جرم دخالت در اموال توقیف شده | 09155129243

وکیل توقیف مال درمشهد

جرم دخالت در اموال توقیف شده | 09155129243

بازدیدها : 5659 بازدید

برای درخواست وکیل توقیف مال درمشهد و مشاوره با وکلای متخصص و با تجربه گروه وکلای توانا ،

با شماره 09155129243 و 09306924956 تماس بگیرید.

وکیل توقیف مال درمشهد – وکیل توقیف مال درمشهد

هر گونه کپی برداری از مطالب این مقاله بدون اذن تهیه کننده مسئولیت شرعی خواهد داشت .

وکیل توقیف مال درمشهد

آرای شعب دیوان عالی کشور و سایر محاکم را در سایت گروه وکلای عدالت جو مشاهده کنید

دستور توقیف

توقیف به معنای بازداشت اموال می باشد . منع نقل و انتقال در اجرای احکام دادگاه ها و ثبت اسناد و سایر مراجع غیر قضایی را توقیف می گویند . مراجع توقیف برای صدور دستور توقیف نیازمند یک مبنای قانونی مثل اجرائیه ، دستور موقت و تامین خواسته هستند تا بتوانند مالی را توقیف کنند . مراجعی که دستور توقیف مال را داده اند صلاحیت رفع توقیف نیز دارند . در توقیف اموال باید به مستثنیات دین نیز توجه کنیم که قابل توقیف نیستند . دخالت در اموال توقیف شده مطابق قانون قابل مجازات است .

نمونه دادخواست حضانت و نگهداری طفل

ماده 663 قانون مجازات اسلامی در این باره می گوید :

هر کس عالما در اشیاء و اموالی که توسط مقامات ذیصلاح توقیف شده است و بدون اجازه دولت دخالت یا تصرفی نماید که منافی با توقیف باشد ولو مداخله کننده یا متصرف ، مالک آن باشد به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهدشد. جرم موضوع این ماده باید با علم به توقیف بودن صورت گیرد بنابراین اگر کسی بدون اطلاع از توقیف مال نسبت به آن تصرف موضوع این ماده را نماید مشمول مقررات این ماده نخواهد بود .

منظور از اشیاء در این ماده باتوجه به نظریه مشورتی اداره حقوقی به شماره 773/7 – 1372/1/30 دلالت براموال منقول و غیرمنقول دارد . لازم نیست توقیف توسط مقام قضایی باشد باتوجه به کلمه “مقامات ذیصلاح ” به نظر می رسد هر مقامی که صلاحیت توقیف را دارد شامل می شود مانند اجرای ثبت . مالیت داشتن شیء مورد توقیف هم ضرورتی ندارد بنابراین چنانچه فردی مواد مخدر توقیف شده ، به وسیله مقامات ذیصلاح را تصرف نموده و یا دخالتی نماید که منافی با توقیف باشد ، عملش مشمول مقررات این ماده خواهد بود .

وکیل توقیف مال درمشهد

دادخواست های حقوقی و شکوائیه ها در سایت ثنا وکیل را مشاهده نمایید

رأی شماره 480 شعبه 2 دیوان عالی کشور 

اگر کسی اشیایی را که مأمورین از لحاظ ظن قاچاق از او گرفته بوده اند و درنزد او بوده برداشته و پنهان کند ، این عمل مشمول عنوان سرقت که موضوع آن ربودن مال غیر است نخواهد بود زیرا اشیاء متعلق به خود او بوده که بر حسب تشخیص مأمورین از طریق قاچاق تحصیل کرده بود ، واز این لحاظ درحال توقیف درآمده و مداخله مشارالیه درآن مشمول ماده 663 قانون تعزیرات می باشد. معامله او با سند ثبتی یا عادی جایز نبوده و هیچ یک از دو معامله مزبور صحیحا واقع نگردیده است

ورود به سایت معرفی وکیل در سراسر کشور ( ثنا وکیل )

وکیل توقیف مال درمشهد

وکیل رفع توقیف در مشهد        مشاهده مطالب حقوقی سایت افرا وکیل در اینجا

رأی شماره 1811 شعبه 5 دیوان عالی کشور 

وکیل توقیف مال درمشهد

اگر کسی نسبت به مال خود که دراجرای ثبت اسناد توقیف بوده و نسبت به آن آگهی حراج داده شده باشد معامله ثبتی نماید ، چون متهم اساسا حق مداخله در مال توقیف شده را نداشته عمل مشمول ماده 117 قانون ثبت اسناد نخواهد بود . باتوجه به این رأی چون معاملات غیر نافذ اساسا معاملات صحیح هستند و باید تنفیذ شود لذا به نظر میرسد معامله مال توقیف شده باطل است . اگر کسی مالی را که مقام صالح آن را توقیف کرده ، بفروشد ، فروشنده و همچنین خریداری که عالم به توقیف بودن مال است هردو براساس ماده 663 قانون مجازات اسلامی مجازات خواهند شد .

برای پرونده کیفری از وکیل خوب کمک بگیرید

گروه وکلای توانا وکیل خوب کیفری را به شما معرفی خواهد کرد .

برای رفع توقیف از اموال خود از وکلای توانا مشاوره بگیرید . تا از اموال شما رفع توقیف شود .

تماس مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری : 09306924956 ، 09155129243

چه اموالی را می توان توقیف کرد؟

توقیف اموال می تواند از هر یک از اموال منقول و غیر منقول که شرایط لازم را داشته باشند صورت پذیرد. در بالا اشاره ای به این اموال و دارایی های قابل توقیف شد و در ادامه نیز به نحوه شناسایی آن ها اشاره خواهیم نمود.

به طور کلی گفته شد که می توانید اموال زیر را در صورتی که بدانید متعلق به فرد بدهکار یا خوانده است توقیف کنید :

اموال غیرمنقول که ثبت شده باشند :

زمین ، ملک تجاری ، آپارتمان ، واحدهای تجاری ، کارگاه های تولیدی ، کارخانه ، سوله و هر گونه اموال غیر منقول که متعلق به خوانده باشند.

حساب بانکی

حساب های بانکی در صورتی که در آن ها وجه نقد وجود داشته باشد از جذاب ترین گزینه ها برای توقیف اموال می باشند.

اموال منقول مانند : انواع خودروی شخصی و خودروی بارکش ، طلا ، سکه بهار آزادی ، …

اوراق بهادار

در صورتی که خوانده مالک سهام یک شرکت در بورس یا فرا بورس باشد و یا مالک هر نوع شرکتی مانند شرکت های سهامی و یا شرکت های با مسئولیت محدود باشد امکان توقیف اموال شرکت وجود دارد.

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 4 امتیاز شما: 4.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − پانزده =