وکیل قتل عمدی در مشهد | 09155129243

وکیل قتل عمدی در مشهد

وکیل قتل عمدی در مشهد | 09155129243

بازدیدها : 1943 بازدید

وکیل قتل عمدی در مشهد

تماس مستقیم با وکیل قتل عمدی در مشهد 09155129243 و 09306924956  – وکیل خوب قتل مشهد – وکیل قتل عمدی مشهد

ویدئوی معرفی سامانه ثنا وکیل توسط وکیل پایه یک دادگستری 

 

 

شرایط اجرای قصاص نفس و طرف :

1- تقاضای مجنی علیه یا اولیای دم

2- اذن ولی امر

3- اذن یا اجازه مجنی علیه یا اولیای دم

4- پرداخت تفاضل دیه

5- عدم آزار رسانی به قاتل

وکیل قتل عمدی در مشهد

وکیل خوب در مشهد

تقاضای مجنی علیه یا اولیای دم :

قصاص ، حق شخصی است و تا شخص دارای حق تقاضای اجرای قصاص نکند، قصاص اجرا نخواهد شد .در مواردی که ولی دم وجود ندارد ولی امر یعنی مقام رهبری ولی دم خواهد بود که البته میتواند این امر را به رییس قوه قضاییه تفویض نماید . در مواردی که ولی دم صغیر یا مجنون است ، برای آنها ولی انتخاب میشود و ولی آنها میتواند مطالبه قصاص کند ، یا به دیه مصالحه کند ، یا بلا عوض گذشت کند . در فرض تعدد اولیای دم ، اگر همگی عاقل و بالغ اند اما برخی خواهان قصاص و برخی خواهان دیه هستند، اولیای دم خواهان قصاص ، باید سهم اولیای دم خواهان دیه را بپردازد . و اگر برخی خواهان گذشت بلاعوض باشند ، اولیای دم خواهان قصاص باید سهم دیه اولیای دمی که به صورت بلاعوض گذشت کردند به خود قاتل بپردازند .

اگر اولیای دم برخی صغیر یا مجنون و برخی عاقل باشند ، در اینجا اگر اولیای دم عاقل ، خواستار قصاص باشند ، باید با هماهنگی ولی صغار یا مجانین تصمیم گیری شود ، لذا به نسبت نظر وی اگر خواستار قصاص باشد، قصاص اجرا میشود . و اگر خواستار دیه و مصالحه باشد ، اولیای دم خواهان قصاص سهم دیه صغار و مجانین را تأمین میکند و اگر ولی صغار و مجانین مصالحه کنند به صورت بلاعوض ، اولیای خواهان قصاص سهم صغار و مجانین را به قاتل پرداخت میکنند .

وکیل قتل عمدی در مشهد

وکیل خوب در مشهد

اذن ولی امر:

از نظر وکیل قتل عمدی در مشهد اهمیت زیادی دارد و باید اذن گرفته شود. هر کس بدون اذن ولی امر ، اجرای قصاص نماید، اگر غیر از اولیای دم باشد قصاص میشود و اگر از خود اولیای دم باشد ، تعزیر میشود .

اذن یا اجازه ی مجنی علیه یا اولیای دم :

برای اجرای قصاص ، اذن تمامی اولیای دم لازم است و اگر کسی بدون اذن اولیای دم قاتل را قصاص کند ، خود مستحق قصاص است . در هر حق قصاصی هر یک از صاحبان حق ، به طور مستقل حق قصاص دارند، اما هیچ یک از آنها نباید حق دیگران را از بین ببردلذا در صورتی که بدون موافقت آنها ، سایرین ایفای قصاص کنند ، ضامن سهم دیه آنها میباشند .تنفیذ بعدی اولیای دم برای کسی که بدون اذن آنها قصاص کرده ، هیچ اثری ندارد .

وکیل قتل عمدی در مشهد

وکیل خوب در مشهد

ثنا وکیل سامانه معرفی وکیل در مشهد

پرداخت تفاضل دیه :

شراکت در قتل وقتی محقق است ، که همه عوامل با هم و در عرض هم سبب جنایت باشد ، اما اگر عوامل ذرطول هم باشند ،  فقط سبب مقدم در تاثیر ، یعنی آخرین عامل مقصر است . جمع عامل یا شراکت چند عامل به صورت عمدی ، شبه عمد و خطای محض ممکن است . شرکت در جنایت ، تفاوت در جنسیت ، تعدد اولیای دم و تفاوت درخواست آنها ، مواردی است که نیاز به پرداخت تفاضل دیه دارد .

معاونت در قتل

قانونگذار رفتارهای تحریک ،ترغیب،تطمیع مرتکب قتل عمد و یا ساخت وسیله ارتکاب قتل و یا تسهیل ارتکاب و نیز ارائه طریق ارتکاب قتل توسط اشخاص را معاونت در قتل تعریف نموده است و از

شرایط تحقق معاونت

۱-وحدت قصد معاون و مباشر

۲-تقدیم یا اقتران زمانی رفتار معاون با رفتار قاتل

۳-منتج بودن رفتار قاتل ،و معاون ،با توجه به لزوم وجود شرط وحدت قصد بین معاون و مباشر قتل قانونا معاونت در قتل غیر عمد منتفی می باشد.

تماس با وکیل قتل عمدی در مشهد عباس شیروی  09155129243 و 09306924956 

سئوال :

اگر سه مرد یک زن را به صورت عمدی به قتل رسانده اند پس از رسیدگی و اثبات وقوع قتل به صورت عمدی به طوریکه هر سه مشارکت داشته اند برای قصاص آنان چه کاری باید انجام شود ؟

پاسخ :

برای اینکه سه مرد را به خاطر قتل یک زن قصاص نمایند باید دیه دو و نیم مرد مسلمان یا پنج زن را به طور مساوی به آنان پرداخت این مبلغ قبل از قصاص توسط اولیای دم مقتول پرداخت می گردد

قتل در اثر تصادفات رانندگی :

تصادفات یکی از بارزترین آنها می‌باشد که اشخاص در معابر ای با سرعت غیرمجاز و ورود ممنوع و سایر تخلفات رانندگی در تردد می باشند که در صورت اثبات ارتکاب جرایم موصوف در رانندگی قتل از نوع شبهام قلمداد می‌شود که مرتکب در این موارد محکوم به پرداخت دیه و حبس محکوم میشود که در چنین مواردی اثبات اینکه شخص مرتکب تخلف رانندگی انجام داده یا نداده است بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا در این گونه تصادفات که منتهی به قتل می شود محکومیت به حبس قطعی می باشد.

سوال :

درصورتی که بر اثر تصادف مردی به قتل برسد و مشخص بشه راننده مست بوده و سرعت غیر مجاز داشته و بعد از فرار دستگیر شود

حکم راننده به چه صورت خواهد بود؟ آیا فقط باید دیه را پرداخت کند؟ یا زندانی و قصاص هم دارد؟

پاسخ :

در قتل غیرعمد ناشی از بی احتیاطی یا بی مبالاتی راننده ، مجازات راننده ، پرداخت دیه و شش ماه تا سه سال حبس خواهد داشت .

اگر ادله شرعی برای شرب خمر وجود داشته باشد دادگاه حد شرب خمر را جاری خواهد نمود

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 4 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + شش =