وکیل خیانت در امانت در مشهد | 09155129243

وکیل خیانت در امانت در مشهد

وکیل خیانت در امانت در مشهد | 09155129243

بازدیدها : 5975 بازدید

وکیل خیانت در امانت در مشهد

تماس مستقیم با وکیل خیانت در امانت در مشهد ، وکیل جرم سوء استفاده

از ضعف نفس ، وکیل کیفری در مشهد 09155129243 و 09306924956 

جرم خیانت در امانت از جمله جرایم مهم به شمار می رود و قانون گذار

برای مرتکب این جرم مجازات حبس در نظر گرفته است.

ویدئوی جرم خیانت در امانت با توضیح وکیل پایه یک دادگستری

 

 

دادگاه صالح برای رسیدگی به جرم خیانت در امانت :

دادگاه صالح به رسیدگی به این جرم ، دادگاه کیفری دو شهرستان است. و رای این دادگاه ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر در دادگاه تجدید نظر استان است و رای دادگاه تجدید نظر قطعی خواهد بود. این جرم از جمله جرایم غیر قابل گذشت است در جرایم غیر قابل گذشت نیاز به شکایت شاکی خصوصی نیست و دادستان می تواند به عنوان شاکی دستور رسیدگی به جرم و تعقیب متهم را صادر نماید . همچنین رضایت شاکی خصوصی موجب توقف رسیدگی نخواهد شد بلکه صرفا موجب تخفیف مجازات برای مرتکب جرم خواهد بود.

وکیل خیانت در امانت در مشهد

مقاله مرتبط و نمونه رای دادگاه در مورد خیانت در امانت را در سایت ثنا وکیل مطالعه کنید 

تغییرات قانون در سال 1399 :

در اردیبهشت ماه سال 1399 قانون کاهش مجازاتهای حبس تعزیری به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که به موجب آن جرم خیانت در امانت قابل گذشت اعلام شد و حداقل و حداکثر مجازاتهای قانونی در جرایم قابل گذشت به نصف تقلیل پیدا کرد بنا براین جرم خیانت در امانت که قبلا مجازات حبس تعزیری از شش ماه تا سه سال داشت اکنون به سه ماه تا هجده ماه کاهش یافته و با رضایت شاکی خصوصی پرونده مختومه شده و در ضمن دادستان بدون اعلام از سوی شاکی خصوصی نمی تواند شروع به رسیدگی نماید

جرم خیانت در امانت شیوه های مختلفی دارد که نمونه ای از آن را تشریح خواهیم نمود

وکیل خیانت در امانت در مشهد ، بهترین وکیل خیانت در امانت در مشهد 

بهترین وکیل کیفری در مشهد در پرونده های کیفری خصوصا پرونده جرم

سوء استفاده از ضعف نفس اشخاص از وکیل خیانت در امانت در مشهد کمک بگیرید

جهت وکالت و مشاوره تماس بگیرید

شماره تماس 09155129243 و 09306924956

وکیل خیانت در امانت در مشهد

بهترین وکیل کیفری در مشهد

جرم سوء استفاده از ضعف نفس اشخاص :

ماده 596 قانون مجازات اسلامی :

ماده 596 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات اشعار می دارد : هر کس با استفاده از ضعف نفس شخصی یا هوی و هوس او یا حوایج شخصی افراد غیر رشید، به ضرر او نوشته یا سندی اعم از تجاری یا غیر تجاری از قبیل برات ، سفته ، چک ، حواله ، قبض و مفاصا حساب و یا هرگونه نوشته ای که موجب التزام وی یا برائت ذمه گیرنده سند ، یا هر شخص دیگر می شود ، به هر نحو تحصیل نماید ، علاوه بر جبران خسارت مالی ، به حبس از شش ماه تا دو سال و از یک میلیون تا ده میلیون ریال جزای نقدی محکوم می شود ، و اگر مرتکب ، ولایت یا وصایت یا قیمومت بر آن شخص داشته باشد ، مجازات وی علاوه بر جبران خسارت مالی ، از سه تا هفت سال حبس خواهد بود .

وکیل خیانت در امانت مشهد ، وکیل جرم سوء استفاده از ضعف نفس در مشهد ، وکیل در مشهد ، وکیل مشهد

عنصر مادی جرم :

عنصر مادی جرم ، اخذ نوشته یا سندی است که در مقام اثبات حق یا اسقاط ادعا قابل استناد باشد . از این رو اخذ مال از شخص غیر رشید یا اشخاص ضعیف النفس یا سوء استفاده از ضعف نفس وی یا این که مستقیما سبب ورود ضرر به وی می گردد ، مشمول مقررات این ماده نخواهد بود .

ثنا وکیل سامانه معرفی وکیل در سراسر کشور ایران 

مشاوره با  وکیل خیانت در امانت در مشهد

شماره تماس 09155129243 و 09306924956

وکیل خیانت در امانت در مشهد

بهترین وکیل در مشهد

عنصر معنوی جرم : 

عنصر معنوی یا روانی این جرم ، سوء نیت عام به معنی : عمد در اخذ نوشته یا سند از شخص محجور یا ضعیف النفس، و سوء نیت خاص به معنی : قصد ایجاد التزام برای شخص محجور یا ضعیف النفس یا قصد برائت ذمه خود یا دیگری است . علاوه بر اشخاص غیر رشید ( سفیه ، صغیر و مجنون ) ، مقررات این ماده در جهت حمایت از اشخاصی است که به علت ضعف نفس ، قادر به حفظ منافع خود نبوده ،

و از طرفی وضعیت آن افراد نیز به گونه ای نیست که بتوان آنها را در زمره محجورین و افراد غیر رشید دانست ، از این رو مجنی علیه در این ماده علاوه بر افراد غیر رشید ، افرادی است که تحت تاثیر هوای نفس و هوی و هوس قرار گرفته ، و به راحتی قابل فریب باشند . چنانچه مرتکب جرم موضوع این ماده ، ولی ، وصی ، یا قیم شخص غیر رشید باشد ، مستبدا به ماده 104 قانون مجازات اسلامی ، جرم ارتکابی از جرایم قابل گذشت خواهد بود و در سایر موارد جرم غیر قابل گذشت است .

مشاوره با  وکیل پایه یک دادگستری

شماره تماس 09155129243 و 09306924956

وکیل خیانت در امانت در مشهد

بهترین وکیل مشهد

تفاوت و تشابه جرم خیانت در امانت با جرم کلاهبرداری :

اگر به این جرم دقت لازم شود می بینیم تشابهاتی با جرم کلاهبرداری دارد. و همچنین تفاوت هایی نیز دارد در مورد تشابه این جرم با جرم کلاهبرداری باید گفت در هر دو جرم خیانت در امانت و کلاهبرداری مالک مال خودش با رضایت کامل مال را در اختیار مجرم قرار می دهد. بر خلاف جرم سرقت که سارق مال را بدون اینکه مالک راضی باشد و در اکثر موارد به طور پنهانی مال را از صاحبش می رباید.

در مبحث تفاوت ها باید گفت که دو تفاوت می توان قائل شد اول اینکه در کلاهبرداری بر خلاف خیانت در امانت مشتمل بر اغفال و فریب قربانی است و کلاهبردار با صحنه سازی و فریب مال باخته وی را اغفال می کند که مالش را با رضایت کامل به کلاهبردار بدهد حال آن که در جرم خیانت در امانت بعد از اینکه مالک مال را به مجرم می سپارد وی با عملیات های فریب کارانه سعی در این دارد که مال را به صاحبش بر نگرداند و خود تصاحب نماید و یا بعد از تحویل مال عمدا آن را تلف می کند. و یا عمدا مفقود می نماید و یا مورد استفاده قرار می دهد .

مشاوره با  وکیل خیانت در امانت در مشهد

شماره تماس 09155129243 و 09306924956

وکیل خیانت در امانت در مشهد

برترین وکیل در مشهد

سپردن مال به خائن در امانت :

برای اینکه جرم خیانت در امانت محقق شود باید مال توسط مالک یا نماینده او به مجرم سپرده شده باشد. و قرار باشد که آن را مسترد نماید یا به مصرف معینی برساند ولی او خیانت نماید . اگر مال را مجرم خودش به دست آورده باشد جرم خیانت در امانت محقق نمی شود . شعبه پنجم دیوان عالی کشور در رایی اعلام می دارد : تصرف در مال گمشده خیانت در امانت نیست . زیرا مالی به متهم سپرده نشده است .

تفاوت دوم :

دوم تفاوت این دو جرم ، مربوط به نتیجه است زیرا در کلاهبرداری ، مجرم با مانورهای متقلبانه مالک را فریب می دهد و مالش را تحصیل می کند و کلاهبردار در این صورت منتفع می شود ولی در خیانت در امانت ممکن است خائن در امانت هیچ نفعی هم نبرد با این حال به مالک ضرر وارد می شود. مانند تلف کردن عمدی مال ، مالک که هیچ نفعی عاید خائن نمی شود

وکیل خیانت در امانت در مشهد
وکیل خیانت در امانت در مشهد

سؤال از وکیل خیانت در امانت مشهد

بنده اتومبیلم را به امانت به دیگری سپردم و در پارکینگ منزل انها خودم منتقل کردم و یه هفته ای نبودم و بعد که مراجعه کردم متوجه شدم که اتومبیل بنده در تعمیرگاه می باشد به سبب تصادفی که صورت گرفته است و بدون اطلاع بنده از اتومبیل استفاده کرده است .آیا میتوانم به اتهام خیانت در امانت شکایت کنم ؟

پاسخ :

شما میتوانید با توجه به تحقق جرم خیانت در امانت ، در دادسرا اقدام به طرح شکایت کیفری خیانت در امانت نمایید .

برترین وکیل مشهد

وکیل خوب کیفری و با تجربه  در مشهد ، بهترین وکیل کیفری در مشهد ، وکیل خوب کیفری در مشهد ، وکیل مشهد

گروه وکلای توانا ، وکیل کیفری خوب در مشهد و وکیل حقوقی ، کیفری ، کلاهبرداری ، فروش مال غیر را دارا می باشد .

جهت وکالت ومشاوره با ما تماس بگیرید.

برای احقاق حق خود به یک وکیل برجسته و با تجربه نیاز دارید اگر می خواهید موفق شوید

کارتان را به وکیل خوب در زمینه کیفری در مشهد از گروه وکلای توانا  و عدالت جو و ثنا وکیل بسپارید .

وکیل خوب جرایم کیفری در مشهد به شما مشاوره رایگان خواهد داد

شما می توانید بدون حضور در دفتر وکیل دادگستری و فقط از طریق تلفن

با وکیل متخصص در امور کیفریدر  مشهد تماس گرفته و مشکل تان را حل نمایید

تماس با وکیل  عباس شیروی : وکیل پایه یک دادگستری و وکیل خیانت در امانت در مشهد 09155129243

ثنا وکیل بهترین وکلای متخصص را در زمینه های مختلف در اختیار شما قرار می دهد 09155129243 و 09306924956

اشتباهات در تشخیص جرم خیانت در امانت

از اشتباهات رایج در موضوع جرم خیانت در امانت آن است که عده‌ای تصور می‌کنند که برای طرح جرم خیانت در امانت ابتدا باید ثابت شود که عقد ودیعه میان امانت گذار و امین انعقاد یافته است. به همین سبب قانونگذار به منظور پیشگیری از این اشتباه در ابتدای ماده مربوط به موضوع خیانت در امانت، تاکید داشته است که فرقی نمی‌کند که در عقد امانت آور، اجاره امانت یا وکالت اتفاق بیفتد یا نه. مبنای جرم خیانت در امانت در حال واقع می شود.

قانونگذار در ماده ۶۷۴ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی بیشتر از این و مفصل تر به این موضوع پرداخته و با این بیان که مال برای هر کار با اجرت یا بی اجرت که نزد امین سپرده شود، می تواند باعث تحقق جرم خیانت در امانت شود. بنابراین وقتی عبارت هر کار با اجرت یا بی اجرت را به کار برده یعنی قراردادهای دیگر مثل عقد عاریه نیز می‌تواند اساس جرم خیانت در امانت شود.

سوال از وکیل :

اگر فرد امین از خودروی مورد امانت استفاده شخصی نماید چه مجازاتی دارد ؟

پاسخ وکیل :

در این صورت به معنی استعمال کردن در خیانت در امانت میباشد و فرد به مجازات این

جرم محکوم خواهد شد . این جرم از جمله جرایم قابل گذشت است و تا زمانیکه

شاکی شکایت نکند موضوع مورد رسیدگی قرار نمیگیرد

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 4 امتیاز شما: 5]

9 دیدگاه

  1. سلام. همسایه ما، من را با خانمی جهت ازدواج معرفی و آشنایی کرد. و شرط را براین گذاشت که برای اینکه حرف و حدیث درست نشه، من و نامزدی مدت یکماه، در خانه خودشون جلوی چشمان این خانم همسایه که معرف ما بود باشیم.، در زمانی که خونه این خانم بودیم متوجه شدیم که این خانم مشکل روانی دارن. و تا جایی که توانستم من و نامزدی رو در تنگنا گذاشتن و هم از من هم از نامزدم سوءاستفاده کردن. و بخاطر مشکل روانی که داشتن ، میونه من و نامزدم رو به هم زدن. طوری که من رو جلوی خانواده نامزدم و نامزدم. و جلوی خانواده من به شدت تخریب کردن. الآن هم من هم نامزدم ، رابطه مون خراب شده و بخاطر شستشوی فکری که روی خانواده مون انجام شده ، نمیتونم به هم برسیم و به شدت افسرده هستیم. آیا من یا نامزدم میتونیم ازین خانم شکایت کنیم؟

  2. سلام
    سلام. همسایه ما، من را با خانمی جهت ازدواج معرفی و آشنایی کرد. و شرط را براین گذاشت که برای اینکه حرف و حدیث درست نشه، من و نامزدی مدت یکماه، در خانه خودشون جلوی چشمان این خانم همسایه که معرف ما بود باشیم.، در زمانی که خونه این خانم بودیم متوجه شدیم که این خانم مشکل روانی دارن. و تا جایی که توانستم من و نامزدی رو در تنگنا گذاشتن و هم از من هم از نامزدم سوءاستفاده کردن. و بخاطر مشکل روانی که داشتن ، میونه من و نامزدم رو به هم زدن. طوری که من رو جلوی خانواده نامزدم و نامزدم. و جلوی خانواده من به شدت تخریب کردن. الآن هم من هم نامزدم ، رابطه مون خراب شده و بخاطر شستشوی فکری که روی خانواده مون انجام شده ، نمیتونم به هم برسیم و به شدت افسرده هستیم. آیا من یا نامزدم میتونیم ازین خانم شکایت کنیم؟

    1. Author

      حضوری تشریف بیارین در خدمتتون هستم

  3. سلام. همسایه ما، من را با خانمی جهت ازدواج معرفی و آشنایی کرد. و شرط را براین گذاشت که برای اینکه حرف و حدیث درست نشه، من و نامزدی مدت یکماه، در خانه خودشون جلوی چشمان این خانم همسایه که معرف ما بود باشیم.، در زمانی که خونه این خانم بودیم متوجه شدیم که این خانم مشکل روانی دارن. و تا جایی که توانستم من و نامزدی رو در تنگنا گذاشتن و هم از من هم از نامزدم سوءاستفاده کردن. و بخاطر مشکل روانی که داشتن ، میونه من و نامزدم رو به هم زدن بخاطر تسلطی که به ما و شرایط حاکم بر ما داشت تا جایی که تونست سوءاستفاده مالی و اخلافچقی کرد از من و نامزدم . و به این اکتفا نکرد و من رو جلوی خانواده نامزدم و نامزدم. و جلوی خانواده من به شدت تخریب کردن. الآن هم من هم نامزدم ، رابطه مون خراب شده و بخاطر شستشوی فکری که روی خانواده مون انجام شده ، نمیتونم به هم برسیم و به شدت افسرده هستیم و زندگیمون علیرقم اینکه خیلی همدیگه رو دوست داریم بخاطر سمپاشی این خانم سرنگرفت . آیا من یا نامزدم میتونیم ازین خانم شکایت کنیم بخاطر این عمل زشت و قبیحشون؟

    1. Author

      مواردی که گفتین جرم نیست مگر اینکه بررسی کاملی انجام بدین روی اعمالی که انجام داده ببینیم عملش مجرمانه هست یا نه ؟ مثلا اگر تهمتی زده به اتهام افترا و اگر توهینی کرده میشه شکایت کرد نیاز به بررسی داره

    2. Author

      مواردی که گفتین جرم نیست مگر اینکه بررسی کاملی انجام بدین روی اعمالی که انجام داده ببینیم عملش مجرمانه هست یا نه ؟ مثلا اگر تهمتی زده به اتهام افترا و اگر توهینی کرده میشه شکایت کرد


  4. خسته نباشید ممنون از سایت و مطالب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =