شوهر در ایام عده رجعی می تواند به زوجه مطلقه رجوع کند . مطابق ماده 944 مدنی ، حتی اگر طلاق باین باشد زوجه ارث می برد . زیرا به نظر میرسد فردی که در حال بیماری که در حال فوت است و زوجه ی دایم را طلاق میدهد دارای سوءنیت است .

به شرطی که:

1 –  طلاق در حال بیماری شوهر واقع شود .

2- زوج ظرف یک سال پس از طلاق فوت کند .

3 – شوهر بر اثر همان بیماری زمان طلاق فوت کند .

4 – زن پس از طلاق شوهر نکرده باشد .

5 – در صورت فوت زن پس از طلاق باین ، شوهر او ارث نمی برد .

مطابق اصلاحی قانون مدنی ، زن می تواند از اموال منقول و غیر منقول ارث ببرد .

– اما زن همچنان از عین زمین ارث نمی برد . اما وراث باید به اندازه ی سهم زن (یک چهارم یا یک هشتم ) از زمین ، پول به وی بدهند .

و اگر ندهند می تواند نسبت به عین زمین سند مالکیت بگیرد .

رای وحدت رویه 847 دیوان عالی کشور

وکیل خوب ارث درمشهد

وکیل در مشهد

وضعیت ترکه متوفای بی وارث 

اموال متوفای بدون وارث یا باقی مانده اموال متوفایی که فقط زوجه دارد بدون مالک نخواهد بود و طبق ماده 335 قانون امور حسبی ، به دولت انتقال می یابد . در مورد اموال متوفای بدون وارث ماده 866 قانون مدنی مقرر میدارد : در صورت نبودن وارث امر ترکه متوفی راجع به حاکم است . ماده 949 قانون مدنی نیز باقی مانده اموال متوفایی که دارای زوجه بوده است ، پس از کسر یک چهارم ترکه برای زوجه ، در حکم مال اشخاص بدون وارث و تابع ماده 866 مدنی قرار داده است .

نکته مهم :

در مورد وصیت اشخاص بلاوارث باید بیان نمود که کسی که نه خویشان نسبی و نه خویشان سببی دارد ،

اگر مازاد بر ثلث وصیت کند به استناد ماده 866 قانون مدنی ، غیرنافذ است .

اما این نظر قابل قبول نیست

زیرا حاکم به معنی ورثه نمی باشد بلکه اداره ترکه با حاکم است .

بنابراین وصیت مازاد بر  ثلث صحیح است و نیازی به تنفیذ کسی ندارد .

ثنا وکیل سامانه سراسری معرفی وکیل در سراسر ایران  : 09155129243

ویدیوی معرفی سامانه ثنا وکیل توسط وکیل پایه یک دادگستری 

 

 

سوال از وکیل :

آیا سرقفلى زمین و مغازه، قابل فروش می باشد و زوجه از آن ارث خواهد برد؟

پاسخ وکیل :

با توجه به اینکه سرقفلى زمین و مغازه حکم زمین را نخواهد داشت همسر از آن ارث برده و در صورتی که مالک موافقت داشته باشد و یا اینکه متولّى موقوفه توافق داشته باشد، قابل فروش نیز خواهد بود

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 6 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − پنج =