وکیل اعلام بطلان معامله در مشهد | 09155129243

وکیل اعلام بطلان معامله در مشهد

وکیل اعلام بطلان معامله در مشهد | 09155129243

بازدیدها : 261 بازدید

وکیل اعلام بطلان معامله در مشهد

برای مشاوره و نوبت دهی با بهترین وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

در زمینه معامله و بطلان و فسخ معامله

با شماره های 09155129243 و 09306924956 تماس حاصل فرمایید.

سوال – مبیع معیوب

یک دستگاه موتور سیکلت را در اوایل اسفندماه سال ۱۳۹۹ از شهرستان نکاء خریداری کردم. و از روی عکس آن و اینکه موتور را همانجا روشن کرد و راکب مسافت یکصد متر راندوفیلش را دیدم خریدم. بعد برایم توسط حمل بار زمینی ارسال نمود. زمانیکه موتور را تحویل گرفتم به کارشناس مربوطه جهت ارائه نظر کارشناسی مراجعه کردم. کارشناس پس از بازدید کامل اعلام نمود عیوب این موتور سیکلت آنقدر زیاد است که تقریبا هیچ قیمتی برای آن متصور نیست و از رده خارج و غیرقابل استفاده است.

بلافاصله از طریق تلفن به فروشنده اطلاع دادم که ایشان قبول دار نشد . با راهنمایی وکیل دادگستری اظهارنامه فسخ معامله را برای وی ارسال نمودم و تقاضا کردم که پولم را برگرداند و موتور سیکلت را برایش میفرستم. ولی هیچ اقدامی نکرد و گفت می خواستی موتور را نخری. من هم دادخواست فسخ معامله را به دادگاه تسلیم نمودم و دادگاه اعلام نمود با توجه به اینکه خودرو غیرقابل استفاده است دعوا مطابق قانون مطرح نشده و قراررد دعوا را صادر کرده است. لطفا راهنمایی کنید.

برای خواندن نمونه دادخواست اعلام بطلان معامله اینجا کلیک کنید.

وکیل اعلام بطلان معامله در مشهد

فسخ معامله یا بطلان معامله

پاسخ

در کلیه معاملاتی که قانون گذار حق فسخ را برای مشتری در مورد عیوب پیش بینی کرده است، مقصود دفع صرر از وی بوده است. در واقع مبیع آنقدر معیوب نیست که از مالیت خارج شده باشد، بلکه وجود بعضی از عیوب که مشتری از آن آگاهی نداشته یا ملتفت آن نشده است حق فسخ را برای وی به ارمغان می آورد. وقتی کالایی که فروخته می شود و به اصطلاح مبیع آنقدر عیب اساسی دارد که قابلیت استفاده ندارد و درواقع از مالیت خارج شده است عقد باطل است و حق فسخ در معامله ای مه باطل است بوجود نمی آید. ماده ۴۳۴ قانون مدنی در همین مورد صراحت دارد.

ماده ۴۳۴ قانون مدنی- بیع باطل

اگر ظاهر شود که مبیع معیوب اصلا مالیت و قیمت نداشته بیع باطل است. اگر بعض مبیع قیمت نداشته باشد بیع نسبت به آن بعض باطل است و مشتری نسبت به باقی از جهت تبعض صفقخ اختیار فسخ دارد.

بنابراین دعوای تابید فسخ در مورد شما موضوعیت ندارد و دعوای اعلام بطلان معامله را به دادگاه ارائه نمایید.

برای مشاوره و نوبت دهی با بهترین وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

با شماره های 09155129243 و 09306924956 تماس حاصل فرمایید.

برای ورود به سایت ثنا وکیل و خواندن بهترین مطالب حقوقی اینجا کلیک کنید.

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 4 امتیاز شما: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 12 =