وکیل اثبات صلح در مشهد | 09155129243

وکیل اثبات صلح در مشهد

وکیل اثبات صلح در مشهد | 09155129243

بازدیدها : 277 بازدید

وکیل اثبات صلح در مشهد

تعریف مساله

عقد صلحی فی ما بین زوج و زوجه منعقد می شود. و بدین صورت که زوج شش دانگ عرصه و اعیان یک باب منزل مسکونی با پلاک ثبتی مشخص را که دارای سند مالکیت رسمی می باشد و مساحت آن نزدیک یکصد و بیست متر مربع است در برابر مهریه همسرش به وی صلح می کند. و در متن نامه چنین نوشته می شود:

متن نامه

مصالح آقای ….. ملک موصوف را به زوجه دائمی اش سرکار خانم (متصالح) در قبال مهریه صلح می نماید. که به موجب سند ازدواج شماره ….. دفتر خانه رسمی ازدواج ….. ازدواج به ثبت رسیده است. لذار با تعیین مهریه نرخ روز که حدود یکصد میلیون تومان برآورد می شود، مصالحه نمودند. که صحت قطعی اعم از قبض و اقباض و اجرای صیغه به اظهار و غیره عملی گردیده است. و به سابقه احتیاط خیارات خصوصا خیار غین هرچند فاحش از طرفین متصالحین اسقاط شده است.

دعوای اثبات صلح

زوج و زوجه پس از مدتی به اختلاف می خورند. زوجه برای احقاق حقش به دادگاه مراجعه و دعوای اثبات صلح و تنظیم سند رسمی ملک را تقدیم دادگاه میکند. پس از اتساع اظهارات طرفین اعلام میدارد: با توجه به اینکه در عقد صلح مشخص نیست که در برابر کل مهریه صلح شده است. و یا درعوض مبلغ ریالی آن لذا جهل به عوض در صلح معوض وجود دارد. که موجب بطلان عقد صلح است . بذا حکم به بطلان دعوای اثبات عقد صلح و حکم به بی حقی دعوای الزام به تنظیم سند رسمی صادر اعلام می گردد. در این خصوص راهنمایی نمایید. مهلت تجدید نظرخواهی ام ۹ روز باقی مانده است.

ورود به سایت بهترین وکلای مشهد 

وکیل اثبات صلح در مشهد
وکیل اثبات صلح در مشهد

ثنا وکیل بهترین وکلای متخصص را در زمینه های مختلف

در سراسر ایران در اختیار شما قرار می دهد 09155129243

برای در خواست وکیل برای مهریه در مشهد با شماره

09155129243 تماس بگیرید تا ضمن مشاوره رایگان

با وکیل برای مهریه در مشهد وکیل متخصص به شما معرفی شود

برای پرونده های مهریه از گروه وکلای توانا و گروه وکلای عدالت جو کمک بگیرید

پاسخ وکیل

عقد صلح یک عقد مسامحه ای است. همین که طرفین در نزدشان عوض و معوض مشخص باشد، کفایت می کند . از جملاتی که در صلح نامه عادی قید شده است. جهل به عوض مستقاد نمی گردد. زیرا طرفین عقد، در زمان عقد صلح، رقم ریالی مهریه را نیز برآورد کرده اند و با توجه به همین رقم در برابر رقم به دست آمده مصالحه نموده اند. که ایرادی ندارد بنظر می رسد عقد صلح صحیح است و تصمیم دادگاه مطابق مقررات نیست .

از جمله دلایلی که طرفین معامله از عقد صلح استفاده می کنند، فرار از ضوابط و مقررات مربوط به عقد بیع است . عقد بیع و اکثر عقود دیگر که مسامحه ای نیستند با شرایط اصلی مربوط به همان عقد را داشته باشند به عنوان مثال در عقد بیع ثمن و مثمن باید تعادل داشته باشد ولی در صلح اینگونه نیست

توصیه ما

توصیه میکنیم از وکیل خوبه در زمینه ملکی استفاده نمایید و در مدت زمان باقیمانده جهت تجدید نظرخواهی. اعتراض خود را جهت ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر استان ثبت نمایید.

برای خواندن مقاله مشابه اینجا کلیک کنید.

برای تماس با وکیل عقد صلح در مشهد شماره 09155129243 را بگیرید

عباس شیروی وکیل پایه یک دادگستری

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 2 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − سه =