عقد وکالت 2 | وکیل معاملات وکالتی در مشهد

وکیل معاملات وکالتی در مشهد

عقد وکالت 2 | وکیل معاملات وکالتی در مشهد

بازدیدها : 1160 بازدید

برای درخواست وکیل معاملات وکالتی در مشهد و مشاوره با وکلای باتجربه گروه وکلای توانا ،

در زمینه تنظیم وکالت نامه و ابطال وکالت نامه با شماره 09155129243 و 09306924956 تماس بگیرید.

هر گونه کپی برداری از این مقاله بدون اذن تهیه کننده مسئولیت شرعی خواهد داشت .

وکیل معاملات وکالتی در مشهد

انواع وکالت نامه

1 – وکالت رسمی 

منطور وکالتی است که در دفتر اسناد رسمی با حضور طرفین و با احراز هویت آنها از جانب سردفتر ، تنظیم و به ثبت میرسد . چنین وکالت نامه ای اعتبار اسناد رسمی را دارد قابل انکار و تردید نیست . مثل دیگر اسناد رسمی امکان ادعای جعل بودن را دارد . برخی از اساتید حقوق اعتقاد دارند برای نقل و انتقال اموال غیر منقول ، هیچ دفتر خانه ای نمیتواند با وکالت غیر رسمی ملکی را منتقل کند .

2 – وکالت عادی :

هر گاه وکالت نامه بدون مداخله دفتر اسناد رسمی نوشته و امضاء شد ، وکالت نامه عادی است . ممکن است به خط یکی از طرفین یا شخص ثالثی باشد ، اما باید دارای امضاء طرفین باشد . برگ های وکالتی که در اختیار وکلای دادگستری است و اشخاص برای طرح دعوا و دفاع از آن برای دادن وکالت استفاده میکنند ، از جمله وکالت عادی است .

وکیل معاملات وکالتی در مشهد ، وکیل در مشهد ، وکیل خانواده در مشهد ، وکیل ثبتی در مشهد

وکیل معاملات وکالتی در مشهد

گروه وکلای توانا

خصوصیات مورد وکالت برای وکالت به دیگری

مورد وکالت باید چه خصوصیاتی داشته باشد که شخص بتواند به دیگری وکالت دهد ؟

1 – عدم لزوم در مباشرت شخص :

امری که بر حسب قانون یا طبیعت آن قابل انتقال نیست ، نمیتوان آن را با وکالت انجام داد . به عنوان مثال ، ادای سوگند امری شخصی است . طبیعت سوگند و شهادت مباشرت خود شخص را ایجاب می کند . تمام اموری که قانون مباشرت شخص معین را لازم ندیده وکالت در آن صحیح است ،. مانند اجرای هر یک از صیغه ی عقود بیع ، صلح ، نکاح ، طلاق ، وصیت ، وقف و …

2 – امکان انجام قانونی امر به وسیله موکل :

کاری را می شود با وکالت به دیگری واگذار نمود که خود شخص قانونا از انجام آن ممنوع نشده باشد .

ورشکسته که از دخالت در اموال خود ممنوع شده نمیتواند در آن موارد دیگری را وکیل کند . قسمت اول ماده 662 ق . م میگوید ، وکالت باید در امری داده شود که خود موکل بتواند آن را به جا آورد .

وکیل معاملات وکالتی در مشهد ، وکیل در مشهد ، بهترین وکیل در مشهد ، بهترین وکیل مشهد

وکیل معاملات وکالتی در مشهد

مطالب حقوقی سایت گروه وکلای عدالت جو را مطالعه کنید

حدود وکالت :

ماده 663 قانون مدنی میگوید : وکیل نمیتواند عملی را که از حدود وکالت او خارج است انجام دهد . بنابراین در وکالت باید حدود اقدام آن شخص ، معین باشد .

ماده 661 قانون مدنی میگوید : در صورتی که وکالت مطلق باشد فقط مربوط به اداره کردن اموال موکل خواهد بود . در اداره کردن اموال تعمیرات ، حفاظت ، اجاره دادن و … است . ( دکتر سید جلال الدین مدنی ، در حقوق مدنی ، جلد پنجم ، عقود معین ، صص 169 – 171 تا 174 )

عقد وکالت عقدی است جایز ، لذا موکل می تواند هر وقت که بخواهد وکیل را عزل کند ، یا اختیاراتش را تغییر داده و کم یا زیاد کند ،

و یا ضم امین یا وکیل نماید . مگر اینکه این اختیار از او سلب شده باشد  . و همچنین وکیل نیز می تواند هر وقت بخواهد استعفاء کند .

عقد وکالت هم مثل بقیه عقود جایزه اگر در ضمن عقد لازم منعقد شود تبدیل به لازم می شود . ولی در هرصورت در اثر فوت یا جنون یکی از طرفین از بین می رود .

ورود به سایت معرفی وکیل در سراسر کشور ( ثنا وکیل )

 

 

مطالعه آرای حقوقی و کیفری سایت افرا وکیل 

وکالت با واسطه 

گاهی اوقات فردی به دیگری وکالت میدهد و در قرارداد ذکر میشود که وکیل میتواند موضوع

وکالت را به دیگری واگذار کند که حق توکیل نامیده میشود .

بنابراین اگر قید نشده باشد حق توکیل به غیر وجود ندارد .

ماده 672 قانون مدنی مقرر میدارد :

وکیل در امری نمیتواند برای ان امر به دیگری وکالت بدهد مگر اینکه صریحا یا به دلالت قرائن وکیل در توکیل باشد” اگر وکیل کار را به دیگری واگذار کند آیا خودش از صحنه خارج میشود ؟در این مورد اختلاف نظر است . وقتی فرد وکالت با حق توکیل دارد و کار را به دیگری واگذار میکند در واقع وکیل اول ، موکل وکیل دوم است . و به نظر میرسد که نباید وکیل اول از صحنه خارج شود مگر اینکه ثابت شود که با واگذاری کار به دیگری وکیل اول از صحنه خارج شود .

در این حالت دو نفر حق عزل وکیل دوم را دارند . هم وکیل اول که موکل وکیل دوم بوده و هم موکل اصلی .

وکیل معاملات وکالتی در مشهد ، وکیل در مشهد ، بهترین وکیل در مشهد ، وکیل خوب در مشهد

گروه .کلای توانا ، بهترین .کلا را در زمینه حقوقی ، خانواده ، کیفری ، طلاق و طلاق توافقی در اختیار دارد .

جهت وکالت و مشاوره با ما تماس بگیرید .

تماس با وکیل پایه یک دادگستری : 09306924956 ، 09155129243

وکالت قضایی(دادگستری)

در مقابل موضوعاتی هستند که تخصصی محسوب می شود و شخص وکیل بایستی اخذ مجوز بگیرد و نهایتا نهادها و سازمانها تنها با داشتن چنین مجوزی ملزم به پذیرش هستند به این خاطر که تخصص موضوع وکالت جهت غبطه موکل امری ضروری محسوب می شود،

اخذ و مجوز وکالت دادگستری آزمون وکالت بوده که در پی قبولی آن آزمون با گذراندن بالغ بر دو سال کارآموزی و سپس پذیرفته شدن در امتحان اختبار صادر می شود.

در ایران مهمترین موضوعی که نیازمند تخصص جهت امر وکالت بوده وکالت قضایی یا وکالت در دادگستری هاست. لذا جهت طرح دعوا و شرکت در جلسات رسیدگی در دادگاهها، دادسراها و شوراهای حل اختلاف هر شخص نمی تواند به نیابت از موکل در دعوای موکل یا بطرفیت ایشان انتخاب شود و با داشتن وکالتنامه کاری رسمی از حقوق موکل دفاع نماید.

به سبب اینکه دارندگان مجوز قضایی را وکیل دادگستری گویند هر زمان صحبتی از موضوع وکالت یا وکیل می شود به ذهنها متبادر یا خطور می کند که منظور وکالت قضایی یا وکیل دادگستری است و کمتر توجه ها به وکالت کاری که از نظر تعدد و گستردگی وسیعتر نیز می باشد جلب می شود.

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 4 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =