وکیل امور ملکی در مشهد

وکیل امور ملکی در مشهد

وکیل امور ملکی در مشهد

بازدیدها : 658 بازدید

وکیل امور ملکی در مشهد 

تماس مستقیم با وکیل امور ملکی در مشهد  09155129243 ، وکیل تصرف عدوانی در مشهد ، وکیل مشهد

ویدئوی قراردادها و معاملات ملکی با بیان وکیل پایه یک دادگستری

 

به طور کلی مسائل حقوقی از پیچیدگیهای زیادی برخوردارند . سختی و مشکلات مربوط به مسائل حقوقی از یک طرف و اختلاف نظر های حقوقدانان در این مبحث از سوی دیگر مشکلات کار را دو چندان نموده است . مباحث و قوانین مدنی ایران که با عنایت به فقه اسلامی به تصویب رسیده است مباحث بسیار جامع و کاملی است لذا تسلط به این قوانین کار هر کسی نیست .

تفسیر قوانین خصوصا قوانین حقوقی کشور ما در موفقیت در پرونده بسیار موثر خواهد بود دعاوی حقوقی چه به عنوان خواهان باشید و چه خوانده پرونده باشید هم از لحاظ شکلی و هم ماهوی اهمیت زیادی دارد و لذا باید دعوا به نحوی مطرح گردد که از لحاظ شکلی ایرادی نداشته باشد و از لحاظ ماهیتی نیز باید بتوان به طور صحیح از آن دفاع نمود به عنوان مثال وقتی شما ملکی را می خرید و فروشنده در موعد مقرر مبیع را تسلیم شما نمی نماید اگر تنها به الزام وی به تحویل مبیع اکتفا کنید دعوای شما رد خواهد شد زیرا تا زمانی که عقد به اثبات نرسیده است

وکیل امور ملکی در مشهد

مشاهده نمونه دادخواست سایت ثنا وکیل

رسیدگی به آثار عقد

رسیدگی به آثار عقد بر خلاف قانون است این موضوع در هیچ جای قانون نوشته نشده است

اما فردی که می خواهد دعوا را مطرح کند یا از دعوای مطرح شده دفاع کند باید این اطلاعات را داشته باشد

توصیه می کنیم از یک وکیل با تجربه و متخصص استفاده نمایید تا در زمان اقامه دعوا و یا دزر حین رسیدگی و دفاع دچار مشکل نشوید

ثنا وکیل و گروه وکلای توانا و گروه وکلای عدالت جو بهترین وکلا را به شما معرفی خواهند نمود

تماس با وکیل گروه توانا و عدالت جو و ثنا وکیل 09155129243 و 09306924956

ویدئوی معرفی سامانه سراسری ثنا وکیل با توضیحات وکیل دادگستری

 

ادامه مبحث تصرف عدوانی

ورود به سایت بهترین وکلای مشهد 

تصرف عدوانی

دعوای تصرف عدوانی مطابق قانون فقط شامل اموال غیر منقول می باشد . و در مورد اموال ممنقول باید اثبات مالکیت مطرح شود .

در دعوای تصرف عدوانی ، سابق ی تصرف خواهان ، لحوق تصرفات خوانده و عدوانی و غیر قانونی بودن تصرفات خوانده شرط می باشد .

اما در دعوای خلع ید ، مالکیت اهمیت دارد .

دعوای مزاحمت :

به موجب ماده 160 قانون آیین دادرسی مدنی ، دعوای مزاحمت عبارت است از دعوایی که به موجب آن متصرف مال غیر منقول ، درخواست جلوگیری از مزاحمت کسی را می نماید که نسبت به متصرفات او مزاحم است ، بدون اینکه مال را از تصرفات متصرف خارج کرده باشد . دعوای ممانعت از حق با دعوای مزاحمت متفاوت است .

وکیل امور ملکی در مشهد

وکیل در مشهد

دعوای ممانعت :

در حقیقت در ممانعت از حق عمل فاعل به طور کلی مانع از استفاده کننده از حق می شود . در حالی که در مزاحمت ، عمل فاعل اخلال جزئی در تصرف ایجاد می کند . بی آنکه بهره مندی متصرف را به طور کلی غیر ممکن سازد . مزاحمت هنگامی تحقق می یابد و طرح دعوای مزاحمت از خواهان پذیرفته میشود که اعمال خوانده فقط موجب اخلال در استفاده از مال باشد . بی آنکه مال از تصرف خواهان بیرون رود . اگر اقدام خوانده از این حد تجاوز کرد و مال غیر متصرف را از تصرف خواهان بیرون آورد ، و آن را به طور عدوانی تصرف کند ، اگر چه مزاحمت به معنای لفظی شدت بیشتری یافته است و امکان استفاده از مال به طور کلی از متصرف پیشین سلب شده است ،

اما این دعوا از مصداق های تصرف عدوانی است . اگر ملک شما را کسی متصرف

شده است برای رفع تصرف عدوانی از وکیل امور ملکی در مشهد کمک بخواهید .

گروه وکلای توانا ، وکلای متخصصی را در زمینه املاک دارد .

برای رفع اختلافات ملکی ، از وکیل امور ملکی در مشهد کمک بخواهید .

وکیل امور ملکی در مشهد ، مشاوره رایگان میدهد .

وکیل امور ملکی در مشهد
وکیل امور ملکی در مشهد

وکیل امور ملکی در مشهد

وکیل در مشهد

ورود به سایت بهترین وکلای مشهد 

طرح دعوای مزاحمت :

دعوای مزاحمت هنگامی مسموع است که مزاحمت خوانده به شکل فعل مثبت عمدی نسبت به مالی واقع شده است . اگر متصرف خانه ای به ارتفاع خانه ی خود بیفزاید و در نتیجه این عمل از نور و روشنایی منزل همسایه وی کاسته شود ، این اقدام مزاحمت انگاشته نمی شود . زیرا متصرف قصد استفاده از ملک خود را دارد ، نه ایجاد مزاحمت برای مجاوران . حتی بر فرض این هم که ثابت شود مداخله مالک در ملک خود فقط به قصد مزاحمت برای همسایه باشد ، باز هم اصل تسلیط مانع پذیرش دعوای مزاحمت علیه مالک خواهد بود .

اگر کسی مدعی شود که مدعی علیه در جوار خانه ی او کارخانه ای ایجاد نموده که لرزش موتور آن عمارت مسکونی را دائما حرکت میدهد ، بر این دعوا عنوان دعوای رفع مزاحمت صادق نیست . چرا که مدعی علیه تصرفی در ملک مدعی نکرده است . و تصرف مدعی علیه در ملک خود عنوان مزاحمت نسبت به ملک مدعی ندارد ، مگر اینکه تصرفات مدعی علیه خسارتی برای مدعی ایجاد کند که از این جهت نیز مدعی چنین ادعایی نکرده است .

در مورد دعوای رفع مزاحمت ذکر این نکته ضروری است که هر گاه مدعی علیه ادعای مالکیت خود و انکار مالکیت مدعی را بنماید ، دادگاه نباید وارد رسیدگی به دعوای مالکیت شود . و فقط در مورد مزاحمت تحقیق نموده و حکم به رفع مزاحمت میدهد . و مدعی مالکیت می تواند برای اثبات مالکیت خود در دادگاه صلاحیتدار اقامه دعوا کند.

وکیل امور ملکی در مشهد

مشاهده نمونه لوایح و دادخواست های سایت گروه وکلای عدالت جو 

تصرف ملک در اجرای حکم دادگاه

به موجب ماده 161 قانون آیین دادرسی مدنی ، در دعاوی تصرف عدوانی ، ممانعت از حق و مزاحمت ، خواهان باید ثابت کند که موضوع دعوا حسب مورد قبل از خارج شدن ملک از تصرف وی و یا قبل از ممانعت و مزاحمت در تصرف ، یا مورد استفاده او بوده و بدون رضایت او و به غیر وسیله قانونی از تصرف وی خارج شده است . وسیله قانونی منصرف به مواردی است که تصرف به وسیله ای انجام شده باشدکه قانونا قابل مناقشه نباشد . و مصداق بارز آن تصرف ملک در اجرای حکم دادگاه ذیصلاح یا سایر مراجع صلاحیتدار ، مانند اجرای ثبت در حدود صلاحیت آنها و با توجه به مقررات قانونی است .

خواهان با ارائه ی دلیل سبق تصرف خود و لحوق تصرفات خوانده از اثبات عدوانی بودن تصرف ، مزاحمت و ممانعت خوانده بی نیاز میشود . و باید دلیل وجود وسیله قانونی و یا رضایت خواهان را از خوانده مطالبه نمود . به موجب ماده 162 قانون آیین دادرسی مدنی ، در دعاوی تصرف عدوانی و مزاحمت و ممانعت از حق ابراز سند مالکیت دلیل بر سبق تصرف و استفاده از حق می باشد ، مگر انکه طرف دیگر سبق تصرف و استفاده از حق خود را بهطریق دیگر اثبات کند .

در اینجا ابراز سند مالکیت اماره قانونی است .

اگر متصرف ملک اقرار به سابقه تصرف طرف دعوی نموده ، ملزم است انتقال ملک را از او به وجه قانونی اثبات نماید .

 

وکیل امور ملکی در مشهد

وکیل در مشهد

تصرف عدوانی یا حق مالکیت

به موجب ماده 163 قانون ایین دادرسی مدنی ، کسی که راجع به مالکیت یا اصل حق ارتفاق و انتفاع اقامه دعوا کند ، نمی تواند نسبت به تصرف عدوانی و ممانعت از حق طرح دعوا کند . علت ذکر نکردن دعوای مزاحمت را در این ماده اینگونه میشود توجیه کرد که که در دعوای رفع مزاحمت ، مزاحمت صورت گرفته نسبت به متصرفات است . و با طرح دعواهای مربوط به اصل حق ارتفاق یا انتفاع یا مالکیت متصرفات مدعی خدشه ای وارد نمیشود . دعواهای رفع مزاحمت و ممانعت و تصرف عدوانی از دعاوی غیر مالی هستند .

ورود به سایت بهترین وکلای مشهد 

به موجب ماده 164 قانون ایین دادرسی مدنی ، هر گاه در ملک مورد تصرف عدوانی ، متصرف پس از تصرف عدوانی ، غرس اشجار یا حداث بنا کرده باشد ، اشجار یا بنا در صورتی باقی می ماند که متصرف عدوانی مدعی مالکیت مورد حکم تصرف عدوانی باشد. و در ظرف یک ماه از تاریخ اجرای حکم ، در باب مالکیت به دادگاه صلاحیتدار دادخواست بدهد . حکم به رفع تصرف عدوانی صادره از مرحله بدوی ، باید پس از ابلاغ اجرا شود .

وکیل امور ملکی در مشهد

وکیل در مشهد

پرسش و پاسخ 

سؤال :

چنانچه حکم رفع تصرف عدوانی به صورت غیابی صادر شده باشد ، تکلیف اجرای بناها و درختان ساخته شده چیست ؟

پاسخ :

قواعد مربوط به حکم غیابی از حیث قابلیت شکایت و اجرای آن نظر به اینکه خلاف ان در مقررات مربوط به دعاوی تصرف پیش بینی نشده ، می بایست در اینجا نیز مورد توجه قرار بگیرد . بنابراین اگر حکم غیابی به رفع تصرف عدوانی صادر شود و بعد ابلاغ شود ، در فرجه واخواهی در هر حال و در صورتی که محکوم علیه غایب ظرف مهلت 20 روز نسبت به ان واخواهی نماید ، تا روشن شدن نتیجه واخواهی اجرای ان متوقف می ماند .

اگر محکوم علیه غایب در فرجه واخواهی دادخواست واخواهی تسلیم نکند ، بلافاصله و هر گاه در این فرجه واخواهی کند و محکوم شود ، پس از صدور و ابلاغ حکم ، حکم رفع تصرف عدوانی اجرا میشود . حتی اگر درخواست تجدیدنظر تقدیم کرده باشد .

ورود به سایت بهترین وکلای مشهد 

وکیل امور ملکی در مشهد ، مشاوره حقوقی رایگان میدهد .

جهت وکالت و مشاوره با وکیل امور ملکی در مشهد تماس بگیرید .

گروه وکلای توانا ، در زمینه حقوقی ، کیفری ، خانواده ، طلاق توافقی و طلاق و کلاهبرداری و ارث و وصیت وکلای متخصص را دارد .

ثنا وکیل سامانه معرفی وکیل در سراسر ایران 

صلاحیت رسیدگی به دعاوی ملکی و غیره :

بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی رسیدگی به دعاوی در دادگاهی به عمل می آید که خوانده در آن حوزه اقامت دارد . در خصوص اموال غیر منقول از باب صلاحیت محلی دعوا باید در دادگاهی مطرح شود که مال غیر منقول در آن حوزه قرار دارد اگر خوانده چند مال غیر منقول داشته باشد و شما می خواهید علیه وی اقامه دعوا نماید. در هر یک از حوزه های قضایی محل وقوع ملک می توانید دعوا را مطرح کنید

و اگر دادگاهی قبلا شروع به رسیدگی کرده است صلاحیت رسیدگی با آن دادگاه است . در مواردی که خوانده چند ملک دارد و شما در خصوص یکی از اموال غیر منقول او می خواهید در محل وقوع ملک اقامه دعوا نمایید  باید دادخواست جداگانه به همان دادگاه صالح تقدیم کنید .

از باب صلاحیت ذاتی :

با توجه به تشکیل شوراهای حل اختلاف کلیه دعاوی مالی تا مبلغ بیست میلیون تومان در صلاحیت

شوراها ی حل اختلاف است و بیش از این مبلغ با دادگاه حقوقی می باشد اما در خصوص اموال غیر منقول

همه دعاوی حتی کمتر از مبلغ بیست میلیون تومان هم در صلاحیت دادگاه است

به عبارت دیگر شورای حل اختلاف صلاحیت رسیدگی به دعوی مربوط به اموال غیر منقول را ندارد .

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 2 امتیاز شما: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 16 =