عقد وکالت – 1 | بهترین وکیل حقوقی در مشهد | 09155129243

بهترین وکیل حقوقی در مشهد

عقد وکالت – 1 | بهترین وکیل حقوقی در مشهد | 09155129243

بازدیدها : 1618 بازدید

بهترین وکیل حقوقی در مشهد

برای درخواست بهترین وکیل حقوقی در مشهد و مشاوره

با وکلای متخصص گروه وکلای توانا در امور حقوقی ،

با شماره 09155129243 و 09306924956 تماس بگیرید.

بهترین وکیل حقوقی در مشهد

تعریف وکالت 

ماده 656 قانون مدنی میگوید :

( وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می نماید . ) مواردی که عقد به نام وکیل و به حساب موکل بسته میشود ( مانند حق العمل کاری در حقوق تجارت) رابطه دو طرف در حکم وکالت است. وکالت برای انجام دادن اعمال حقوقی است نه اعمال مادی . کاری را که موکل به وکیل واگذار میکند کاری است که در اصل موکل باید آن را انجام دهد ، عقد وکالت مثل هر عقد دیگری دو طرف دارد ، طرف ایجاب موکل است و طرف قبول ، وکیل است .

موضوع عقد هم همان مورد وکالت است . به موجب ماده 657 قانون مدنی ، تحقق وکالت منوط به قبول وکیل است . زیرا عقد ترکیبی از دو اراده استبا ایجاب موکل بخشی از عقد به وجود می آید ، و جزء دوم آن با قبول وکیل پیدا می شود ، و عقد کامل میگردد . ماده 658 قانون مدنی مقرر میدارد :” وکالت ایجابا و قبولا به هر لفظ یا فعلی که دلالت بر آن کند واقع میشود ”

بهترین وکیل حقوقی در مشهد

وکالت فضولی 

وکالت فضولی به چه معناست ؟ وکالت فضولی یعنی شخصی به جای موکل ، شخصی را در انجام کاری وکیل کند. آیا وکالت فضولی ممکن است ؟ یا عنوان فضولی به معاملات مثل بیع ، اجاره و … مربوط میشود ؟ از ظاهر قانون مدنی استنباط نمیشود که در وکالت هم این امر شدنی باشد . اما دکتر امامی تصریح کرده وکالت میتواند به صورت فضولی واقع شود .  و بنابراین هر گاه کسی بدون داشتن حق توکیل از دیگری به شخص ثالثی وکالت در فروش خانه موکل را بدهد و او خانه را بفروشد ، مالک میتواند وکالت را تنفیذ کند و یا بیع را اجازه دهد ، در هر دو فرض بیع صحیح است و اثر حقوقی آن  این است که اگر مالک وکالت را تنفیذ نماید ، ملزم به پرداخت حق الوکاله وکیل مزبور خواهد بود .

ورود به سایت معرفی وکیل در سراسر کشور ( ثنا وکیل )

بهترین وکیل حقوقی در مشهد

انواع وکالت 

عقد وکالت به اعتبار موضوع آن به دو نوع تقسیم میشود : 1 – وکالت مطلق  2 – وکالت مقید

وکالت مطلق :

وکالتی که بدون قید و شرط است و تمام امور اداری و مالی موکل را در بر میگیرد ، یعنی موکل تمام اختیارات و اقتدارات خود را به وکیل تفویض میکند تا او اقدام کند ، چنین وکیلی ظاهرا نیازی ندارد. در هیچ موردی اجازه ی موکل را اخذ کند ، یعنی هر اقدامی را که برای اداره دارایی لازم است را خود بدون اذن انجام میدهد . با این وکالت وکیل میتواند اموال را در صورت ضرورت بفروشد ، و اموال دیگری را اگر لازم برای اداره باشد بخرد ، اجاره بدهد ، اگر نیاز به طرح دعوا و دفاع از آن باشد وکیل بگیرد و … و باید در تمام موارد رعایت صلاح و صرفه و منفعت موکل را بنماید .

بهترین وکیل حقوقی در مشهد

وکالت مقید :

این وکالت در مواردی است که موکل مورد وکالت را مشخص و معین میکند . وکیل هم فقط باید همان مورد معین را انجام دهد . فروش ملک ، اجرای صیغه عقد و … ممکن است. در وکالت ترتیب اقدام هم روشن شده باشد ، مثلا ظرف یک ماه انجام شود ، یا حداقل مبلغ فروش فلان مبلغ باشد و … در تمام این موارد قید وجود دارد . اگر موکل وکالت در فروش میدهد و بخواهد وکیل بهای ملک را دریافت کند باید در وکالت تصریح کند ، زیرا ماده 665 تصریح نموده که وکالت در بیع وکالت در قبض ثمن نیست ، مگر اینکه دلیل قطعی دلالت بر آن کند .

بهترین وکیل حقوقی در مشهد -بهترین وکیل حقوقی در مشهد 

تماس مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری 

وکیل عباس شیروی  09155129243

لوازم و مقدمات وکالت

در این باره ماده ۶۷۱ قانون مدنی مقرر می دارد : ((وکالت در هر امر مستلزم وکالت در لوازم و مقدمات آن نیز هست مگر اینکه تصریح به عدم وکالت باشد.)) بنابر این اگر شخصی به دیگری برای فروش ملکی که دارای سند رسمی است وکالت دهد لازمه وکالت این است که وکیل می تواند سند انتقالی را نیز در دفتر خانه امضاء نماید . لازم به ذکر است در مقام تمییز لوازم و مقدمات وکالت باید به قدر متیقن اکتفا نمود . در اجرای این قاعده ماده ۶۶۴ قانون مدنی مقرر می دارد: ((وکیل در محاکمه وکیل در قبض حق نیست ، مگر اینکه قرائن دلالت بر آن نماید و همچنین وکیل در اخذ حق وکیل در مرافعه نخواهد بود )).

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 4 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 6 =